Hea töö, müügiinimesed!

Lauri Juursoo
Lauri Juursoo

Trükikoja Printon ekspordi müügijuht Lauri Juursoo, kelle viimase 12 kuu müügikäive ületab miljonit eurot, alustas oma müügimehe karjääri ajalehepoisina. Värskes ajakirjas Juhtimine kiidab ta Eesti müügiinimesi.

Eesti müügi- ja teenindusmaastikul võib kokku puutuda väga värvika seltskonnaga. Suviti kohtab raudtee- ja bussijaamades väikeseid ajalehemüüjaid, kel lasteaed just selja taha jäänud, sealsamas müüvad kioskites sigarette ja lotopileteid daamid, kes võinuks aasta(kümne)id tagasi pensionile jääda. Ja sama suur, kui on müügimaastiku vanuseline kontrast, on ka professionaalsuse kontrast.

Mina tahaksin hea töö eest tänada kõiki Eesti professionaalseid ja meeldivad müügiinimesi, kes oma hea tööga on suutnud minus ja suudavad ka teistes klientides tekitada ostu järel pikalt kestva positiivse emotsiooni.

Elus läheb ikka tarvis asju, mida igapäevaselt ei kasuta ja mida ostetaksegi võib-olla kord elus, võib-olla kord 10 aasta jooksul. On selge, et inimene tänavalt ei tule lahenduste peale, mida teab end valdkonnaga peensusteni kurssi viinud müügimees, kes suhtub oma töösse tõsiselt. Töösse tõsiselt suhtumine ei tähenda kusjuures seda, et müüki tuleb teha tõsise näoilme ja hääletooniga – kaugel sellest. Hea müügimees või teenindaja loob kõigepealt hea ja sõbraliku ostuõhkkonna, aidates ennast ja klienti siira entusiasmiga samale lainepikkusele. Doseerides õiges vahekorras kuulamist ja rääkimist, selgitab ta kõigepealt välja kliendi vajadused, et aru saada, mida klient tõeliselt otsib ja vajab. Vajaduste väljaselgitamiseks julgustab hea müügimees kliente rääkima ka pisidetailidest, mis algul võib-olla täiesti ebaolulised tunduvad. Pinge mahavõtmiseks kasutavad nad kerget ja sobivat huumorit.

Hea müügimees on veendunud oma toote heades omadustes ja saab seeläbi seda enesekindlalt tutvustada ning tema eesmärk ei ole iga hinna eest kõigile midagi maha müüa, vaid ta teab, et oma tööd hästi ja pühendunult tehes, sünnivad ka tehingud. Klientidele meeldib osta, aga neile ei meeldi, kui neile müüakse.

Kliendina tunnetame müügimehe professionaalsust ja tipptegijatelt ostes oleme tõenäoliselt enamikel juhtudel nõus ka rohkem maksma. Mina hindan väga head teenindust ja head müüki ja maksan heale müügiinimesele ka kõrgemat hinda.

Hea meel on tõdeda, et Eesti müügikultuur aasta-aastalt muudkui paraneb ja areneb. Välja antakse eestikeelseid müügiraamatuid, toimub erinevaid müügikoolitusi ja on olemas müüki õpetavaid videosid. Parimad müüginimesed hoiavad end valdkonnaga kursis ja võluvad kliente oma oskusliku müügiga.

Suur-suur aitäh kõikidele müügiinimestele ja teenindajatele, kes on minu päeva vahvamaks teinud, hea töö!

Osale arutelus

  • Bestsales

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Glasspro otsib MÜÜGIJUHTI Eestis ja Soomes

M-Partner HR OÜ

23. juuli 2017

EESTI ENERGIA otsib ERAKLIENDI MÜÜGIJUHTI

Eesti Energia AS

23. juuli 2017

Käsi­raamatud