Serbia tüdruk viib Eesti idufirma USA meediasse

Kas Sina oled kuulnud midagi ametist nimega media pitcher? Ei? Siis saa tuttavaks serblanna Dunja Lazic’iga, kelle uueks ülesandeks on kirjutada ajajälgimise tarkvara pakkuv idufirma Toggl USA meediasse.

See pole lihtsalt ülepaisutatud kujund. Toggli ootused uuele media pitcherile on ambitsioonikad. Läbi meediasuhete loomise USA blogijate ja meediaväljaannetega loodab ettevõte Dunja abiga kasvatada oma miljoni pealist kasutajaskonda tervelt 50-60% võrra aastas. Tundub uskumatu? Mine tea.  Dunjaga tema kolmest esimesest töönädalast vesteldes tundus, et see võib olla isegi vaat et tagasihoidlik prognoos.

Vastab Dunja Lazic

Kes on media pitcher ehk milles seisneb Sinu töö?

Minu kui media pitcheri töö on leida meediapartnereid USA’s, kes oleksid huvitatud Toggli tegemiste kajastamisest oma blogides ja artiklites ning kasvatada nende kajastuste läbi meie tarkvara kasutajate arvu. 

Kuidas Sa selliseid partnereid leiad?

Selleks, et leida neid, kellele meie teema huvi võiks pakkuda, ma googledan kõikvõimalikke blogisid, artikleid, linked in’i ja facebooki kontosid jne. Põhimõtteliselt ma lihtsalt jälitan inimesi (naerab).

Ja kaua Sa seda teinud oled?

Praegu kolm nädalat, aga peamiselt on see aeg kulunud hetkel just sisseelamiseks ja Toggli tundmaõppimiseks.

Kas oled jõudnud juba midagi kellelegi ka pitchida?

Jah. Sellel nädalal saatsin välja esimesed 9 pitchi.

Kuidas läks?

Üllatavalt hästi. Üheksast saadetud pitchist tulid vastused viiele.

See on ju uskmatult hea tulemus!

Ma ise olin ka väga üllatunud. Eriti veel sellepärast, et need, kes vastasid, olid suured tegijad nagu Ink, Forbes, Entrepreneur , Flex Jobs ja Fast Company, kusjuures kolm nendest näitasid kohe üles huvi artikli vastu.

Ausalt?

Jah. Soovitud artiklid olid muidugi erinevad. Üks soovis vaadata Togglit start-up firma juhtimise seisukohalt, teine huvitus tiimi manageerimise nippidest ja kolmas jällegi remote töötamise korraldusest. 

Kuidas Sa selle saavutasid?

Ma arvan, et see tuleb hoopis teistmoodi lähenemisest. Minu töö pole panna kokku pressiteadet ja saate see siis laiali sajale firmale. Minu töö on luua isiklik suhe erinevate ajakirjanike ja blogijatega ning pakkuda neile teemasid, mis neid huvitada võiks. Ma ei taha olla müügimees vaid partner. Selle suuna efektiivsust näitlikustab hästi ka see, et kõik need kolm pitchi, kes mulle ei vastanud, nendele saadetud kirjades pakkusin ma otse, et äkki nad võiksid Togglist kirjutada. See ei andnud tulemust. Samas kõik, kellele ma lähenesin stiilis “mida te Toggli’st arvate”, reageerisid positiivselt.

Kui kaua sellise pitchi tegemine aega võtab?

Minul võttis nende üheksa pitchi koostamine 18 tundi. See võtabki palju aega, sest eesmärk on väga täpselt sihtida neid, keda meie teema huvitab ja kellele meie saame oma looga pakkuda lisaväärtust.

Praegu oled Sa Eestis, aga muidu töötad Sa Serbiast?

Jah.

Kas see on ka kuidagi olnud probleemiks USA meediale kirjutades, et Sa pole seal kohal?

Absoluutselt mitte. Selle töö seisukohalt pole vahet, kas teed seda USAst, Aafrikast või Serbiast. Ainus, mida Sa vajad, on internet.

Kuigi Sa alles alustasid, siis milline näeb välja ühe media pitcheri tööpäev?

Ma tegelikult räägiksin pigem töönädalast, sest teen endale alati nädalaplaani.

Palun!

Esmaspäev peaks algama eelmise nädala lahtiste asjade ülevaatamisega. Teisipäev on uute pitchide saatmise päev. Kolmapäev ja neljapäev peaksid olema loovad päevad, kus saab mõelda, mida täpselt positiivsetele vastustele vastata ja kellele veel võiks midagi pitchida. Ja reede oleks nädala lahtiste asjade lõpetamiseks ja taasühendumiseks nende kontaktidega, kes pole veel vastanud.

On Togglit lihtne nii meediale “müüa”?

Toggl on selles osa väga hea, et sellel on nii positiivne vaib. Palju raskem oleks näiteks pitchida PayPal’i, kellega kaasneb paraku ka mingi taust, mis võib vaatamata heale ideele kelleski negatiivse reaktsiooni esile kutsuda.

Mis on Sinu eesmärgid selle tööga. Mida Sa soovid saavutada?

Pean oma tegevust õnnestunuks, kui suudan käesoleva aasta lõpuks leida 4-6 sisupartnerit, kellele saaksin saata artikliideid kord kuus või kord iga paari nädala tagant. 

Galerii

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara