Kristjan-Paul Raude: E-müük on personaalsem kui kunagi varem

Kristjan-Paul Raude
Kristjan-Paul Raude, WSI Online’i tegevjuht

„Müük on positiivsete emotsioonide ülekandmine müüjalt ostjale,“ seletas Ärikatla Müügiakadeemia seminaril WSI Online’i tegevjuht Kristjan-Paul Raude ja lisas, et kui tunned hästi müügivõtteid ja taktikaid, suudad need hõlpsalt ka offline’ist online’i üle kanda.

„Tänapäeval alustavad 90% inimestest oma ostuprotsessi Internetist ning 57% ostudest tehakse ilma müügiinimese otsese sekkumiseta,“ sõnas Raude. „Samuti võimaldavad e-kanalid tarbijate teadmisi ekspodentsiaalselt kasvatada ning ostjail on ammu enne ostuprotsessi kodutöö tehtud. See aga ei tähenda, et müügiinimeste oskused enam kasuks ei tule.“ Iseõppinud müügiguru sõnul on müügivõtete ja taktikate tundmist võimalik ja vajalik otsemüügist e-müügile üle kanda. „Internetikasutajaid on maailmas vaid 3 miljardit, potentsiaali kasvamiseks on meeletult," selgitas ta.

Mida saad mõõta, seda saad parandada

Digimaailmas on võim klientide käes, kuid nende tarbimist on võimalik mitmel viisil suunata. Raude sõnul saab e-maailmas tarbijatele läheneda väga personaalselt, kasutades oskuslikult nende käitumismustrit, ostuajalugu ja trende. „Inimesed on huvitatud reklaamist, kui see neid kõnetab, aga vihkavad spammi, mistõttu on klientide andmed väga olulised, et mitte inimesi mõttetustega pommitada," ütles Raude, kelle sõnul paljudel Eesti ettevõtetel puudub kliendiandmete kogumise strateegia ja see pole jätkusuutlik. "Mida saad mõõta, seda saad parandada,“ selgitas ta.

Personaalsus on lahendus

Personaalsus tuleb kasuks ka uute klientide värbamisel. Mida parema ja isiklikuma teeninduse osaliseks saab klient, seda suurema tõenäosusega soovitavad nad teid teistele. „Uut klienti värvata on seitse korda kulukam kui hoida olemasolevat. Kes seda ära ei kasuta, sel on üle palju ressursse,“ sõnas Raude. „Soovituste kaudu tulnud kliendid on oluliselt “soojemad”, seega sa ei pea nende peale nii palju aega panema, kui “külmadele“ kontaktidele. Müügi poolt vaadates on see pigem vormistamise küsimus,” ütles Raude.

Kristjan-Paul Raude oli Taxify tegevjuhi Markus Villigi järel teine esineja MTÜ Ärikatel müügiteemalises koolitustesarjas „Müügiakadeemia.“ Järgmisena astuvad ürituse raames üles Scoro tegevjuht Fred Krieger ja Fortumo müügijuht Andrea Boetti. Rohkem infot ürituse kohta leiad SIIT

Osale arutelus

  • Helena Kõrge

    Helena Kõrge
    MTÜ Ärikatel projektijuht

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Krimelte otsib MÜÜGIASSISTENTI

Krimelte OÜ

22. oktoober 2017

Teabevara