Su kliendid eelistavad äppi

Henrik Aavik
Henrik Aavik

"Mobiiliäpp on olulisim kliendisuhtluskanal juba täna, õnneks enamus su konkurente veel ei tea seda," kirjutab mobiiliäppe tootva firma Applaud tegevjuht Henrik Aavik.

"Eesti ei ole valmis mobiiliäppideks, veeb töötab meil veel piisavalt hästi", "mina küll äpiga asju ei tee, selleks on mul ikka arvuti," on tavaline ekslik mõtlemine firmades. Elatakse eilses ja eituses ehkki kõik on kuulnud nii uudistest kui ka oma firma veebihaldajalt, et mobiile on kasutuses rohkem kui arvuteid.

Eestis on ülivähe hästi töötavaid e-kauplemise äppe, peale Rahva Raamatu ei tulegi praegu keegi meelde. Nad kasutavad seda oma äris läbi mitme kanali (veeb, mobiil, betoonpood), pakuvad seal kliendile infot (sisuturundus) ja lisaväärtust (töötab e-lugerina). Toote populaarsus aina kasvab. 

Lähiajal tuleb ka teistel kiire pööre

Mobiilikasutajad on USAs juba täna suurima tõenäosusega ostjad – 92% on kasutanud shoppamiseks ja 34% teevad ka reaalse ostu. Kaasaegses äris ei söö suured väikeseid vaid kiired aeglaseid. Kui sa ei ole oma kliendi tähelepanuväljas kohal siis teeb ka sinu äri keegi teine.

 

USA kliendid kasutavad juhtivate jaemüüjate äppe oluliselt tihedamini, kui nende veebilehti
USA kliendid kasutavad juhtivate jaemüüjate äppe oluliselt tihedamini, kui...

Mobiiliäpi turundamist peab oskama

Oluline pudelikael on täna mobiiliäpi turundamine. „No kes ikka mu äpi lihtsalt omale paigaldab?“ on väga vajalik küsimus. Selle vastus on siiski vastava äri eripäradest tulenev, mitte lihtsalt äpist loobumine. Mitte kõik turundusfirmad ei oska seda kuid pea igas agentuuris on keegi kes teab mis saab olema plaanitava kampaania CPI (cost per installation).

Ka kasutusmugavus on probleem

Mobiiliäpp ei ole veeb. Responsiivne veeb ei ole äpp. Responsiivne veeb on kompromiss ja nagu hea kompromissi puhul ikka, peavad mõlemad pooled järele andma, ideaalist kaugenema. Veebilehe ja mobiili kasutusjuhud, navigatsioon ja võimalused on piisavalt erinevad, et neid mitte proovida komplektina luua. Mobiilide kaudu klientidega töö olgu eraldi projekt firmas.

 

Peamise ostlemise ettevalmistusvahendina kasutavad millennialid (ehk vahemikus 1980-2000 sündinud noored):
Peamise ostlemise ettevalmistusvahendina kasutavad millennialid (ehk vahemikus...

Mobiiliäppe saab liisida nagu autosid

Aina enam on IT firmad nõus jagama kliendiga keerukate IT lahenduste loomise riske, äpp on selliseks koostööks sobivaima mahuga toode. Äpi väljaostmine on võimalik lükata tulevikku, siduda muutuvkuludega, tulemustega jne. Nii saavad äppe omale lubada ka start-upid ning väiksemad ettevõtted, kellel investeerimisvõimekus väiksem kuid ärimudel selge ja tõestatud.

Äppidesse investeerimise otsus on paljudes firmades seismas vaid selle taga, et mis teised teevad. Üks mu klient ohkas hiljuti – oh oleks meil vaid tugevaid konkurente, siis oleks meie mobiiliäpi eelarve hoopis midagi muud! Selline mõtteviis on väga õige, kui ei ole vaja siis ei pea kulutama. Nii äris kui metsas on sama reegel, ei pea jooksma kiiremini kui karu, piisab kui joosta kiiremini kui sõber. Siiski peaks kolmekesi kännul istumist vältima.

Osale arutelus

  • Henrik Aavik

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara