INTERVJUU: Gary Morgan - Ka tagasihoidlikust eestlasest võib saada super ärisuhtleja

Gary Morgan
Gary Morgan, Milestone Expertsi mentor, koolitaja ja konsultant

„Inimesed on loodud näost-näkku suhtlema, mitte arvuti taha peituma. Ärisuhteid sotsiaalmeedias ei loo,“ räägib 29. oktoobril Tallinnas toimuval ärilt-ärile aastakonverentsil Best B2B esinev Milestone Expertsi mentor, koolitaja ja konsultant Gary Morgan Suurbritanniast.

Küsib: Hando Sinisalu Vastab: Gary Morgan

Networking ja small talk ei käi eestlase introvertse loomuga eriti kokku. Kas networkingut on üldse võimalik õppida?

Igaühest, ka tagasihoidlikust eetslasest, võib saada tõeline super- networkija, sest networkingu tehnikaid on võimalik aastate jooksul õppida ja lihvida. See on minu põhiline sõnum Best B2B konverentsi külastajatele.

Kõigepealt tuleb enda jaoks eesmärgid paika panna. Näiteks: millist lugu sa jutustad? Mida tahad enda kohta öelda? Millist muljet endast jätta? Kellega kontakte luua?

Vahel on probleemiks see, et inimesed kipuvad ennast liiga agressiivselt müüma. Tegelikult peaks alustama vestluskaaslase ärakuulamisest. Alles siis on sobiv ka oma ärist ja huvidest rääkida.

Tegevjuhid saadavad oma müügi ja turundusega seotud inimesi messidele, konverentsidele jm ning ootavad tihti sellistelt networkingu üritustelt koheseid käegakatsutavaid tulemusi. Kui kohane on aktiivne müügitöö networkingu üritustel?

Siinkohal on tegevjuhtidel veel kõvasti arenemisruumi, sellised ootused on ebarealistlikud, sest networking ei toimi nii. Müügitööd saab ka telefoni teel teha! Networking on suhete loomine ja arendamine. Sellistelt üritustelt tuleb koguda kontakte, mitte koheseid tehinguid. Üritusel saab networkingu ahel alles alguse. Otsustav moment saabub pärast, sest suhtlust tuleb hakata samm-sammu haaval üles ehitama. Paraku katkevad paljud sidemed veel enne, kui tehinguni jõutakse.

Networkingu vallas on probleemid erinevad. Mõnikord muudab kirg oma asja müüa meid liialt agressiivseks ja jätab vestluskaaslastele seega negatiivse mulje.

Osad inimesed on liiga tagasihoidlikud ja ei julge võõrastega suhelda. Pole mõtet tervet üritust oma tutvusringkonna seltsis veeta, isegi kui võõrastega suhtlemine tundub hirmutav. Hirmu saab pisikeste etappide kaudu ületada. Näiteks võiks seada endale saavutatavad eesmärgid: esimene eesmärk võiks olla saada ürituselt kaks uut tutvust, järgmisel üritusel juba kolm jne. Loeb kvaliteet mitte kvantiteet.

Mainisid suhtluse järk-järgulist ülesehitamist. Millal peaks värskete kontaktidega uuesti ühendust võtma? Kas kohe homme?

Ühendust tuleks võtta esimesel võimalusel, sest nii väljendad huvi ja austust oma vestluskaaslase vastu. Kui teil tekkis hea side, siis miks peaks pool aastat ootama? Teine pool unustab sind selle aja jooksul lihtsalt ära.

Optimaalne aeg on 1-3 päeva. Kirjutada võib juba järgmisel hommikul. Mõne meili saatmine või LinkedIn-is ühendumine ei võta kellelgi tükki küljest.

Kui oluline on järjepidev suhtlus pikaajalise äripartneriga? Oletame, et saan partneriga paar korda aastas kokku ja ärisuhe toimib. Kas vahepeal peaks ka kirju vahetama, suhtlema?

Kindlasti peaks! Teil on tekkinud vastastikune austus ja kindel ärisuhe. Järjepidev kirjavahetus avaks ärisuhte täieliku potentsiaali. Võib olla saate teineteisele veel kuidagi kasulikud olla? Austus ja usaldus – need on hea networkingu kaks põhielementi. Ilma austuseta ei teki usaldust. Äri baseerub usaldusele. See tõttu on äärmiselt oluline pidevalt ühenduses olla.

Kas ühe inimese potentsiaalsete kontaktide arv on piiratud? Kui palju kontakte on võimalik üldse korraga hallata? Samas sotsiaalmeedia võimaldab tuhandete inimestega üheaegselt kontaktis olla?

Kontaktide haldamine pole üldse nii ajamahukas kui tundub. Networkingule ei saa läheneda kui turundusele – et saadad aeg-ajalt masspostitusi välja!

Sotsiaalmeedia ei asenda vahetuid kokkusaamisi. Pooletunnine ärilõuna on palju efektiivsem kui Twitteri voog. Inimesed on loodud näost- näkku suhtlema, mitte arvuti taha peituma. Ärisuhteid sotsiaalmeedias ei loo.

Gary Morgan räägib 29. oktoobril Tallinnas toimuval ärilt-ärile aastakonverentsil Best B2B. Rohkem infot konverentsi kohta leiad SIIT

Osale arutelus

  • Hando Sinisalu

    Hando Sinisalu
    Best Marketing Internationali juht

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara