Jätkusuutlik ja inspireeriv müük – kuidas seda teha?

Lilian Saage
Lilian Saage

Müük – palju armastatud ja ka kardetud või vihatud sõna. Sageli seostatakse müüki toote või teenuse teisele osapoolele „pähe määrimisega“, kasutades alatuid müügivõtteid. See on aga suur eksimus, kirjutab koolitusfirma Invicta kodulehel treener Lilian Saage.

Müük – palju armastatud ja ka kardetud või vihatud sõna. Sageli seostatakse müüki toote või teenuse teisele osapoolele „pähe määrimisega“, kasutades alatuid müügivõtteid. See on aga suur eksimus. Tõeline müük  on jätkussuutlik pikas ajaraamis, kasulik mõlemale osapoolele ja vajadusi ning ootusi rahuldav.

Jätkusuutlik ja inspireeriv müük- kuidas seda teha?

Müük algab Sinust endast, mitte partnerist, toodetest, vajadustest. See, kui edukas ja tulemuslik Sa oma ideede ja teenuste/toodete müügis oled, on otseses seoses Sinu enda võimekuse ja oskustega. Ole valmis müüma esmalt iseennast. Tea oma tugevusi ja ka nõrkusi. Alles peale enda edukat müüki saad asuda järgmise etapi juurde.

Suurepärane suhtlemisoskus tagab tulemuslikkuse. See lihtne fakt ei kehti vaid müügis. Oskus luua kontakt inimesega, kuulata teda täie tähelepanu ja kohalolekuga. Oskus rääkida temaga „sarnases keeles“. Püüda mõista ta vajadusi, nii varjatud kui ka selgeid, väljaöelduid ja mõistetavaid ning olukorda, milles ta viibib. See kõik saab toimuda vaid tõhusa ja toimiva suhtlemisoskuse pagasiga.

Julge küsida, ära eelda! Sageli tundub, et olukord on ilma küsimatagi selge ja asume koheselt meile sobivaid lahendusi pakkuma. See on üks suurimaid „lõkse“, kuhu müügis inimesed langevad. Alati pea meeles küsida ja saada kinnitus, et see, kuidas Sulle see olukord tundub, on just selline nagu ka teine osapool seda näeb ja tajub. Eeldus on halb ja reetlik kaaslane.

Ole professionaal, ole usaldusväärne. Oluline on kasutada kõiki oma teadmiste ja kogemuste pagasit, et tagada kliendi jaoks parim lahendus, mida suudad pakkuda. Võtmetegur edukaks jätkusuutlikuks müügiks on see, kui sead kliendi vajaduste rahuldamise esikohale iseenda „agendast“. Jah, see võib võtta kauem aega, et jõuda soovitud eesmärgini, kuid vaid läbi sellise müügi tekib kliendil usaldus ja julgus lubada ennast nõustada ja järgida ka Sinu antud soovitusi.

Ja viimaks- julge sõlmida kokkuleppeid! Vaid kokku lepitud ja kinnitatud müügid on need, mis saavad reaalsuseks. Selleks on vaja olla julge, enesekindel, konkreetne ja selge eneseväljendusega, kartmata eitavat vastust. Pea meeles, et üks konkreetne ei on alati kasulikum ja ajatõhusam kui palju kordi saadud vastus „võib-olla“, „mõtleme veel“ jne

Imelihtne ja inspireeriv müük- tuleb vaid müüa maha esmalt iseend, osata kuulata ja mõista teist osapoolt, veenduda, et pakud omalt poolt parima lahenduse, mida klient vajab ning müük „lukku lüüa“. See on elegantne ja rõõmu pakkuv ning toob mõlemale poolele naeratuse näole.

Artikkel ilmus koolitusfirma Invicta kodulehel.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara