Estraveli juht: Müük on ettevõtte vereringe

Aasta juhi üks kandidaat Estraveli juht Anne Samlik ütles, et ta jälgib igapäevaselt müüginumbreid, sest müük on ettevõte vereringe.

Loe täispikka intervjuus Estraveli juhi Anne Samlikuga

Kolleegid kinnitavad, et juhina olen…

inimeste juht. Mõtlen alati sellele, kuidas mingi otsus või muudatus inimesi puudutab. Kriisiolukordades suudan säilitada vaheda mõtlemise ja näen ka kaotustes uusi võite. Olen heas mõttes "rahulolematu" firma arengut puudutavates teemades. Tahan ikka, et areneksime kiiremini, võimsamalt ja innovaatilisemalt nagu turuliidrile kohane.

Kes on Teie eeskujud?

Olen Estravelis tööl alates 1992. aastast ja seetõttu julgen öelda, et tunnen nii ettevõtet kui turismisektorit läbi ja lõhki. Algusaastatel vaatasin alt üles paljudele juhtidele, eelkõige meie ettevõtte asutajale Aivo Takisele. Põhiliselt olengi õppinud nii iseenda kui kolleegide vigadest ja võitudest. Pikalt samas valdkonnas olnuna kipuvad situatsioonid korduma, tekib tunne “Doktor te olete siin juba olnud!”, kui tsiteerida Eesti filmiklassikat.

Mis numbreid te igapäevaselt jälgite?

Igapäevaselt jälgin müüginumbreid, sest müük on ettevõtte vereringe.  Kuu, kvartali ja aasta  tulemuste puhul on kindlasti oluline kasum, sest just see näitab, kui terve ja jätkusuutlik on ettevõte. Väga oluliseks pean klientide rahulolu indeksit NPS (Net Promoter Score). Juhi jaoks on väärtuslik tööriist ka klientide kommentaarid.

Mis on Eesti suurim mure?

Praegu on turismisektori jaoks oluline majutusasutuste käibemaksu teema, kuid see peegeldab ka laiemat probleemi - kuivõrd turvaline on üldse Eesti majanduskeskkond ettevõtete jaoks.

Kellega te põhiliselt nõu peate, kui otsuseid teete?

Pean nõu põhiliselt ikka oma kolleegidega - kellega siis veel? Olen koondanud enda ümber meeskonna, keda usaldan ja kelle nõu hindan kõrgelt. Oma pere püüan töistest teemadest säästa, kuigi alati see ei õnnestu.

Kas te tunnustate oma töötajaid?

Tunnustame töötajaid nii jooksvalt kui ka kord aastast pidulikumalt. Kiidame nii saavutuste eest, kui edastame klientide saadetud häid sõnu. Juhi jaoks on parim tunnustus, kui töötajad on rõõmsad ja motiveeritud.

Millal ma töötaja vallandan?

Maailma mastaabis on Estravel väike ettevõte, meil suuri ülemusi pole ja kõik peavad ühtemoodi pingutama. Kui keegi ei pinguta või suhtub valesti kolleegidesse ja töösse, siis hiljem või varem tuleb lahkuda.

Kelle ma tööle võtan?

Töötajate valikul on kõige olulisem, et töölesoovija ja ettevõte jagavaksid samu väärtushinnanguid. Meie tiimi liiget iseloomustavad orienteeritus klienditeenindusele ja koostööle, rõõmsameelsus ning  soov aidata ja areneda. Inimesi on võimalik koolitada ja õpetada, aga suhtumisi nii kergelt ei muuda.

Aasta juhi tiitlile kandideerivad Rakvere Lihakombinaadi ja Talleggi emafirma HKScani turundusjuht Anne Mere, Telia Sonera Soome juht Valdur Laid, Premia juht Katre Kõvask, A Le Coqi juht Tarmo Noop ja Estraveli juht Anne Samlik. Võitja kuulutatakse välja 14. mail Pärnu juhtimiskonverentsil.

Loe kõikide aasta juhti tiitlitele kandideerivate juhtide vastuseid neile küsimustele Äripäevast.

 

 

 

 

 

 

Osale arutelus

  • Mari Mets

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Teabevara