Rutiinid jäägu masinatele!

Kaido Vestberg
Kaido Vestberg

Koolitusfirma Mercuri International Eesti CEO ja juhtiv partner, seeniorkonsultant ning koolitaja Kaido Vestberg kirjutab oma blogis, et tehnoloogia on meil pildi korraks segamini löönud ning müügiprotsessid peavad ajaga kohanema.

Sotsiaalmüük või digiturundus? Turundus oma 4P mudeliga eelmise sajandi keskpaigast oli veel 5-10 aastat tagasi oma identiteeti kaotamas. Nüüd, kus digimaailma võimalused terenduvad, on turundus digiturunduse nime all taaskord tegija. See on sama seis, kus me olime eelmise sajandi keskpaigas: igasugune plakat tee ääres, pilt lehes müüs. Nüüd, kus internet veel ei ole päris lõpuni reklaame täis tuubitud, on turundajatel taaskord võimalus. Aga see aeg saab väga kiiresti ümber, kuna kõik tehnoloogiaga liituvad protsessid muutuvad üha kiiremaks.

Aga, kas inimene oma loomuselt muutub sama kiiresti? Kindlasti mitte. Me lihtsalt peame kohanema selle virr-varriga ümberringi ja me teeme seda. Me oskame ajalehti lugeda nii, et ei pane tähele reklaame, surfame edukalt internetis igasugu pop-up’e kõrvale lükates. Ja kui mõnel lehel ikka reklaame liiga palju, siis lihtsalt enam ei külasta seda lehte.

Mis siis toimub? Tegelikult on tehnoloogia meil pildi korraks segamini löönud. Elu ja inimesed ei ole muutunud. Ka varem käisime vastuvõttudel ja baarides ja kohtusime paljude inimestega, kelledele püüdsime mõne hea mõtte pähe idanema panna. Sellistel vastuvõttudel ei saa otse müüa, vaid tuleb leida teemasid, mis aitavad müüa. Nüüd on mitmed vastuvõtud ja baari külastused lihtsalt internetti kolinud. Kui baaris oli sul mõni kuulaja ümberringi, siis nüüd on sul sõpru suhtlusvõrgustikes palju.

Jah, ostuprotsess on muutunud palju ja kindlasti ka müügiprotsessid peavad seda muutust järgima. Kuid müük ei kao kusagile. Kui varem pidid ise poodi kauba järele minema, siis nüüd saad kodust diivanilt tõusmata kauba kätte. Aga otsuse teed ikka ise, kust seda kaupa osta. Mida rohkem reklaami, seda väiksem mõju. Lõpuks ikkagi määrab personaalne kontakt, enda ja teiste kogemused.

Sotsiaalmüük iseenesest ei ole midagi uut. Näiteks Tupperware müügivõrgustik on paljuski just sostiaalmüügile üles ehitatud ja toimib edukalt juba eelmise sajandi 50-ndatest. Siis toimusid ja toimuvad ilmselt ka täna, inimeste kogunemised kodudes. Nüüd on võimalus lisaks kodudes kohtumistele ka sotsiaalvõrgustikes ideid vahetada.

Ärgem laskem ennast tehnoloogia kiirel arengul olulistele teemadele vähem tähelepanu pöörata. Tehnoloogia peab jääma ikkagi inimese käsutusse, mitte vastupidi. Müük oli, on ja jääb inimestevaheliseks toiminguks. Aga kõik rutiinid jätame masinatele.

Kaido Vestberg on koolitusfirma Mercuri International Eesti CEO ja juhtiv partner, seeniorkonsultant ja koolitaja, ülalolev artikkel pärineb tema blogist.

Osale arutelus

  • Kaido Vestberg

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Glasspro otsib MÜÜGIJUHTI Eestis ja Soomes

M-Partner HR OÜ

23. juuli 2017

Käsi­raamatud