Üks küsimus: Miks on müügis andmed tähtsad?

Andmete tähtsuse osakaal domineerib üha kasvavas tempos maailma igat sektorit. Nii ka müügis. Uurisimegi CRM2016EST konverentsi esinejatelt, millise eelise annavad nende hinnangul andmed müügis.

Fred Krieger, Scoro looja ja ettevõtte juht

See, et müük on numbrite mäng, on juba klišeeks kujunemas. Aga tegelikult on sellel mõttel tõsine sisu. Käivet mõjutavad otseselt erinevad näitajad - teiste hulgas leadide arv, nende konverteerimise osakaal, kohtumiste arv, teenusega liitujate ja sellest loobujate vahe ning keskmine tehingu hind. Töö nende näitajate parendamiseks peab olema järjepidev ja süsteemne. Seega on oluline, et kõiki neid andmeid salvestataks sellisel kujul, et neile oleks pidevalt kiire ja mugav ligipääs ning nende muutumist ajas oleks lihtne jälgida. Mida väiksema tiimi puhul vastav süsteem paika pannakse, seda lihtsam on hiljem müügiorganisatsiooni skaleerida.

Hard Perk, Pipedrive tootejuht

Kui lihtsalt ja lühidalt ära vastata, siis andmed on müügis olulised selleks, et teha häid otsuseid. Nagu see on igas muuski valdkonnas. Kui tagantjärgi oma kaotatud müüke vaadata, siis ilmselt enamiku kohta võiks öelda, et oleks ma “seda” teadnud või “toda asja” tähtsustada osanud, küll siis oleksid võitnud. Või mõnda võitu tagantjärele analüüsides võime ju tihti rõõmustada, et kuidas see kätte tuli tänu mingi olulise info omamisele… Osa sellist infot saame ise juba enne müüma hakkamist välja uurida, mõne asja taedasaamiseks saame kellegi abi kasutada, palju saame müügi jooksul kliendi käest jne. Andmete omamise ja müügi tulemuslikkuse vahele saaks vabalt võrdusmärgi panna. Küsimus jääb - millised andmed on olulised, kuidas ja kuhu neid “ladustada”, kuidas neid õigel ajal ja moel kasutada.

Kaspar Rohtla, Klienditugi.ee arendusjuht

Head otsused sünnivad teadmistel, mis tuginevad omakorda informatsioonil. Samamoodi on ka müügis – mida rohkem sul on andmeid kliendi, toote, konkurentide, majanduse ja muude oluliste tegurite kohta, seda suurema tõenäosusega suudad tehingu kasumlikult vormistada.

Andmeid on kõikjal – kõige suurem kunst on nende koondamisel ühtseks tervikuks, selliselt et seda saab süstemaatiliselt analüüsida täna, homme, aasta ja ka kümne aasta pärast. Miks on andmete kogumine oluline ja kuidas seda müügis kasutada?

Esiteks aitavad hästi kogutud ja hoitud andmed tuua välja kõige kasumlikumad kliendid ja suure tõenäosusega nende tausta analüüsides, saab selgeks, et neil on mingid ühised nimetajad. Nende nimetajate järgi saab aga vaadata palju üldse turul selliseid potentsiaalseid kliente on.

Teiseks, omades selget ülevaadet kliendi harjumuste kohta (kui palju ta keskmiselt ostab, kas ta ostab mingitel perioodidel, mida ta ostab jne... Miks ta üldse nii käitub?), oskame pakkuda kliendile õiget lahendust õigel ajal ja miks mitte ka kõrgema hinnaga läbi lisaväärtuste, mida klient hindab.

Kohti, kus andmeid kasutada, on palju. Tuleb tunda oma klienti ja seda ka kliendile välja näidata läbi personaalse suhtluse. Leia andmeid kasutades uusi müügivõimalusi. Läbi aegade on informatsiooni kasutatud otsuste langetamisel ja suurte plaanide elluviimisel. Tehkem seda ka müügis!

Rohkem huvitavat infot andmete võimaluste kohta müügis toovad teieni nii ülal nimetatud müügispetsialistid, kui ka paljud teised Novembris toimuval CRM2016EST konverentsil. Rohkem infot ja konverentsile registreerida saad SIIT! Ootame Sind!

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara