3 sammu täiusliku müügikõneni

Kui idufirmad käivad potentsiaalsetele investoritele oma tooteid tutvustamas, on asjal kindel vorm. Kuigi slaidiesitluse teksti pole vaja sõna-sõnalt järgida, aitab korralik 3-minutine müügikõne ligi tõmmata edasimüüjaid ja tarnijaid, võluda kinnisvarahaldajaid ja reklaamijaid, värvata personali ning võita endale teisigi poolehoidjaid.

Järgige kolme peamist põhimõtet, et müügikõnele tugev raamistik tekitada ning sujuvalt hetkeolukorraga kohanduda, kirjutas Entrepreneur.com.

Tõmmake tähelepanu

Kolmeminutine müügikõne pole paljusõnaline eesmärkide tutvustus või firma veebisaidi „ettevõttest“ sakk. See on lühike avang, mis räägib sellest, mida teie ettevõte teeb, miks see on ainulaadne ja kuidas see klientidele vajalik on. Teie eesmärk on julgustada kuulajaid lisainfot pärima. Kui huvi on äratatud, on teil luba rääkida oma ettevõttest pikemalt üksikasju, mis võiks uudishimu tekitada, olgu tegu siis tehnoloogia või potentsiaalse finantskasumiga. Seetõttu tuleb müügikõne põhja kohandada iga kuulajaskonna ja juhtumi jaoks.

Lühidalt öeldes peaksite selgitama oma kontseptsiooni, määratlema sihtrühma ning rääkima sellest, kuidas teie idee mingi probleemi lahendab. Edasimüüjad, tarnijad ja investorid soovivad lisainfot potentsiaalse turu kohta, samas kui kliendid ja võimalikud partnerid tunnevad huvi toote enese vastu.

Alustada võib värvikate metafooride, terminite ja olemasolevast materjalist pärit näidetega, mille seas on nii lühikesi ja tabavaid (nn liftikõne) ja pikki ning muhedaid (juhtumid ja turu-uuringud).
Seejärel jaotage hoolega valitud tekst kolme osasse: sissejuhatus, ettevõtte tegevuse selgitused ning väga lühike kokkuvõte või tehniline kirjeldus, mis kutsub kuulajad vestlusest osa võtma.

Valige õige lugu

Lühikese kõne puhul saab tähelepanu haarata looga kliendikogemusest, läbimurdest või valgustavast hetkest, mil äriidee teile pähe turgatas.

Võti on napisõnalisus. Muidugi läheb teie ettevõtte tegevus teile korda ja te tahate tõestada, et olete kõik võimalused läbi uurinud. Ent mistahes formaadis müügikõne iva on algatada arutelu ja hoida üleval huvi. Müügikõne peaks isu äratama, mitte kuulajates täiskõhutunde tekitama.

Hoidke neid konksu otsas

Iga müügikõne eesmärk on alustada elavat jätkuvat vestlust, selgitab Bostoni Simmonsi kolledži ettevõtlusprofessor Teresa Nelson, kes kuulub ka kasvuettevõtteid juhtivaid naisi koondava mittetulundusühingu Astia nõukogusse. Nelsoni sõnutsi teevad paljud ettevõtjad selle vea, et kuhjavad kolme minutisse kogu ettevõtte kohta käiva info. Ent kas teete slaidiesitlust või tutvustate end mingil suhete sõlmimise sündmusel, on eesmärk suhete loomine. Suunake müügikõne rohkem  kuulajatele ja vähem endale.

 „Peate kiiresti välja peilima, kuidas teie toode seondub just selle konkreetse isikuga, kellega räägite,“ selgitab Nelson. „Pole vaja jagada seda, mis teie arvates teie ettevõtte huvitavaks teeb, vaid seda, mis teie kliente võiks huvitada.“

Olge paindlik, kui taipate, mida kuulajad kõige enam soovivad teie tegevuse kohta teada saada, soovitab Nelson.

Kasutage kuulajate kaasa haaramiseks lauseid nagu „On teil sellise toote või teenusega isiklikke kogemusi?“ Või siis „Mis meid selle turu juures tõeliselt üllatas, oli…“ Siht on edastada kuulajatele võtmesõnum, millega nad võiks teid ja teie ettevõtet kellelegi kolmandale tutvustada.

 „Müügikõne (i.k pitch, e. k heide, söötmine) kui metafoor on iseenesest tore: mõelge, et söödate palli kellelegi, kes püüab selle kinni ja hoiab seda mängus,“ selgitab Nelson. „See pole lihtsalt võimalus kõnet pidada. See on võimalust vestlust jätkata ja mängu korrata.“

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Krimelte otsib MÜÜGIASSISTENTI

Krimelte OÜ

22. oktoober 2017

Data Print otsib MÜÜGIJUHTI

Data Print OÜ

05. november 2017

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Teabevara