Kisma Eesti esimese müügiraamatu pärast

Kui Eestis on siiani üldse puudunud kodumaise autori sulest sündinud põhjalik müügiraamat, läks nüüd kahe müügikoolitaja vahel pea kismaks "Eesti esimese" müügiraamatu tiitli pärast.

"Tahaksin juhtida tähelepanu sellele, et esitate pahatahtmatult Ekke Lainsalu reklaame, mis eksitab tarbijaid. Nimelt väidab Ekke, et tema raamat on esimene Eesti autori poolt välja antud müügialane raamat, kuid tegelikult ei vasta see tõele," on kirja lead, mis laekub minu postkasti müügiagentuuri Sell It tegevjuhilt ja peatreenerilt Tarmo Tammelt, kelle müügiraamat "Must vöö müügis" tuleval nädalal poodidesse jõuab. Pahameele põhjuseks ongi sõna "esimene", millega müügikoolitaja Ekke Lainsalu oma sügisel ilmuva müügiraamatu "Kuidas jõuda müügis tippu?" veebis välja hõiganud on.

Ootamatu tüli oleks jäänud ehk suisa olemata, kui Tamme soov, eemaldada sõna "esimene" oma reklaamist, oleks saanud Lainsalult positiivse vastuse. " Kui juhtisin sellele Ekke tähelepanu, ütles ta mulle, et tema raamat on ikkagi esimene, sest see on e-kujul juba mõne kliendini jõudnud," kirjutas Tamm ja tõi rea argumente, miks see ei päde. Õigluse jaluleseadmiseks esitas Tamm kaebuse ka Tarbijakaitseametile.

Kuigi sellises olukorras oleks võinud oodata pikka ja tulist sõda meediaveergudel, näib tüli müügiproffide vahel lahtuvat sama kiiresti kui see süttis. "Tarmo Tamme tegemistest ei teadnud ma senini suurt midagi. Pilt muutus, kui sain reede õhtul 7. augustil kirja, kus süüdistati mind tarbija eksitamises ja viidati sellele, et on ilmumas kohe tema raamat," sõnas Lainsalu ja tunnistas, et kuigi algselt ta tõesti oponeeris Tamme nõudele, siis põhjalikuma uurimise järel pidi tunnistama kolleegi võitu. "Uurisin järele ja tõesti, raamat olemas. Siirad õnnesoovid raamatu ilmumise puhul," kiitis Lainsalu ja rõhutas, et tema eelmüügi reklaami taga polnud kindlasti salakavalat plaani "esimese müügiraamatu" tiitli okupeerimiseks. "Kes on jälginud, siis teab, et minu avaldatava raamatu “Kuidas jõuda müügis tippu?" eeltellimine on kestnud juba ligi kuu aega, nii et tõepoolest ei saanud ma kursis olla, et keegi on olnud minust kiirem," selgitas Lainsalu ja teatas, et tänaseks on eemaldatud sõna "esimene" tema raamatu eelmüügi kodulehelt ning peatselt ka veebis ringlevatelt reklaambänneritelt.

Tamm tervitab Ekke otsust. "Minu jaoks on see äärmiselt meeldiv üllatus ja kui Ekke eemaldab reklaamid, ei näe ma tõesti mingit põhjust Tarbijakaitseameti kaasamiseks," sõnas Tamm ja uskus, et Lainsalu varajane kampaania polnud pahatahtlik. "Ma arvan, et see on lihtsalt üks põnev kokkusattumus, et meie raamatud nii lähestikku ilmuvad. Ekke alustas reklaamikampaaniaga varakult ja positsioneeris ennast esimesena ära. Kuigi see oli ennatlik, siis ma usun, et see oli siiski pahatahtmatu," uskus Tamm ja arvas, et vaatamata autorite vahel tekkinud hõõrumisele, on mõlemad raamatud kindlasti väärt lugemist. Lainsalu kiitis selle väite heaks.

Tarbijakaitseameti kommunikatsioonieksperdi Pille Kalda sõnul on selline kompromissi leidmine konkurentide vahel kaunis haruldane. "Üldjuhul on ennast parimaks või nr 1 tituleerinud ettevõtja veendunud oma positsioonis ning esitab vastava tõendusmaterjali. Konkurendid omavahel reklaamimenetlustes pigem kompromisse ei leia, küll aga võib Tarbijakaitseamet, hinnates esitatud tõendeid, leida, et kasutatud reklaamväide ei ole põhjendatud ning selle kasutamine tuleb lõpetada," sõnas Kalda ja lisas, et erinevate reklaamväidete kasutamisel tuleb eeskätt hinnata, kas tegemist on kahjutu subjektiivse suurustamisega  konkreetse toote omaduste kohta, mida ei tule võtta sõna-sõnalt või väitega, millise puhul on mõistlik eeldada objektiivsetele andmetele tuginemist. "Kuna võrdlevate reklaamlausete abil tekitatakse tarbijates positiivne kuvand tootest või teenusest, siis mõjutab see üldjuhul ka tarbijate majanduskäitumist ning võib seeläbi nii öelda kahjustada konkurenti," selgitas Kalda, kelle sõnul on tarbija mõjutamine eksitavaid reklaamväiteid kasutades keelatud.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara