Hanno Jarvet: Kolm mõtet müügimeeskonna tulemuslikkuse tõstmiseks

Hanno Jarvet
Hanno Jarvet, Juhtimisnõustaja

Juhtimiskonsultant Hanno Jarvet toob välja kolm mõtet, mida on hea silmas pidada aasta alguses oma müügimeeskonna tulemuslikkuse ja tööga rahulolu uuele tasemele viimiseks.

1. Selged ootused müügiinimestele.

Kas müügiinimesed teavad mida me neilt pikemas perspektiivis ootame ning kuidas nende tulemusi mõõdame?

Kui ettevõtte juhatuse liige peab kihutuskõne, et me peaks nüüd tuvastama paremini kliendi vajadusi ning nendest lähtuvalt oma tooteid pakkuma ja kliendis WOW-elamusi esile kutsuma, siis sellest jääb müügifunktsioonile väheks.

Eesliini inimestele on vaja konkreetsemaid juhiseid, mis kirjeldavad soovitud käitumist ning joonistavad pildi loodetud tulemustest. Selleks, et olla meie ettevõttes tipptegija, pead sa oskama läbi viia neid erinevaid vestluseid nende erinevates rollides inimestega ning saavutama selliseid tulemusi.

Õpipoisi-rolli taseme eeldused on sellised, Selli-rolli omad niisugused ja Meistri-rolli omad naasugused. Kui inimestele on selged käitumise ja kompetentsiootused, aita neil seada endale konkreetsed, jõukohased, ise valitud eesmärgid üksikute tulemuste osas.

2. Individuaalne coaching.

Kas me pakume oma müügiinimestele lühikeses perspektiivis vajalikku tuge ja tagasisidet?

Paljud juhid ütlevad, et neil ei jää igapäevatöö kõrvalt aega oma inimeste arendamisega tegeleda, ning enamus ajast kulub pigem kalaga toitmisele, kui kalapüügi õpetamisele. Tulemuseks on pidev tulekahjude kustutamine, kehvad tulemused ja madal tööga rahulolu.

Kui inimesed teavad, mida ja miks nad peavad tegema, vajavad nad ka spetsiifilisi teadmisi ja oskuseid kuidas seda teha. Manuaalid ja standardid aitavad küll vähendada jushuslikkust tulemuste parandamisel, kuid ilma individuaalse toeta jääb areng aeglaseks.

Lisaks otsesele juhile on ka võimalik kaasata edukamad tegijad teiste müügiinimeste mentorlusprotsessi ning anda neile teine väljund lisaks kitsaste müügitulemuste saavutamisele.

3. Efektiivne müügiprotsess ja tugisüsteemid.

Kui palju saame aega pühendada väärtuslikule müügitööle ja kui palju kulub mujale?

Kui ootused on selged, siis eemalda müügiinimeste teelt tõkked, mis takistavad neil enamiku oma ajast enim väärtust loovatele müügiülesannetele keskenduda.

Efektiivne protsess tähendab ka seda, et müügijuhil on piisav ülevaade toimuvast, et müügi efektiivsust veelgi parandada.

Pikemalt müügimeeskonna tulemuslikkusest ja tööga rahulolu suurendamisest räägin 26. jaanuaril toimuval Stardikonverentsil 2016: teenindus ja müük

Osale arutelus

  • Hanno Jarvet

    Hanno Jarvet
    Juhtimisnõustaja

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

M-Partner HR otsib VÄRBAMISTEENUSTE MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

06. august 2017

Käsi­raamatud