5 soovitust, mis aitavad näost-näkku müüjat

Viska viis!
Viska viis!

Viis põhimõtet, mis aitavad otsemüügiprotsessis paremini jutule saada, tõi 18. märtsi Äripäeva turunduse rubriigis välja Sell It tippmüüja Andres Kiviselg.

* Ole enesekindel. Eeldused kipuvad täide minema - kui ei ole kindel ega eelda, et inimene tahab ja tal on aega rääkida ning talle meeldib see, mida müüja teeb, siis ei saa eeldada, et inimene kulutaks vestlemisele 30 minutit.
Enne müüma asumist tasub ennast häälestada – korda üle, miks sulle müügitöö meeldib ja miks sa saad sellega hakkama. Mõtle inimestele lähenedes, et oled meeldiv ja pole ühtegi põhjust, miks keegi ei peaks tahtma sinuga vestelda.
* Väldi müügimehelikkust. Kliendile lähenedes keskendu sajaprotsendiliselt inimesele, mitte rahale. Ole loomulik, räägi nii, nagu suhtled igapäevaelus. Kõigile meeldib osta, aga meile ei meeldi, kui meile midagi müüakse. Seetõttu väldi kontakti loomise faasis müügimehelikke mustreid. Näiteks jaekaubandusest tuttavat negatiivset fraasi "Kas saab teid kuidagi aidata?", mille peale klient sageli ütleb, et ei, ta vaatab niisama.
* Ole rõõmsameelne. Entusiasm kipub olema nakkav - kui oled entusiastlik, kanduvad sinu positiivsed emotsioonid teistelegi üle. Kui sa lähened keskuses mornile inimesele omakasupüüdlikkuseta ja naeratades, tekib vastutulijal tavaliselt näole väike muie või naeratus, tänu millele on palju lihtsam temaga vestlust alustada.
Kahjuks pole see alati ravimeetod - leidub inimesi, kes vaatamata rõõmsameelsusele vastavad sõimuga. Aga entusisasmist veelgi nakkavam on pessimism. Kui teed müügitööd tuimalt ja emotsioonideta, saad negatiivset tagasisidet veelgi rohkem.
* Personaliseeri klienti. Ukselt uksele ja telefonimüügis on hea nipp kasutada inimeste nimesid ja soovitusi. Kui tead, et mõni teine inimene või ettevõte on kliendiga suhelnud, kasuta seda vestluses ära, visates muuseas nimed õhku. Sellised mainimised annavad suhtlusele palju juurde. Soovitusi saab, kui kliendiga vestlust lõpetades tänad teda kulutatud aja eest ja küsid, kas ta oskab soovitada, kellega võiks veel rääkida.
* Rakenda alternatiivset vastust. Kaubanduskeskuses võib alatihti kuulda pakkumisele vastuseid, et inimesel on kiire või ta ei soovi uut teenusepakkujat, kuna see on juba olemas. On normaalne, et külm klient turtsub, aga müügimees ei tohi võtta seda südamesse, vaid sellest tuleb üle olla, sest see on protsessi loomulik osa, mida tasub ignoreerida. Kuula ära, mõista ja mine oma jutuga rahulikult edasi.
Lugege seda lugu pikemalt edasi Äripäeva turunduse rubriigist

 

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Glasspro otsib MÜÜGIJUHTI Eestis ja Soomes

M-Partner HR OÜ

23. juuli 2017

EESTI ENERGIA otsib ERAKLIENDI MÜÜGIJUHTI

Eesti Energia AS

23. juuli 2017

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Käsi­raamatud