Triin Messimas: Kuidas müüa kindlustust?

Triin Messimas
Triin Messimas

SEB Elu- ja Pensionikindlustuse juhatuse liige ning müügi- ja turundusvaldkonna juht Triin Messimas usub, et müügi puhul on kõige tähtsam võimalikus kliendis huvi äratamine ja talle tema võimaliku võidu tutvustamine.

Kõige olulisem on kindlasti huvi äratamine – see on möödapääsmatu, olenemata, mis on see toode, mida pakud.  Huvi tekitamiseks pole üldist universaalset retsepti … aga kindlasti on lihtsam, kui inimene on sul vastas, mitte telefonis või veel hullem – e-mailis. Mõne kliendiga müügini jõudmiseks piisab juba sellestki, kui klient  kohale ilmub, mõnele on vaja pikalt selgitada, veenda, argumenteerida. Meie toode – pensioniks kogumine ja elu kindlustamine – ei ole selline, mida igaüks ise ostma kipuks.

Hiljuti oli mul võimalus osaleda vaatlejana elukindlustusteemalises fookusgrupi uuringus. Fookusgrupi jutuajamist pealt kuulates tekkis suur soov kohe minna ja asju selgitada – üllatuslikult koorus mitmete  inimeste jutust välja, et kindlustuslepingute puhul kardetakse väikseid tekste ja keerulisust ja seda, et kindlustusseltside äriidee on kahjusid mitte välja maksta! Arvasin seni, et niisugused hirmud olid kindlustusega seoses kümme aastat tagasi. Kuuldu kinnitas, et sageli on vajalik alustada väga lihtsatest asjadest ja selgitada kliendile täpselt, millise kasu ja kindlustunde ta elukindlustust ostes endale saab – põhjus, miks meie toodet ei osteta, ei pruugi sugugi olla vaid hinnas.

Pensioniks kogumisel valitsevad arusaamad, et fondijuhid võtavad niikuinii erinevate tasudena kogu raha ära ning et küllap ma leian ise mingi parema viisi, kuidas oma vara kasvatada. Võib öelda, et enamusel inimestel on pensioniga seotud vildakad ja valed ootused. SEB poolt läbi viidud pensionivalmiduse uuring näitas, et inimesed arvavad, et pensionieas nende sissetulek kindlasti väheneb, nad pole kindlad, kas nende tulevane pension on üldse parem, kui tänastel pensionäridel, kuigi neil oleks reaalne võimalus aegsasti raha kõrvale panema hakates seda olukorda muuta ja paremini ette valmistuda!

Üldiselt võin aga öelda, et kindlustuse vajalikkusest on rohkem aru saama hakatud. Eriti, kui kindlustust pakutakse näiteks koos laenuga, seda on mugav vormistada ning kulu ei ole ülemäära suur. Kui aga kindlustusvajadusest aru ei saada, on tegelikult päris kurb...

Triin Messimas on töötanud SEB Pangas alates 1997. aastast eraisikulaenude ja eraklientide nõustamisega seotud ametikohtadel, 2015. aasta 1. jaanuarist alustas ta tööd SEB Elu- ja Pensionikindlustuse müügi- ja turundusvaldkonna juhina ning juhatuse liikmena. Pikem intervjuu Triin Messimasega ilmub maikuises ajakirjas Juhtimine.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Glasspro otsib MÜÜGIJUHTI Eestis ja Soomes

M-Partner HR OÜ

23. juuli 2017

Käsi­raamatud