Miks pole vaja müügikoolitustel käia?

Kaarel Talvoja
Kaarel Talvoja

Kas tead seda tunnet, kui oled kogu päeva müügikoolitusel veetnud ja hiljem märkad, et sinu enesehinnang on tõusnud, kuid müüginumbrid mitte? Müügikoolitustel käimisel pole erilist mõtet, arvab Eiffeli strateeg Kaarel Talvoja.

Müügikoolitustel käimisel pole erilist mõtet.

Kõige tõhusamad müüki tõstvad tehnikad on universaalsed mõjustamispõhimõtted, millest on kirjutanud ka sotsiaalpsühholoog Robert Cialdini. Just neid tehnikaid kasutavad kõik professionaalsed müügimehed. Nii otsesuhtluses, telefonis kui e-kirjas.

Pane need oma toote või teenuse heaks tööle ja kasvata müüki ilma ühegi koolituseta.

1. põhimõte: vastastikkus

Kui inimesele antakse tasuta nõu või kingitus, tunneb ta, et peab selle vastu võtma. Tekkinud võlatunne paneb teda omalt poolt midagi vastu andma – näiteks infot või raha.

Vastastikkus on mängus kõikide pakkumiste puhul, kus alguses antakse midagi tasuta ja hiljem palutakse teha valik, kas hakata maksma või loobuda teenusest.

2. põhimõte: meeldivus

Me tuleme vastu inimestele, kes meile meeldivad. 

Loo endast sümpaatne kuvand: ole sõbralik, tee komplimente ja jaga midagi isiklikku. 

Meeldivuse põhimõttest lähtub suur osa võrkturundusest: kokku saadakse inimestega, kelle vahel on sümpaatia juba olemas. Nii sünnib ostuotsus kiiremini.

3. põhimõte: sotsiaalne usutavus

Otsuse kujundamisel võtavad inimesed eeskuju sellest, kuidas käituvad teised. 

Too välja faktid, kui paljud inimesed sinu toodet või teenust juba kasutavad.

„Paljud sportlased on avastanud uudse treeningu, mis ...“ või „Edukad projektijuhid kogu Skandinaavias kasutavad juba 10 aastat oma aja planeerimiseks ...“

4. põhimõte: autoriteetsus

Autoriteetide märkamine ja hindamine on inimese loomuses.

Too välja sertifikaadid ja auhinnad, osuta seotusele tuntud asutuste või inimestega ning sa mõjud edukama ja usaldusväärsemana.

„Meie insenerid on töötanud sensortehnoloogiaga, mida kasutavad nii NATO kui ka ...”

5. põhimõte: järjepidevus

Panustades millessegi oma aega, kalduvad inimesed sama tegevusega jätkama.

Järjepidevuse printsiibil põhinevad (osaliselt) nii brändilojaalsus kui ka piinlike klassikokkutulekute jätkuv toimumine.

Loo järjepidevus väikeste pakkumiste kaudu: müü alguses kasvõi kasu teenimata või palu lihtsalt täita küsimustik. Seo klient oma tootega ja alus järjepidevuse kujunemiseks on loodud.

6. põhimõte: vähesus

Võimalused tunduvad ahvatlevamad, kui nad on piiratud.

Kasuta pakkumistes ajalimiite ja piiratud boonuseid. „Kõigile enne südaööd liitujatele kingime pooleks aastaks tasuta …“ 

Need samad põhimõtted on tegelikult inimesi alati juhtinud. Võttes nad teadlikult kasutusele, võivad ka väikesed kohandused müügistrateegias viia suurte muutusteni, mis väljenduvad sinu kodulehe külastuste hüppelises kasvus ja teenuse tellijate või toote ostjate arvu märgatavas suurenemises.

 

Kaarel Talvoja on teksti- ja tõlkebüroo Eiffel strateeg.

Osale arutelus

  • Kaarel Talvoja
    Eiffeli strateeg

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Glasspro otsib MÜÜGIJUHTI Eestis ja Soomes

M-Partner HR OÜ

23. juuli 2017

Käsi­raamatud