Müügivestlus: veenmine või argumenteerimine

Kuidas teha vahet ja teada, millal on vajalik veenmine  või argumenteerimine? Loe, kuidas Mercuri International seda enda blogis selgitas.

Paljud müügimehed raiskavad uskumatu hulga aega potentsiaalse kliendiga rääkimise peale, ilma et suudaksid temas tekitada soovi oma toodete järele. Nad helistavad, annavad või saadavad kliendile tutvustavat materjali, kuid ikkagi ei juhtu midagi. Samal ajal kõnnib teine müügimees juba tellimusega minema, sest suudab kliendi vaimusilmas maalida reaalseid kasutusolukordi ning ergutavaid pilte enda pakutava kasulikkusest.

Mõni inimene ostab kohe, kui tal soov tekib. Kuid enamik inimesi peab olema veendunud selle eseme väärtuses, mida nad osta soovivad. See nõuab fakte ja võimalik, et ka argumenteerimist, kuigi veenmine on efektiivsem kui argumenteerimine. Nagu teate, apelleerib argumenteerimine põhjustele, veenmine aga emotsioonidele. Kui lasete vaidlusel liiga pikaks venida ja muutute liiga intensiivseks, võite küll võita vaidluse, kuid kaotate tõenäoliselt müügi. Kui potentsiaalne klient vaidleb teile vastu või ei nõustu sellega, mida te räägite, ärge ärrituge ega vihastuge – olge taktitundeline. Nõustuge temaga, öeldes näiteks: „Kahtlemata on teil omajagu õigus, kuid . . . ” ja sõnastage oma argumendid seejärel ümber.

Pidage meeles, et teil on ainult kaks eesmärki – müüa ja saada oma ettevõttele sõber. Kõik, mis takistab nende eesmärkide saavutamist, tuleb kõrvaldada. Ärge tehke seda viga, et asendate faktid, mis tõestavad teie toodete väärtust just sellele kliendile, kellega te räägite, oma ettevõtte kiitmise ja enda müügitulemuste esiletõstmisega. Pidage meeles et sõna ‘teie’ on teie kuulajatele alati tuhat korda efektiivsem ja huvitavam kui sõna ‘mina’. Ärge laske oma esitlusel manduda. Iga müügivestlus ja -kohtumine peab olema värske ja energiline, justnagu peaksite seda esimest korda.

Hea müügivestlus ei ole peaaegu kunagi asjatu, isegi kui sellele ei järgne kohe tellimust. Kui teie müügivestlus avaldab potentsiaalsele kliendile muljet, jääb see talle meelde isegi siis, kui teie olete selle kliendi juba unustanud, ning ta võib teilt tellida hiljem või suunata teie juurde oma tuttavaid.

Uskuge oma ettevõttesse ja iseendasse; hankige põhjalikke teadmisi müüdava toote kohta; hinnake sõnade jõudu ja õppige neid efektiivselt kasutama – alles siis võite end müügimeheks nimetada.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

ElectroAir is looking for active SALES MANAGER

Manpower OÜ

19. november 2017

Teabevara