Indrek Saul: Milline on CRMi turg Eestis 2015?

Indrek Saul
Indrek Saul, Müügikasvu coach

Täna toimuval CRM konverentsil CRM2016EST esitles müügikasvu coach Indrek Saul põhjaliku turu-uuringu CRMi lahenduste turu kohta Eestis. Mida kasutatakse ja kuidas hinnatakse?

Pärast nelja aastat uue turu-uuringu läbi viinud Indrek Saul tõdes, et nelja aastaga on CRM turg oluliselt muutunud. “Lihtsat kokkuvõtet tarkvaradest ja nende funktsionaalsusest on täna peaaegu võimatu teha”, rääkis Saul, kelle sõnul on tegijaid turul väga palju ja need tegijad ka pakuvad palju. “Täna võib väita seda, et kõik CRMi lahenduste pakkujad teevad seda, mida nad lubavad ja üldiselt kehtib reegel, et mida rohkem sa maksad, seda rohkem sa ka saad,” ütles ta.

CRMi turg Eestis:

Hoolikalt valitud sihtgrupile suunatud uuring andis CRMi kasutuse kohta aga üllatavaid tulemusi ja CRM lahendsed jaotusid kasutuse järgi järgnevald:

1. Koht - No CRM

Üllatuslikult ütles 61% vastanutest, et nende CRM on No CRM ehk nad ei kasutagi mingit tarkvara.

2. Koht - Excel

12% vastanutest väitis, et nende CRM funktsiooni täidab endiselt Excel

3. Koht - Microsoft Dynamics tarkvarad

Ja 5% vastanutest kasutab erinevaid Microsofti tarkvarasid.

Vaata tervet tabelit siit:

Põhilised küsimused

Põhiline küsimus, millega kliendid Sauli sõnul CRM’ile lähenvad on “Millise CRM’i ma peaksin ostma?” Sauli sõnul on see aga kaunis mõttetu küsimus. “See on sama, nagu küsida, millise auto ma peaksin ostma,” selgitas Saul, kelle sõnul peab CRMi valik lähtuma eelkõige Sinu ettevõtte vajadustest ja eesmärkidest.

Veel huvitab kliente see, mida CRM teha oskab, kui mugav on seda kasutada, mis on hind, kui hea on klienditugi ja kui kaua võtab lahenduse juurutamine aega. Eriti oluliseks on muutunud aga see, kui hästi on võimalik CRMi süsteemi – protsessi, andmevälju ja eriti kasutajaliidest enda vajaduste järgi seadistada.

Peamine eesmärk

Peamine ärieesmärk, mida CRM peab toetama, on Sauli sõnul ettevõtte käibe ja kasumi kasv. Seda saab teha kahel viisil: suurendades müügikäivet ja suurendades müügi efektiivsust. Esimest nendest kahest saab teha läbi uute klientide hankimise, läbi suurema müügi püsiklientidele ja läbi klientide hoidmise. Müügi efektiivsus kasvab aga läbi võitude määra suurendamise ning müügiks kuluva aja vähendamise.

Kokkuvõte

Uuringu kokkuvõtteks tõdes Saul, et CRM turupotentsiaal on väga suur ja fookus on nihkunud mujale. “Kui CRM on varem olnud lihtsalt päeviku moodi tööriist, mida Sa saad täita, siis täna on olulisemaks saanud see, kuidas see päeviku täitmine aitab mul paremini saavutada seda, mida ma tahan,” väitis Saul. Siiski tõdes ta, et täna on CRM’ide nõrgaks kohaks kesine analüütika ning toode ja tugi, mis vajavad arendust.

CRMi turu ülevaate Eestis aastal 2011 leiad SIIT

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Coma Investing otsib EKSPORDIMÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

31. august 2017

Kivilaine otsib TOOTEJUHTI

M-Partner HR OÜ

16. september 2017

KredEx Krediidikindlustus otsib JUHATUSE LIIKMEID

Tripod Grupp OÜ

10. september 2017

Käsi­raamatud