Müügiinimesed ei tohiks suhelda vaid üldiste argumentide tasemel

Müügiinimeste üheks veaks on see, et neil jääb puudulikuks kaugeleulatuvate argumentide koostamine ehk suhtlus toimub vaid üldiste argumentide tasemel, rääkis Mercuri Internationali seeniorkonsultant Alvar Ameljushenko.

Mercuri International seeniorkonsultant  Alvar Ameljushenko sõnul on müügi suurimad „valed“ ütlemata ja tegemata jätmised. „Valdavad on müügiinimeste kohmakus või oskamatus välja tuua kliendi jaoks tõelised eelised ehk „kuldsed argumendid“,“ ütles ta. Lisades, et ainus asi mida uuritakse on katkine olukord tehnilisest vaatenurgast, mitte äriarenduse seisukohast.

Seepärast on Ameljushenko sõnul müügiinimeste kaugeleulatuvate argumentide koostamine puudulik ehk suhtlus toimib vaid üldiste argumentide tasemel. Näiteks „see toob teile tulu“ või „sedasi säästate“. „Konkurentsis jäävad need argumendid nõrgaks, sest puudu on ärieesmärke toetavad numbrid ning ärijuhtumi analüüs,“ kommenteeris ta. Lisades, et neid ei saagi olla, kui koos kliendiga ei huvituta tema tulevikust kaugemale kui 3 aastat.

Ameljushenko arutleb, et võib olla on suurim vale see, mida müügiesindajad iseendale ütlemata jätavad. „Kliendile sügavalt kaasa tundes unustatakse ära, et igal müüjal on põhiõigused ning neid õigusi pole ükski klient kunagi  neilt ära võtnud: õigus küsida ning õigus ennast väljendada,“ rääkis ta.

Müügi teeb tema sõnul nõtkeks see, kui müügiinimene oskab küsida, end väljendada ja leida seoseid.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara