Kuidas klient saab müügitööd parandada?

Eivor Maiväli
Eivor Maiväli

Müügitöö ja teenindus on nii lahutamatu osa teenuste osutamises ja toodete müümises, et me tihti enam ei märkagi seda pingutust, mida müügiinimesed ja teenindajad igapäevaselt teevad, kirjutab rubriigis Hea töö! Roman Tavast OÜ tegevjuht Eivor Maiväli.

Palju räägitakse sellest, et Eestis on müügitöö ja teeninduse tase madal või vähemalt madalam, kui mujal Euroopas. Mõnes mõttes ma nõustun sellega. Samas tuleks küsida, et miks see nii on?

Kui mõtlen enda positiivsetele kogemustele, siis neid on tegelikult palju. Näiteks mõtlesin pikka aega, et miks ükski juuksur (vähemalt need kelle juurde mina olen sattunud) ei võiks helistada mulle ise iga kuu ja öelda, et oleks aeg juuksurisse tulla, ma panin teile aja kinni. Mingil hetkel sattusin juhuslikult ühte väikesesse Nõmme salongi ja minu suureks üllatuseks kuu aega hiljem juuksur helistaski, ilma et ma oleksin ise seda palunud. Super teenindus ja nende jaoks ilmselge lisamüük.

Tööalaselt suhtlen paljude ettevõtete ja nende müügiinimestega ja ka selles valdkonnas on ääretult oluline kuidas sinusse suhtutakse ja kuidas müük on korraldatud. Näiteks meie toodete (rinnamärgid, teenetemärgid ja korporatiivehted) valmistamiskes peame üldiselt tegema pressvormi, mille tegemiseks kasutame tööriistaterast sellisest ettevõttest nagu Uddeholm. Seal töötavad inimesed on kõik ääretult viisakad ja sõbralikud ja see tase on olnud ühtlane juba aastaid. Väga hea! Samas teistpidine näide on karpide trükkimisega. Pakime valmistatud korporatiivehted kinkekarpidesse, millele kliendid soovivad tihti peale trükki. Oleme aastaid kasutanud ühte reklaamtrükiga tegelevat firmat karpide trükkimiseks, kuid hiljuti otsustasin, et nendelt ei soovi enam trükki tellida. Suhtlemisel jäi tunne, et sa pole oodatud ja rohkem nagu tülitad oma soovidega. Nüüd oleme tellinud trüki näiteks Roi-st ja nende klienditeenindusega võib väga rahul olla.

Aga miks siiski aegajalt tuleb ette olukordi, kus müügiinimesed või teenindajad ei käitu päris nii nagu ideaalis kohane oleks. Ma usun siiralt, et müügi- ja teenindusprotsess on samasugune kahepoolne suhe, nagu iga teinegi inimestevaheline suhe. Siin on kaks osapoolt, kes mõjutavad teine-teist. Ühest küljest on Eesti müügiinimeste probleem liigne tõsidus ja kohati elementaarse viisakuse puudumine – ma mõtlen tere, aitäh, head aega jms. Teiselt poolt on kliendid (ja eestlased üldiselt) väga kinnised ja vaoshoitud. Eriti ei kiputa andma tagasisidet heade ja halbade kogemuste osas. Kui dialoogi ei teki, siis on raske ka õppida ja areneda.

Roman Tavastil on kliente päris mitmetes riikides – põhiliselt Eestis, Inglismaal ja Soomes. Me näeme iga päev, kui erinevalt suhtlevad erinevatest riikidest pärit kliendid. Näiteks küsides keskmiselt Eesti kliendilt, et kuidas ta teenuse või tootega rahule jäi, saad tavaliselt vastuseks, et „päris OK“. Inglane kirjutab samas pika jutu sellest, kuidas talle väga meeldis abivalmis ja kiire teenindus ning toodete kvaliteet oli super ja ta jääb ootama millal saaks jälle meiega koostööd jätkata. Viimane võib olla osalt lihtsalt viisakus, kuid ilmselgelt põhjalikum tagasiside (olgu see hea või halb) tekitab rohkem elevust ning paneb pingutama, et olla parem.

Seega võiksime klientidena anda rohkem tagasisidet ja müügiinimestena rohkem kuulata ja sellest õppida.

Osale arutelus

  • Eivor Maiväli, Roman Tavast OÜ tegevjuht

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara