Pakendiagentuuri töö on müüki tõsta

Pakendiagentuuri Koor ühe omaniku Hannes Paesoo sõnul suunavad nad kõik oma teadmised disainist ja brändingust sellele, et kliendi müüki tõsta.

Kõige alus on tema sõnul aga ikkagi toode – kui see kaela ei kanna, ei aita ka hea pakend.

Kuidas tuli mõte luua pakendiagentuur?

Tegu oli asjade kokkulangemisega. Divisionis, kus varem töötasin, sai tehtud pakendeid nii Kalevile, Premiale kui ka Sakule. Vajadus ja nõudlus antud teenuse järele paistis välja. Keegi Eesti seda spetsialiseerinult ei pakkunud, kuid näiteid oli.

Millega pakendiagentuur tegeleb?

Kogu meie ülesanne on kliendi müüki tõsta. Sinna suuname kõik oma teadmised brändingust disainini, et serveerida toodet nii, et see kõnetaks ja suhestuks. Paljalt ilusast kestast ei piisa, et silma paista. See on kompleksne tegevus.

Kuidas tootjad teie juurde jõuavad?

Sageli tullakse meie juurde murega või lansseerimist vajava tootega.
Näiteks paljud kliendid tulevad meie juurde, kuna nende hinnangul ei ole toote välimus sobilik, selle müük on langenud jne. Loomulikult pole ainult pakend müügilanguse taga, vaid siin on mitmeid põhjuseid näiteks kehv väljapanek, konkurendid on loonud tabavamaid lahendusi, sõnum segane või kõrvale on tekkinud parem alternatiiv.

Hindame olukorda ja vastavalt sellele pakume lahendusi. Disainime pakendi ringi, parandame nähtavust, vaatame, mida konkurendid teevad ja leiame müügieeliseid. See on suur tervik, mida vaatame.

Kui tootja tunneb, et pakend pole õige, mida ta tegema peab?

Kõigepealt defineerima, mis probleem on, kust valutab, miks ta tunneb, et pakend on vana või on pole piisavalt kaasaegne? Budweiser on ju näiteks sisuliselt sama pakendit kasutanud 100 aastat, ka CocaCola pakend on pisimuudatustega turul pikka aega juba. See näitab, et kui asi on õigesti tehtud pole seda vaja muuta. Tuleb analüüsida ajalugu, kaasa võtta parim. Pakendit võib-olla loetavamaks muuta, rõhud ringi mängida jne.

Mis eristab pakendiagentuuri ettevõtet tavalisest reklaamibüroost?

Meil on Eesti kõige suurem kommertspakendite tegemise kogemus. Pakend pole vaid graafiline disain. Reklaamibürood valdavad tavaliselt hästi reklaamklippide ja trükiste valmistamist, kuid pakendi puhul lisandub vormi ruumiline mõõde. Pakendit ei tohiks alahinnata, kuid on reklaamibüroosid, kes viskavad selle valmis kui kõrvaprodukti.

Siiski on kõige alus toode. Kui see kaela ei kanna, ei aita ükskõik kui suur eelarve, seda müüa.

Kui oluline on teie hinnangul toote pakend?

Pakend on kliendi esimene otsene kokkupuude tootega. See on osa suurest pildist. Kui poeletilt keegi toodet otsida ei oska, siis ei leia seda ka keegi. Silmapaistvus on ostuotsuse juures väga oluline, sest need on otsused, mis sünnivad kiiresti.

Kas Eesti tootjad mõtlevad piisavalt pakendile?

Ikka mõeldakse. Meie kliendid pööravad väga suurt tähelepanu. Lett on suur ja nagu võitlustanner, kus peab olema nähtaval. Paljudel toodetel on sarnased pakendid, palju on selliseid “mina ka” tooteid, millel pole teineteisega võrreldes suurt konkurentsieelist. Pakend on siin oluline, et oma koht kätte võidelda. Ja järjest rohkem ka sellele mõeldakse.
Kui tootjad ei peaks pakendit oluliseks, siis loomulikult meid ei eksisteeriks ja kui poleks oluline, kas pakend luuakse reklaami kõrvaproduktina või loob selle spetsialiseerunud punt.

Siiski pole Eesti turg piisavalt suur, et pakkuda tööd mitmele pakendiagentuurile. Meie põhikliendid on suurtootjad, kes panevad palju rõhku tootearendusele. Kuid hea meel on näha, et ka väiksemad tootjad on aru saanud, et pakend on võimalus teha midagi konkurentidest paremini.

Milliseid trende pakenditurul näete?

Trende on igasugused. Näiteks on moodne teha retrospektiive.
Kuid kõik trendid tulevad ja lähevad. Budweiser ja CocaCola pole ülimoodsad ja trendikad. Ülemäärane trendidega kaasajooksmine pole vajalik, kuid kõik sõltub tootest ja tootjast.

Mõnele sobib kiirmoe disain, mida vahetatakse iga 2–3 aasta järel.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Teabevara