Eesti Blogiauhinnad ehitavad silda blogijate ja turundajate vahel

Blogidest on maailmas saanud juba ammu meeletult võimas reklaamiallikas ja turundusrelv. Kahe kohaliku tippblogija, Mallukas ja marimell, eestvedamisel toimunud esimesed Eesti Blogiauhinnad on suur samm edasi suunas, et ehitada tugev sild blogijate ja turundajate vahel ka siin.

Eesti Blogiauhinnad 2015 korraldaja ja blogija (marimell.eu) Mari-Leen Albers’i sõnul oli selle silla loomine üks põhilisi stiimuleid ürituse korraldamiseks. “Meie üllas eesmärk oli ühendada seeläbi blogijaid ja turundusinimesi, ehk on nii turundajatel kergem leida enda ala inimesi, kellele saata tooteid promomiseks või testimiseks,” rääkis Albers, kelle sõnul on head blogid nagu ajakirjad. “Blogijad on nagu ajakirjad, osad suunatud meestele, osad naistele, osad ilunautlejatele, osad fotohuvilistele või söögitegijatele. Sellise ürituse abil on turundajatel kergem leida enda ala inimesi, kellega koostööd teha,” ütles Albers, kelle sõnul kohalikud turundajad tihti ei märka, et oma sihtgrupini jõudmiseks ei ole alati tarvis maksta üüratuid summasid reklaamiks ajakirjades, kui sama tulemuse võib saavutada kordades odavamalt läbi blogide.

Kokku oli esimestele Eesti Blogiauhindadele nomineeritud 257 blogi kümnes erinevas kategoorias ja neljas erikategoorias. Hääletus toimus kahes osas – esimeses voorus valis rahvas blogikategooariatesse lemmikblogid ja teises voorus nende seast oma ühe ja ainsa lemmiku. Kokku hääletati 12 901 korda. Samalt IP aadressilt tulnud häältest läksid arvesse üksnes viimased hääled, mida tuli kokku 6216.

Magusa lemmikblogi kategooria esikolmik kujunes välja järgmiselt. Kindlal esikohal oli Eesti armastatumaks ja vihatumaks blogijaks tituleeritud Mariann Treimann, kelle blogi Mallukas.com sai 748 häält. 368 häälega oli teisel kohal Britt Tatter aka Life According To B ja kolmandal kohal Mirjam Hunt blogiga ourcuckoonest.com, mis noppis 151 häält.

Albers’i sõnul on neil koos Mallukaga plaanis hakata blogiauhindu jagamist igal aastal ja leida üritusele juurde ka sponsoreid. “Sel aastal kasutasime koos Mallukaga peamiselt enda koostööpartnereid, et auhinnad kokku saada, kuid loodetavasti tuleb uusi tegijaid kõvasti juurde, kes tahavad õla alla panna järgmistel aastatel,” ütles Albers ja rõhutas, et kuigi ka nende enda blogid tulid mitmes kategoorias võitjaks, siis polnud selle ürituse eesmärk endale väärtuslikku kraami krabada. “Rahvas on arvanud, et me korraldasime ürituse vaid selleks, et ise endale häid auhindu saada. Me ei teinud seda auhindade saamise eesmärgil, vaid selleks, et tunnustada parimaid Eesti blogijaid,” sõnas Albers, kelle sõnul jagasid nad teiste osaliste vahel ära kõik neile tulnud auhinnad peale ühe - rahva lemmiku - oma.

Seda, kas uus üritus aitab tulevikus tekitada ka meil elukutselisi blogijaid, näitab aeg. Albers’i hinnangul võib selleks kuluda aga paar aastat. “Ma tean Eestis ainult ühte blogijat, kes tuli põhitöölt ära ja teenib vaid blogimisega, see on Estonianna,” toob Albers välja 29-aastase  Anna Ovsjankina, kelle ilutemmalist YouTube videoblogi jälgib üle 300 000 püsitellija. Enamike Eesti blogijate sissetulekut võrdleb Albers täna siiski taskurahaga. “Keskmine blogija võib teenida taskuraha reklaambännerite müügiga ja ta ei pea ostma šampooni ja ripsmetušši, aga üldiselt arveid tuleb ikkagi päevatööna tehtava palga eest maksta,” ütles ta.

Rohkem infot blogiauhindade kohta ja kõikide võitjate nimekirja leiad siit.

Galerii

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Teabevara