EstSales #14: Koolitusest üksi ei piisa feat. Timo Raimla

Timo Raimla
Timo Raimla, Elektroskandia Baltics juhatuse liige ja müügidirektor

Müügijuhtimises on kaunis levinud loogika - saadame töötaja koolitusele ja kohe ootabki meid suur müügi kasv. Päriselus läheb see loogika paraku vett vedama. Elektroskandia Baltics juhatuse liige ja müügidirektor Timo Raimla toobki müügijuhtimise kuud lõpetavas koomiksis välja kolm olulist sammu, et müügikoolitus ka tulemuslik oleks.

„Müügitulemuste parandamiseks ei piisa ainuüksi müügialasest koolitusest, sest selle mõju jääb reeglina lühiajaliseks. Sageli juhtub just nii kui koolitus ei haaku Sinu ettevõtte igapäevase müügiprotsessiga, sest siis on Sinu tiimiliikmel koolitusel kogetut üsna raske omaks võtta ja enda igapäevastesse tegevustesse kinnistada. Samuti võivad müügitiimi liikmete arusaamad, kogemused ning kompetents olla erineval tasemel ja koolituse kasutegur on sellega väga tihedalt seotud.

Milline on Sinu müügiprotsess?

Müügikoolitust planeerides peaks müügijuht endalt küsima, millist eesmärki koolitus kannab, kellele ja miks seda vaja on ning mida koolituse tulemusena paremini soovitakse teha. Milline on koolituse mõju mõõdik?

Enne kui asute enda ettvõttesse müügikoolitajat kutsuma, võiks müügijuht koos müügitiimiga (võimalusel kaasata ka juhtkond ja tugitiimide töötajad) kõigepealt mõelda, milline on teie ettevõtte toimiv müügiprotsess ja milliseid tegevusi erinevates etappides tehakse. Samuti võiks müügiprotsessis kirjeldada norme, üldiseid reegleid, krediidipoliitikat, müügisikute õiguseid ja vastutust, erinevatele etappidele kuluvat aega, aga ka statistilisi mõõdikuid, mille alusel töö tulemuslikkust hinnatakse.

Kui selline protsess üheskoos läbi saab töötatud ja kirja pandud, on kogu tiimil palju lihtsam tegutseda – leppisite ju milleski üheskoos kokku ja saate ühisel arusaamal eesmärkide täitmise poole liikuda! Ja boonusena saate nüüd igat müügikoolitust planeerides tugineda oma müügiprotsessile ja nendes sisalduvatele müügietappidele.

Individuaalne juhendamine on tähtis!

Et teie müügiprotsessile kohandatud koolitus toimima hakkaks on tähtis iga müügitöötaja individuaalne juhendamine ja üheskoos erinevate müügietappide harjutamine! Nii tagate koolitusel kogetu kinnistamise ja omaks võtmise iga üksiku müügitöötaja poolt. Üks juhendamise hästi oluline kasutegur müügijuhi jaoks – te mitte ei aita paremini õnnestuda oma müügitöötajal, kes pärast juhendamist kindlasti rohkem müüma hakkab, vaid te õpite tundma ka oma tiimi liikmeid, kes millises müügietapi osas tugevam, kes nõrgem on.

Seega enne, kui sa vile suhu pistad ja müüki juhtima asud, pead sa meeles pidama kolme olulist sammu – märka probleemi, treeni ning juhenda ja alles seejärel mõõda soorituse tulemust.

EstSales #14: Koolitusest üksi ei piisa feat. Timo
EstSales #14: Koolitusest üksi ei piisa feat. Timo Raimla

Osale arutelus

  • Tiiu Kitsik

    Tiiu Kitsik
    Kunstnik

  • Timo Raimla

    Timo Raimla
    Elektroskandia Baltics juhatuse liige ja müügidirektor

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Teabevara