Parim maakler: Kliendi jaoks peab leidma aega

Parimad kinnisvaramüüjad ei tule sugugi alati Tallinnast, Arco Vara parim maakler tegutseb hoopis Viljandis ja võrdleb kinnisvara müüki kliendile elukaaslase leidmisega.

"Ütlen ikka klientidele, et see on nagu elukaaslase valik - valikus on paljud, aga selle ÕIGE lihtsalt tunned ära," kirjeldab Arco Vara juuli parim maakler Ave-Maria Mändmets tehinguni jõudmist.

Arco Vara juhatuse esimehe Tarmo Silla sõnul on parim maakler see, kes aitab kliendi viia tehinguni, viib tehingu lõpuni ja on seejuures pühendunud. "Arco Vara kuu parima maakleri valivad kolleegid selle järgi, kes teenib klientidele, Arco Varale ja endale kõige rohkem raha ning saab lisaks klientide positiivset tagasisidet," selgitas Sild parima maakleri valimise põhimõtteid nende ettevõttes. Kinnisvarauudiseid uuris  Ave-Maria Mändmetsalt, kuidas parimad kinnisvaraturul tegutsevad.

Mis teeb ühest maaklerist tippmaakleri?

Suur pühendumus ja armastus selle  töö vastu. Ei tohiks keskenduda numbritele. Turuga peab olema kursis: piirkonna hinnatase, nõudlus, võrdlused tehtud tehingutega, pakutavad objektid jne.  Kliendile peab leidma aega - tegemist on kliendi jaoks tähtsate ja suurte otsustega.  Maakler peab olema võimeline nõustama klienti kõigis kinnisvaraga seotud küsimustes.

Kui palju Sul korraga objekte müügis on ja kuidas sinu tööaeg ligikaudu jaotub (palju on paberitööd, palju objektide näitamisi, suhtlemist klientidega jne)

Mul on vahenduses  ca kuni 100 objekti, aga pühendan tööle ka väga palju aega. Hea kontakt klientidega  tekitab positiivse "lumepalli efekti".  Parim tagasiside on, kui klient, kellega oled tegelenud soovitab sind edasi teisele kliendile.

Ülekaalukalt moodustab põhitööst klientidega suhtlemine ja objektide näitamine. Otsekontakt klientidega on oluline ja määrav. Paberitöö kuulub lahutamatu osana asjaajamiste juurde, aga selle ajaline osa on oluliselt väikesem.

Too palun mõni näide kõige imepärasemast müügist, või erilisemast objektist.

Viljandi lähistel väike maamaja tiigi ja metsaga. Eriliseks tegi kogu protsessi just klient, kes andis objekti müüki. Ta oli väga positiivne ja usaldav. Kui müük oli tehtud, läksime koos osapooltega peale notarit objekti üle andma ja seal oli omaniku poolt ukse ette toodud kased, lilled ja lint läbilõikamiseks. Kui tuppa sisenesime, oli laud kaetud. Ka koduküpsetatud  leib ja sool olid laual. Selle müügi eriline osa oli just kodu üleandmine.

Mis Sind kinnisvaramaakleri töö juures kõige enam veetleb ja kõige rohkem pahandab?

Veetleb see siiras rõõm, kui inimesed leiavad endale kodu. Ütlen ikka klientidele, et see on nagu elukaaslase valik - valikus on paljud, aga selle ÕIGE lihtsalt tunned ära. Veetleb suhtlemine ja vaheldusrikas töö - ükski päev ei sarnane eelmisega. Erinevad inimesed, erinevad kohad ja elulood.

Nördimust tekitavad vahel  mõistmatud kliendid, kes ei taju maakleri tegelikku tööd, kelle arvates võtab maakler tasu ei millegi eest (riputab kuulutuse üles ja ootab, kui ostja tuleb). Neil puudub arusaam töö tegelikust mahust. See töö osa, mida näeb klient, on kõigest jäämäe tipp.

Millised on Sinu hinnangul turul kõige enamlevinumad vead/probleemid kinnisvaramaaklerite ja objektide müüjate ning ostjate vahel?

Vähene suhtlemine. Vahel ka klientide ebarealistlikud ootused - klient määrab ise kinnisvarale reaalset turuhinda arvestamata väga kõrge hinna ja kui maakler ei suuda seda maha müüa, on klient maakleris pettunud.

Vaata lisaks, mida räägib Arco Vara juhatuse esimees Tarmo Sild Äripäeva Müügijuhtimise aastakonverentsil ELLUVIIMINE 25. septembril.

Osale arutelus

  • Aira Tammemäe

    Aira Tammemäe

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara