Sisuturundus on pikaajaline mäng

Justin Zehmke
Justin Zehmke

Internetis tuleb tähelepanu eest võidelda beebide, kasside ja räpparitega. Kuidas aga muuta müügiga seotud sisu huvitavaks? Best Marketingi küsimustele vastab Pipedrive’i copywriter ja Best Internet 2016 esineja Justin Zehmke.

Oled pärit Lõuna-Aafrikast. Kuidas sattusid Eestisse? Milline on sinu lugu?

Olen aastaid töötanud kirjastajana, alustasin kunagi ajakirjanikuna Lõuna-Aafrikas. Noorena töötasin vabakutselisena, et rahastada oma reise ning kirjutasin muusikast ja muust sellisest.

Siis värvati mind Microsofti, MSN oli Lõuna-Aafrikas tol hetkel väga hädas ja minu ülesanne oli luua toimetus. Ma panin selle kokku ning aastaga oli MSN Lõuna-Aafrika üks suurim digitaalne kanal. Hiljem olin veel ühe raadiojaamade keti juht.

Mul on olnud huvi Eesti vastu juba Microsofti aegadest. Sealt kuulsin esimest korda Eesti kohta ning uurisin siis asja lähemalt. Minu jaoks on paeluv, et nii väike riik, ilma loodusvaradeta, on globaalne mängija start-up maailmas. Nii ma siis istusin ühel õhtul ja mõtlesin, et miks mitte registreerida ennast Eesti e-residendiks. Samal ajal märkasin LinkedInis Pipedrive’i töökuulutust. Uurisin pakkumist lähemalt ja otsustasin kandideerida, ise mõeldes, et neilt ma küll kõnet tagasi ei saa. Olin oma CV’sse lisanud, et ‘’saate copywriteri hinna eest endale digitaalmeedia eksperdi ja toimetaja’’. Paar nädalat ja 7 intervjuud hiljem saabusin Tallinna.

Eestisse tööleasumine ei toimunud väga sujuvalt, pikemalt saab sellest saagast lugeda siit: memokraat.ee/2016/06/spetsialisti-uskumatud-seiklused-eestis.

See on fantastiline töö, ma pole kunagi näinud, et üks toode oleks nii armastatud oma kasutajate poolt. Pipedrive’i turundada on mõnus!

Kuidas sa siis turundad Pipedrive’i?

Me kasutame väga palju erinevaid kanaleid ja teeme väga palju sisuturundust. Meie sisututurunduse tiim asub peamiselt New Yorgis ning meil on ka hulk vabakutselisi. Kuna meie toote kasutajad on müügiinimesed, siis toodame nende jaoks müügiteemalist sisu.

Ühtlasi on see ka hea vahend klientidele meie toote tutvustamiseks ning esmase kontakti loomiseks. Lisaks teeme muidugi ka traditsioonilist reklaami, kasutades selleks bännereid, Google Adwordsi jms.

Pipedrive'is töötamine on nagu seiklus, tegemistel pole piiri ees!

Te loote palju sisu, mis pole otseselt seotud brändiga. Kuidas te mõõdate sellise sisu tasuvust?

See, et inimesed räägivad sinu brändist on sama oluline kui see, et keegi klikib või jagab sinu artiklit. Sisuturundus on selles mõttes pikaajaline mäng. Meil muidugi on ka osakond, kes keskendubki ainult konversiooni turundusele, otsesele müügile. Seal tegeleme näiteks Google Adsi kampaaniatega.

Me oleme väga tiheda konkurentsiga turul, kus on palju mängijaid nagu SalesForce, kelle eelarved on kordades suuremad, sellepärast peame olema nutikad. Tuleb tegeleda ühtaegu nii pikaajalise brändingu kui ka lühiajaliste müügitegevustega.

Internetis tuleb tähelepanu eest võidelda beebide, kasside ja räpparitega, kui põnev saab müügiga seotud sisu olla nendega võrreldes?

Nii see tõesti on (naerab). Õnneks on meie asutajad hingelt ja taustalt müügiinimesed, seega nad mõistavad seda mängu. Ühtlasi on neil hea arusaamine müügiinimeste muredest ja väljakutsetest ning kuidas neid lahendada. Me oskame rääkida nö müügiinimeste keeles ja see on väga oluline. Kasutame palju huumorit, ei võta ennast liiga tõsiselt ning meie loodud sisu on alati mänguline ja lõbus ning inimestele see meeldib. Proovime olla pigem nagu lõbus kolleeg, mitte keegi, kes õpetab, kuidas midagi teha.

Me panustame palju aega klientidega suhtlusesse ja nende tundmaõppimisse. Me näiteks kuulame pealt klienditoe tehtud telefonikõnesid, et kliente paremini tundma õppida.  

Uued turundusosakonna töötajad veedavad firmasse tööle tulles esimesed kaks nädalat klienditoes, õppides klienti tundma. See näitab, kui kliendipõhine on Pipedrive.

Sisuturunduses on keeruline leida tasakaalu toodet müüva ja meelelahutusliku sisu vahel. Kuid kui sul on oskusi ning hea kliendi mõistmine, on siiski võimalik see tasakaal leida. Üks keeruline aspekt on hoida ühesugust “hääletooni” ja stiili erinevates keeltes - me suhtleme klientidega 13 erinevas keeles. Mis on huumorikas inglise keeles, ei pruugi väga hästi kõlada portugali keeles. See on minu jaoks see suurim väljakutse.

Paljud brändid ei ürita enam suunata inimesi ühele enda poolt kontrollitud kesksele veebilehele, vaid loovad sisu, mis elab erinevatel platvormidel. Mis on teie strateegia selles osas - kas üritate kõik lugejad ühte kohta koondada või proovite jagada sisu sinna, kus on kliendid, kasutades ka teisi platvorme?

Natuke mõlemat.  Meil on oma blogi, kus me kõik oma sisu avaldame, kuid samal ajal jagame sisu igale poole erinevatesse keskkondadesse - nii palju kui võimalik. Enam ei ole esimene kontakt kliendiga sinu enda blogi. Sa ei saa ja pole ka mõtet võistelda olemasolevate kirjastajatega, kellel on võibolla 4-5 miljonit lojaalset lugejat. Tulevik on õigete klientide leidmine õigetes keskkondades - neile sobiva sisuga.

Mis on sinu arvamus selle kohta, et sisuturundus liigub vaikselt ära teksti juurest meme’ide, gifide ja live-videode juurde?

See sõltub sinu tootest. Meil näiteks ei ole kasu virtuaalreaalsuses tehtud kasutamisõpetusest.

Meie jääme vähemalt hetkel, arvestades meie fookusi ja eesmärke, tekstile truuks.

Minu töö on sõnad ja "hääletoon", hoolitsen sõnakasutuse ja "hääletooni" eest Pipedrive äppis, kodulehel ja reklaamides.

Minu ülesanne on koostada detailne käsiraamat: kuidas me Pipedrive’ist räägime, kes ja mis me oleme. Minu ülesanne on valvata selle üle, milliseid nalju me teeme, milliseid sõnu me kasutame ja milliseid mitte. Olen kirjutanud ka müügitekste meie müügiinimestele, et hoida stiililist ühtsust. Mõtlen Pipedrive’ist kui inimesest ning juurdlen selle üle, kuidas ta näiteks mingi olukorra lahendaks ja millist juttu räägiks.

Pipedrive'i copywriter Justin Zehmke (LAV/Eesti) räägib 4. novembril Best Internetil, kuidas idufirmas Copywritingut tehakse - kuidas kirjutada tekste, mis aitavad ettevõttel kasvada. Tule osalema, registreeri end hiljemalt sel reedel: www.bestinternet.ee 

Osale arutelus

  • Hando Sinisalu

    Hando Sinisalu
    Best Marketing Internationali juht

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara