Suurepärase müügiinimese 11 omadust

Äripäeva reklaamidirektor Asso Laido ja If P&C Insurance müügidirektor Artur Praun räägivad, millised on suurepärase müügiinimese omadused ning kuidas nad leiavad neid suurepäraseid müügiinimesi.

If P&C Insurance müügidirektor Artur Prauni sõnul on suurepärased müügiinimesed proaktiivsed, rõõmsad, kohanduvad, kliendist lähtuvad, empaatilised, kliendisuhtele pühendunud, õppimisvõimelised, nutikad, sportlikult aktiivsed. „Nimekirja võiks veel pikalt jätkata, kuid suurepärasuse loob ikkagi inimese sisemine tahe ja soov seda tööd teha,“ ütles Praun.

„Kui kõik suurepärase müügiinimese omadused kokku panna, siis saame sellise „üliinimese“. Aga oluline on, et müügiinimesel on igast sellest omadusest midagi olemas,“ ütles Äripäeva reklaamidirektor Asso Laido. Ta lisas, et Äripäeva reklaamiosakonnas on kõikidel müügiinimestel midagi nimetatud isikuomadustest olemas, mõnel rohkem, mõnel vähem.

Asso Laido müügiinimeste suurepärased isikuomadused:
Ettevõtlik – see alge peab olemas olema, muidu heaks müügimeheks ei saa.
Isemotiveeruv – keegi ei jaksa kogu aeg eest tõmmata ja tagant lükata, sihid saab koos juhiga seada aga kohale peab ise lendama.
Optimistlik – ilma selleta ei ole võimalik müüa, klient saab kohe aru, kui midagi on mäda.
Energiline, kiire tegutseja – lihtsalt osa inimesi teeb asju 5x kauem, ilmselt nende pump käib ka teises rütmis ja tõenäoliselt elavad nad 100 aastaseks aga need inimesed ei ole müügiinimesed.
Kiire taibuga – kliendiga vesteldes on vaja vajutada õigeid nuppe ja tihti otsustab murdosa sekundist, kas tuleb tehing või mitte.
Hea isiksusetundja – mõnel on see küll kaasasündinud aga seda on võimalik õppida aga hea müügimees peab teadma, milliseid nuppe vajutada.
Hea pingetaluvusega – müügitöö on stressirohke, kolmnurk: klient – müügimees – müügimehe juht, seal vahel ei ole tihti lihtne olla. Tihti lisandub siia nö maatriks, kolleegid oma osakonnast ja kõrvalosakondadest, kellega koostöö sujumine on tihti võtmetähtsusega. Lisaks kõrged eelarved, kliendi ei-d ja kõigest sellest sõltub sinu palk.
Piisavalt ahne – ahnus paneb tegutsema.
Auahne – tihti tehakse müügivõistlusi, auahnus paneb müügimehi neid võitma.
Piire kompav – mõtlemine peab olema raamist väljas, kogu aeg peab pea töötama, kuidas lahendusi leida. Alati on olemas mingi lahendus.
Aus – susserdamine tuleb ikka väga valusa laksuga kohe tagasi

Prauni sõnul ei ole suurepärasus midagi iseeneselikku ning ema rinnapiimaga kaasa antav. „Suurepäraseks saadakse pideva arengu tulemusena,“ rääkis ta.

Kust leida suurepäraseid müügiinimesi?

If P&C Insurance kasutab müügiinimeste leidmiseks kõiki kanaleid - tavapäraseid veebipõhiseid tööotsinguportaale kui ka sotsiaalmeediat. „Väga kõrgelt hindame omatöötaja soovitust ning viimase sisemise uuringu kohaselt on 70% vastajatest Ifi kui tööandjat ka soovitanud,“ tõi Praun näite ning lisas, et hea inimese leidmine võib võtta mitmeid kuid aega, aga õigel ajal ja õiges kohas võib selleks kuluda vaid loetud tunnid. Praun mainis ka uhkusega, et Eesti Parim Teenindaja 2015 on If Kindlustuse müügiinimene Annika Kalbus.

Laido sõnul on suurepäraseid müügiinimesi raske leida, vahest leiad mõne kuulutuse peale, mõni tulev tuttava kaudu.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Teabevara