100 euroga alustatud veebipood jõudis 100 000 eurose müügikäibeni

Boost Yourself'i asutajad Sven Nuum ja Teet Torim.
Boost Yourself'i asutajad Sven Nuum ja Teet Torim.

Augustis kirjutas Sven Nuum, üks loodulikke supertoite pakkuva veebipoe Boost Yourself asutajaist inspireeriva artikli sellest, kuidas teha oma tööd seal, kus iganes parasjagu olla soovid ning tehes seda, mis sind juba õhtul järgmist hommikut ootama paneb ja silmad särama lööb, tänases artiklis räägib ta oma veebipoe esimestest edusammudest.

Septembri lõpus käisime Teeduga Eesti E-kaubanduse Liidu müügi- ja turundusseminaril rääkimas Boost Yourself’i lennukast stardist sotsiaalmeedia abil. 1,5 aastaga oleme Facebook’i ja Instagram’i abil üles ehitanud online-äri ning siin postituses räägin natuke põhjalikumalt kõigest sellest, mis vahepeal toimunud on. Seminaril 25 minutiga seda nii sügavuti teha ei jõua.

Saarlane ja mulk hakkasid online-äri tegema

Kes meiega veel tuttavad ei ole, siis… Tere! Mina olen Sven ja 2015. aasta jaanuaris hakkasime Teeduga välja arendama esimest Boost Yourself’i toodet – Balance supertoidusegu smuutidele. Idee sai alguse minu suurest kirest smuutide vastu ja Teedu mõttest smuutile lisatavad toitaineterikkad supertoidud (goji marjad, chia, kanepiseemned, mustikad, astelpaju jt) pulbriks jahvatada ja ühte pakki panna, et igal inimesel (eelkõige esimesena Teedul endal) oleks mugav neid vaid paari lusikatäiega smuutile lisada.

Ideest teostuseni 6 kuud

Märtsis 2015 registreerisime BoostMe OÜ ja juuni teises pooles tootsime kodus köögis esimesed 25 pakki ning juulis tegime www.boost.ee e-poes esimese müügi. Juuli täpne müügitulemus oli 310.70€.

Mäletan, et kui eelmisel aastal kutsus Tiia Naagel Saaremaa Arenduskeskusest meid Ettevõtluspäevale esinema ja oma edulugu rääkima, siis ütlesin talle, et mis edulugu meil täna rääkida on, kui juuli online müük oli vaid 300€. Tiia aga julgustas takka, nii et käisime ära ja rääkisime sellest, kuidas esimesed 2 kuud meie jaoks läinud olid.

Kuulajate tagasiside andis veelgi enam hoogu juurde ja nüüd oli aeg tööle hakata.

Üks aasta hiljem

Sellest esinemisest on nüüd 12 kuud möödas ja vahepeal on palju muutunud – alates etikettidest kuni veebileheni.

  • Boost.ee uus koduleht;
  • Lisaks toetav eestikeelne leht smuutid.ee;
  • Kokku on müügil 5 toodet: antioksüdantide rikas Balance, organismi puhastav Detox, proteiinirikas WorkoutCrunchy superseemned ja energiat andev Yerba Mate tee. Igaüks neist on välja kasvanud puhtalt meie endi vajadustest lähtuvalt;
  • Online müük on eelmise juuliga võrreldes kasvanud üle 3000%;
  • Lisandunud jaemüügikohad: ökopood Saarte Sahver, Organics, Rotermanni Kehakeskus ja Tallinna Kaubamaja;
  • Kokku töötab meil täna 3 inimest.

Meie idee oli algusest peale teha seda kõike teistmoodi. Alustades turundusest kuni kättetoimetamiseni. Ainuüksi kvaliteetne toode ei ole enam ammu eelis – see on eeldus.

  • Kasutame turundamiseks kanaleid, mida ise haldame – Facebook ja Instagram;
  • Kirjutame blogisse postitusi, mis loovad inimesele väärtust ja vaatlevad kaugemale kui ainult supertoit ja smuutid;
  • Paneme iga saadetud pakiga kaasa smuutiretseptid, mis kõik ise oleme läbi katsetanud;
  • Aitame ja õpetame inimesi smuutisid jooma ning juhendame neid läbi enda ja klientide kogemuste;
  • Kasutame Instagram’i kommuuni loomiseks, kus toome “kapist välja” iga smuutitaja;
  • Otsime eeskujusid ja anname inimestele inspiratsiooni läbi ambassador’ide;
  • Iga tellitud pakk peab jõudma Eestis kohale 1-2 tööpäeva jooksul;
  • Me ei müü toodet, vaid tervislikku elustiili.

Väikesed asjad lähevad korda

Boost Yourself’i puhul imestatakse, et pakk tuleb kohale 1-2 tööpäeva jooksul. Vahel tundub mulle, et eestlased ei teadnudki, et see üldse võimalik saab olla. Tõsi, iga päev pakkide saatmine nõuab natuke pingutamist, aga kui me ise ei ole nõus ootama nädal aega, siis miks peaks meie kliendid seda tegema? Toode koos teenindusega moodustab terviklahenduse ja paki kiire kättetoimetamine on üks selle osa.

Me tahame, et meie kliendil õnnestuks kodus smuuti tegemine juba esimesel korral. Selleks õpetame igat inimest smuutisid tegema, jagades lihtsaid nippe ning võimalusi saada iga kord tulemuseks tervislik, maitsev ja kõhtutäitev smuuti. Üks osa sellest protsessist on ka smuutiretseptid, mille igale kliendile pakiga kaasa paneme. Me tahame, et kliendil oleks kohe retsept käes, et ta ei peaks ise kuskilt midagi otsima hakkama. Smuuti tegemine on iseenesest juba päris lihtne ja meie eesmärk on seda veel lihtsamaks teha.

Kuidas jõuda Saaremaalt New Yorgi blenderisse?

Sotsiaalmeedia on andnud täna uskumatud võimalused teha globaalset äri ja jõuda väikeselt Saaremaalt igasse maailma otsa.

Instagram ja Facebook on täna meie kõige põhilisemad kanalid turundamiseks ja müügi kasvatamiseks. Järjepidev hariva sisu jagamine on Boosti jälgijatest teinud teadlikumad smuutitajad ning liitnud nad Boosti smuuti perega. Oleme siiralt tänulikud ka kõikidele koostöödele, mida oleme teinud blogijatega ja oma valdkonna mõjuisikutega. Eriti tublid on meie omad Eestimaa tüdrukud! Nad on meisse igal sammul väga toetavalt suhtunud.

Väljaspool kodumaad on meil on õnnestunud kevadel tähistada näiteks ühe Saksa toidublogijaga (@nutsandblueberries) tema 60 000 jälgija täitumist ning tänaseks on tal juba üle 100 000 fänni. Suhtleme omavahel siiani ja läbi tema oleme jõudnud järgmiste Instagram’i koostöödeni…

Sellised koostööd ja kontaktid (aitäh Helenale!) on viinud Boost Yourself’i ka New Yorki, Hannah Bronfman’i blenderisse.

Üks asi, mida kõik need koostööd on meile õpetanud – kõik, kes on ehitanud endale tugeva jälgijaskonna, tutvustavad ise sinu toodet oma publikule ning sinna me ei saa minna käskima või keelama. Neil on oma stiil ja nad tunnevad oma jälgijaid. Ja siin pole vahet, kas tegemist New Yorgi või Eesti mõjuisikuga.

Sellised koostööd ja avatud suhtumine on aidanud meil enda sõnumit levitada ning lubanud inimestel ise oma vahetuid muljeid jagada.

1000 postitusega 10 000 fännini

Regulaarne postitamine (2-3 postitust päevas) võimaldab kasvatada jälgijaskonda ja koondada kõik smuutitajad kokku üheks kommuuniks. Septembriks oli meil Instagram’is tehtud 1000 postitust ja kogunenud 10 000 jälgijat.

Teet tõi seminaril välja hea mõtlemiskoha: "Kui arvestada keskmist Eesti ettevõtte aktiivsust Instagram’is, kus tehakse 1 postitus nädalas, siis et sellise tempoga 1000 postituseni jõuda, kuluks 19 aastat.”

Instagram’il on meie jaoks üks selge eesmärk – tuua kõik kliendid ja smuutihuvilised kokku ühtekuuluvaks liikumiseks. Nii oleme ka meie ise oma sõpradele ja jälgijatele positiivseks eeskujuks sellise ühe tervisliku harjumusega.

Oleme andnud võimaluse igal kliendil kasutada oma smuuti piltide juures#boostyourself. Kuigi keegi ei saa kunagi ühtegi # omada, siis see on üks koht, kus ühtlane smuutipiltide voog on kõik üle ujutanud. Inimestele peab andma võimaluse oma rõõmu väljendada ja see on koht, kuhu me neid suuname seda tegema. Isegi 3-päevase Detox Challenge’i ajaks ei ole me eraldi # kasutusele võtnud, et mitte liigset segadust tekitada. Iga kasutaja saab igal hetkel vaadata, mis meie smuutimaailmas toimub just #boostyourself alt.

Boost Yourself on läbi Instagram’i teinud väga palju koostööd inimestega üle maailma ja kõik need koostööd on tulnud just läbi Instagram’i. Instagram ei tunne riigipiire ning suurem osa nendest koostöödest on meile ka kliente toonud.

Läbi sotsiaalmeedia oleme jõudnud Saaremaalt Kanadasse, Singapuri, USA-sse, Taimaale, Filipiinidele, Austraaliasse, Indiasse, Itaaliasse, Prantsusmaale, Inglismaale, Iirimaale, Hispaaniasse, Ðveitsi, Austriasse, Saksamaale, Poola, Serbiasse, Hollandisse, Belgiasse, Norrasse, Taani, Rootsi, Soome.

Me ei tea maailma jõudmiseks täna mitte ühtegi paremat võimalust kui Instagram ja arvan, et 500 miljonit kasutajat võiksid niivõrd palju motiveerida küll, et päevas (nädalas) mõned tunnid seda keskkonda enda jaoks paremini tundma õppida. Ma ei ütle, et see lihtne on (tööd tuleb teha!), aga see on seda väärt, sest need kanalid ei ole kusagile kadumas.

Kodulehel 25 000 külastust kuus

Koduleht on tavaliselt see raskem osa, sest kodulehe tegemine on kallis – olen täiesti nõus. Meie stardikapital oli kokku väiksem, kui täna kodulehe tegemine maksab ning raha kulus toorainete ja pakendite tellimisele. Kodulehe sisseostmiseks raha ei jätkunud, seega olen www.boost.ee lehe ise ehitanud.

Meie lehti külastab kokku ühes kuus rohkem inimesi, kui neid Saaremaal elab(Wikipedia andmeil on Saaremaal 2010. aasta seisuga 32 800 elanikku).

Boost.ee analüütikat:

  • septembris 2015 kokku 5750 unikaalset külastajat
  • septembris 2016 kokku 25 752 unikaalset külastajat

Lisaks smuutid.ee leht:

  • septembris 2016 kokku 10 341 unikaalset külastajat

Selge on see, et seda inimest me tänaval plakatitega või ajakirja uudisnupuga kodulehele ei too. Online-poodi jõuab ikkagi inimene, kes on online’is. Fokusseeritud tegevused sotsiaalmeedias on andnud meile täna eelpool mainitud tulemuse.

Sotsiaalmeedia abil müügi kasvatamine

Palju on sotsiaalmeedia-turundamisest räägitud, kuid mõnikord ei ole see parema müügitulemusega kuidagi seotud. Kogud sa siis näiteks ainult fänne või“like” piltide alla. Enda imagot, nähtavust ja toote teadlikkust annab tõsta ka samal ajal klientidele müües. Me oleme kogemuse omandanud toote müümisel, aga siin ei ole vahet, kas tegemist on toote või teenusega. See rutiin ja tegevused on suures pildis samad.

Kohe-kohe (juba oktoobris!) tuleme koos Teeduga välja ka koolitusega, mis just sotsiaalmeedia-müügi kasvatamisele keskendub. Sellelt koolituselt õpid lisaks ka oma turunduseelarve juhtimist, võimalusi raha kokku hoidmiseks ja näed lahendusi, millele sa varem pole osanud mõelda. Täpsema programmi leiad siit: nullist.ee

Esimene samm on leht üles saada ja tooted müügile, siis alles show algab – liikluse toomine kodulehele, konversiooni määra tõstmine, analüütika, testimine jne.

3 asja, mis aitavad meil kodulehele liiklust tuua:

  • Kodulehele sisu tootmine – oled leitav otsingutulemustes;
  • Blogipostituste ja smuutiretseptide jagamine Facebook’i – hariv turundus;
  • Facebook’i reklaamid – pikendad postituste eluiga ja laiendad ulatust.

2 tööriista, mis on aidanud meil online-müüki kasvatada:

  • Google Analytics – õpime tundma oma külastajat; näeme ära postitused, mis inimestele meeldisid; saame jälgida, mida meie poes tehti või vaadati.
  • Facebook Pixel – juba lehte külastanud inimese tagasi toomine, konkreetselt sihitud postitused.

Õnneks on mul olnud võimalus hallata lisaks Boost Yourself’ile veel mõnda Facebook’i kontot ja nende reklaamieelarvet. Viimase kahe aasta jooksul olen teinud Facebook’i tasulist reklaami kusagil 20 000€ eest, mis on toonud müüki suurusjärgus 200 000€ eest. 

Paned 1€ sisse ja saad 10€ vastu, kui lihtsustatult võtta

Mis mulle seal enim meeldib, on see, et sul on võimalus alustada õppimist ja katsetamist kasvõi ainult mõne euro eest päevas. Ja saad seda teha kohe. Ülehomme on juba esimesed tulemused käes.

E-pood ei saa kunagi valmis

Tulles korraks veel kodulehe juurde tagasi, siis eelmisel aastal, kui www.boost.ee inglise keele peale üle viisime, katsetasin ka Shopify platvormi, aga kuna see ei toeta Eesti pangalinkidega maksmise võimalust (ja just seda makselahendust kasutab täna 90% eestlastest), siis ei olnud see meie jaoks kasulik. Pood võib ju vinge ja moodne olla, aga kui 1000 inimesest ostab vaid 1 (keskmine on umbes 20-30), siis ei ole üldse hästi. Ja siis sa arvad, et asi on sinus, sinu tootes või milles iganes. Ostuprotsessi üks osa on ka maksevõimalused ja kui see ei vasta kliendi ootustele, siis see müük jääb saamata.

Ma pole kunagi ühtegi e-poodi varem ehitanud ja see oli kolmas veebileht, mille tegin. Siiani leian seal võimalusi asju paremini teha ja usun, et nii koduleht kui pood on pidevalt arenev protsess. See ei saa kunagi valmis. Ise tehes, läbi praktilise kogemuse olen palju õppinud ja õpin iga päev. Kodulehel saab alati midagi paremaks teha või midagi uut testida. Kasutame täna WordPress’i ja Woocommerce’i, mis annavad minusugusele pool-mehaanikule võimaluse ise kättpidi masinas olla.

Veebilehe tegemine ei ole täna enam nii keeruline, kui see kunagi oli, ja paljud saaksid sellega ise hakkama. Alguses tundub kõik raskem, sest sa ei oska. Kui tunned, et ei oska oma veebilehe murega kusagile pöörduda, siis võid ka mulle kirjutada. Seal on asju, mida sa hiljem sooviksid, et oleksid varem teadnud.

Kokkuvõtteks ütlen, et kui veel paar aastat tagasi oli mul mõte magister ka ära teha, siis täna on see iseõpitud kraad mul juba peaaegu taskus. Lõputööks on Boost Yourself’i läbi Amazon FBA programmi USA ja Kanada turule viia.

Tähistada kavatsen seda New Yorgi mõnes Starbucks’is, kus cappucino kõrvale järgmise blogipostituse kirjutan.

Milleks meile need unistused siis on… kas selleks, et nendest unistada või selleks, et need ellu viia?

PS! Kui sa oled minu blogis esimest korda, siis soovitan lugeda ka “Sul on vaja 100€, WiFi’t ja unistust”, kus kirjutasin, kuidas sai alguse Boost Yourself. Tänaseks on seda loetud juba üle 7000 korra.

Osale arutelus

  • Sven Nuum

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Þemaitijos Pienas otsib VÕTMEKLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

30. november 2017

Teabevara