Teemu Arina: Biohäki end paremaks müügimeheks!

Teemu Arina
Teemu Arina

"Müügis on palk seotud tulemustega, nii et hea enesetundega ja terve olles on võimalus rohkem teenida kui magamata, haige ja uimasena – enda eest hoolitsedes saavutab müügimees tulemused väiksema vaevaga,” arvab sügisese müügijuhtide aastakonverentsi “Müügi X” peaesineja, Soome ettevõtja ja biohäkker Teemu Arina.

Tehnoloogia meid esialgu üliinimeseks küll veel ei muuda, ent biohäkkimisseadmed võimaldavad meil jälgida unefaase ja stressiseisundit – parandades toitumist, und ja reaktsioone paranevad ka meie töötulemused, tervis ja heaolu.

Soome tehnoloogiaettevõtja, juhtimiskonsultandi ja biohäkkeri Teemu Arina meelisteemadeks on inimsoo ja tehnoloogia ristumine, sotsiaalmeedia, digitaalne maailm ja online-õppimine. Arina on biohäkkerluse eestvedaja ning Biohacker Centeri asutaja. Raamat „Biohacker's Handbook“, mille üks autoritest Arina on, räägib inimese tervise ja heaolu parandamisest tehnoloogiliste ja bioloogiliste tööriistade abil.

Kuidas tehnoloogia aitab meil tööl paremaid tulemusi saavutada?

Tehnoloogia on meie aja Trooja hobune. See lubab ühelt poolt meil aega kokku hoida ja paremini elada, suurendades meie heaolu. Samas on paljud inimesed ja organisatsioonid enda poolt loodud süsteemide orjad, täites lõputuid ettekirjutusi ja tehes asju viisil, mille on paika pannud süsteem, mis ei pruugi sugugi loogiline olla. See tähendab, et inimesed istuvad liiga palju arvutite ja teiste seadmete ekraanide taga, suurendades sellega riski istuva elustiiliga kaasnevate haiguste ja terviseprobleemide nagu näiteks kardiovaskulaarsed haigused, diabeet, kõrge vererõhk ja seljavalu tekkeks.

Irooniline on, et probleemi lahendus peitub samuti tehnoloogias – aktiivsusmonitorid ütlevad meile, millal oleme liiga kauaks istuma jäänud ja on aeg liikuda. Unemonitorid aitavad meid parema uneni, soovitades meile õhtuti vähem aega ekraanide taga veeta. Rakendused nagu näiteks TimeOut sunnivad meid sirutama ja tegema arvuti taga olles regulaarseid pause.

Korraldasime kevadel töökohti puudutava uuringu, mille käigus mõõtsime tavapärases kontoris toimuvaid protsesse. Seejärel töötasime koos konsultantide, arstide, toitumisnõustajate ja biohäkkerite abiga ümber töötamise kohaga seonduva, muutmata töö sisu ennast. Selgus, et töökoha disaini, töötaja enesejälgimistehnoloogiate, stressimaandamisstrateegiate ja sobiva toitumise ning liikumisega tööpäeva jooksul suutsime me parandada töötaja kognitiivset tulemuslikkust, meeleolu, eluea näitajaid ja muidugi produktiivsust tööl. Seda kõike muutmata töö sisu.

Nii et kui su töötajad on masenduses, ei pruugi selles süüdi olla mitte töö, vaid see, kuidas tööd tehakse. Tehnoloogia saab meid päästa, aga samamoodi suudab see meid muuta haigeks, nõrgaks ja ebaefektiivseks.

Kuidas aitavad teadussaavutused kiiremini ja tulemuslikumalt töötada?

Biohäkkimine on kunst ja teadus, mis aitab tehnoloogilisi ja bioloogilisi tööriistu kasutades parandada inimese tulemusi, tervist ja heaolu. See tähendab paremat elukvaliteeti koostöös teadusega. On olemas palju uuringuid, mis ütlevad, kuidas jõuda parema elu ja tulemusteni. Maailmas on palju konsultante ja coach’e, kes teavad, millised meetodid mis sorti inimestele kõige paremini sobivad. Jälgides toimuvat süsteemselt – kuidas tööd tehakse ja kuidas saavad asjad tehtud – saame selgeks, mis on töös see 20%, mille tulemusel saaksime parandada tulemusi 80% võrra. Sageli tähendab see päevast-päeva korduvate mustrite ehk harjumuste, mille järgi inimesed ja organisatsioonid iga päev käituvad muutmist. Harjumusi saab muuta nii isiklikul kui organisatsioonitasandil, kui suurendada teadlikkust sellest, mida kujutab endast uus tehnoloogia ja kuidas see aitab meil protsesse parandada.

Kuidas tehnoloogia muudab müüki ja müügimeeste tööd?

Müügis on kõige olulisem leida asjade tegemiseks efektiivseim viis, isegi kui see pole kõige tõhusam moodus. Tõhusus tänu asjade õigesti tegemisele pole müügis nii oluline, kui tulemuse efektiivsus, mis saadakse tänu õigete asjade tegemisele. Tehingu sulgemine ja kliendi õnnelikuks tegemine on see, mis loeb. Süsteemid nagu CRM ja teisedki automatiseerimisvahendid on ilmselgelt muutnud protsesse lihtsamaks mõlema poole, nii müügiinimeste kui ostja jaoks.

Järgmiseks sammuks on minu hinnangul see, et müügimehed ärkavad igal hommikul üles enda parima versioonina. Paljud meist on aastas 10-20 päeva haiguslehel, mainimata päevi, mil ollakse hajameelsed, tuntakse end haiglasena, kannatatakse peavalu või üldise uimasuse ning motivatsioonipuuduse käes. Need varjatud kulud söövad ära ettevõtete potentsiaalse kasumi.

Paljude müügiinimeste palk on seotud tulemustasuga, mis tähendab, et sissetulek sõltub tulemuste parandamisest. Kui sa tunned ennast iga päev paganama vingelt, on palju suurem tõenäosus, et teenid rohkem boonust. Kui sa hoolitsed enda eest, saavutad eesmärgid väiksema vaevaga.

Uus tehnoloogia saab meid kindlasti aidata ja mitte ainult tehingute sulgemisel, vaid ka sellega, et sa rokiksid esitlusel ja jõuaksid kohtuda suurema hulga klientidega, ilma et ennast protsessiga tapaksid.

Kuidas täna efektiivselt müüa?

Tähtis pole mitte ainult müügitehnika ja müüdava toote tundmine, vaid väga oluline on ka energia, mida on tunda, kui müügimees ruumi siseneb. Inimesed usaldavad vaistlikult rohkem neid müügimehi, kes näevad välja terved, räägivad ladusalt, väljenduvad selgelt ja ei hiline. Kui müüja on uimane, sest ta pole möödunud ööl korralikult maganud või tal on pohmell, ei suuda ta olla enda võimete kõrgusel. Sa pead enda eest hoolitsema, selleks et suudaksid enda klientide eest hoolt kanda.

Mida kliendina täna müügiinimestelt ise ootate?

Aeg on raha, seetõttu ootan, et asjad kulgeksid ladusalt ja kokkulepetest peetaks kinni. Siiski, täpsus ja usaldusväärsus ei ole kõige tähtsamad aspektid kvaliteedi tagamisel – äris püüavad kõik oma klienti õnnelikuks teha.

Suureks plussiks on müügimehe empaatia ja tunne, et sind mõistetakse. Kui ma tunnen, et müügiinimene on minu ärist tõeliselt huvitatud, saades aru, kuidas see töötab ja aidates mul saavutada minu eesmärke, mitte keskendudes vaid oma müügieesmärkide täitmisele, muutub lahenduse müümine pigem koostööks, mitte pole lihtsalt müük.

Kuidas sotsiaalmeedia tulevikus müüki võib mõjutada?

See võimaldab ühesuunalisel müügitööl areneda suhtluseks ehk kahesuunaliseks tänavaks . See tähendab rohkem kuulamist ja vähem rääkimist; rohkem reageerimist ja vähem enda näitamist. Tasemel müüjad saavad luua oma isikliku online-brändi, mis ületab tuntuselt ettevõtte brändi, mida nad esindavad. Paremad müüjad, keda tean, on need, kelle kaudu ma valdkonna uudiseid saan ja jälgin. Kui ma inimest internetist ei leia ja seal pole tema olemasolu kohta mingit märki, muudab see mind veidi kahtlustavaks tema oskuste osas – kui sul pole midagi teistega jagada, siis kas sul on midagi muud teistele anda?

Kuidas hoida häid töötajaid enda ettevõttes?

Tuleb pakkuda parimat võimalikku töökohta, mis ei tähenda ainult head palka, motiveerivat lisatasu ja nimekaid kliente, vaid inimesed peavad tundma, et nad on õiges kohas. Headel organisatsioonidel on võime aidata sul kasvada ja saada professionaalina paremaks. Iga saavutusvajadusega töötajat köidab keskkond, kus on väljakutse õppida, ent kus saab end samas koduselt tunda.

Ilmselgelt ei saa müüa toodet, mis sulle ei meeldi, nii et suurepärastel ettevõtetel, kus on tööl suurepärased inimesed, on ka suurepärased tooted, mida kliendid armastavad.

Kas robotid võivad tulevikus müümise meilt üle võtta?

Esimene samm selles on müügiautomaatikal. Järgmiseks tehisintellekti või muu sobiva tehnoloogia organisatsiooniprotsessidega kohandamisel. Tehnoloogia võib täita mitmeid töid, mida inimesel endal pole mõtet teha. Kuna üha rohkem ülesannetest muutuvad automaatseteks, nihkub tehnoloogia roll automaatikalt tugisüsteemidele, mis aitaksid suurendada inimese saavutusi. Selle asemel, et protsesse lihtsalt automatiseerida, hakkab tehnoloogia vastu võtma iseseisvaid otsuseid selle põhjal, mis on ja mis ei ole inimesele kasulik. Selles kontekstis ma usun, robotid ja algoritmid on tulnud, et jääda ja meie inimesena muutume küborgidele sarnaselt oma igapäevaseid ülesandeid täites aina paremaks tänu inimese ja masina koostööle.

Osale arutelus

  • Urve Vilk

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

M-Partner HR otsib VÄRBAMISTEENUSTE MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

06. august 2017

Käsi­raamatud