Aksel Kirikal: 6 põhjust, miks mõned müügimehed on edukamad?

Aksel Kirkal
Aksel Kirkal

Iga müügitiimi võiks müüjate järgi jagada kahte kategooriasse - heavyweight ja lightweight. Oma värskes blogis kergitabki MTÜ Ärikatel juht Aksel Kirikal eesriiet küsimusel, miks on nii, et 20% müügimehi toovad firmale sisse 80% käibest?

Pareto 20:80 printsiip kehtib ka müügis, sest 20% müügimehi toovad firmale sisse 80% käibest. Aga miks siis need 20% müügimestest on paremad kui ülejäänud 80%? Minu hinnangul on neid põhjuseid kokku kuus.

1. Positiivne suhtumine

Klassikalise küsimuse, kas klaas on pooltühi või täis, mõte on saada aimu inimese hoiakutest, sest sinu suhtumisest oleneb, kas saavutad edu või ebaõnnestud. Oma suhtumisega mõjutad ka kliente, sest negatiivsed mõtted kanduvad üle teistele. Ära unusta, et üks peamisi takistusi müügis on kliendi kahtlus, et ostmata jätmine on kasulikum kui ostmine. Seega on aeg lahti saada negatiivsetest mõtetest nüüd ja kohe!

2. Orienteeritus eesmärgile

Edukatel müügimeestel on eesmärgid, mille poole nad liiguvad. Määratle oma tänane olukord ning kirjuta üles, milline on su soovitud olukord. Kui tead, kuhu tahad liikuda ning tead, kuidas sinna minna, siis tee iga päev midagi, et selle eesmärgini jõuda. W. Clement Stone’i ütlus „Sihi kuuni, sest kui peaks juhtuma, et paned mööda, siis maandud vähemalt tähtede hulgas,“ on absoluutselt tõene.

3. Kliendile emotsioonide pakkumine

Inimesed on irratsionaalsed. Otsuseid tehakse emotsioonide pealt ning pärast kinnitatakse faktide abil oma otsuse õigsust. Edukad müügimehed ei paku kliendile kuivi fakte. Selgita välja kliendi vajadused ning leia emotsionaalne side, miks see toode või teenus on kliendile vajalik.

4. Usaldusväärse suhte loomine

Kliendi ostuotsustuse protsessi juures on väga tähtis roll usalduse tekkimisel. Head müügimehed suudavad selle luua. Kui eilse päeva müügimees üritas sulgeda iga hinna eest kõik müügid, siis tänase päeva müüja on kliendi jaoks kui hea partner, kes aitab mõista kliendi vajadusi ja soove ning lähtuvalt sellest teha pakkumine. Edukas müügimees on valmis ka kaotama kliendi, kui tal pole õiget lahendust pakkuda, sest jäädes ausaks on võimalus luua pikaajalisem kasumlikum kliendisuhe.

5. Suur rõhk enesearengule

Head müüjad analüüsivad pidevalt, mida võiks paremini teha, et oma müügiprotsessi täiustada. Koguvad uusi ideid raamatutest, audioraamatutest, koolitustelt, kolleegidelt ja oma klientidelt.

6. Nad on äärmiselt töökad

Columbia ülikool koostas uuringu, millest selgus, et keskmine müügimees teeb päevas tööd kõigest 90 minutit.  Esimese müügikõne teeb alles kell 11:00  ja viimase 15:00. Seega, vaata üle tegevused, mis sulle tulu toovad ning proovi vähendada igasuguseid ajaröövleid.

Rohkem müüginippe kuuled MTÜ Ärikatel korraldatavast Müügiakadeemiast, kus Eesti omaala parimad jagavad praktilisi näpunäiteid, teadmisi ja saladusi eduka müügitöö kohta aastal 2015. Rohkem infot leiad SIIT

Osale arutelus

  • Aksel Kirikal

    Aksel Kirikal
    MTÜ Ärikatel juht

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Þemaitijos Pienas otsib VÕTMEKLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

30. november 2017

Teabevara