15 nõuannet edukaks pühadekampaaniaks

Brit Mesipuu
Brit Mesipuu

Mõned päevad tagasi kaubanduses jõulukaupa müügil nähes tabas mind arusaam – jõulud on kohe käes! Mis sest, et kuupäevaliselt on sinna veel 6 nädalat aega. Kui ka Sinule tulevad need pühad taaskord ootamatult, annan mõned ideed.

Statistika

FB ja Ipsos uuring, mis viidi läbi uurimaks pühaaegseid (1. november – 1. jaanuar) harjumusi 17-l turul ning mis baseerus FB ja Instagrami 2015. aasta andmetel.
Jõulukinkide ostmisega seotud postitused tulevad FB-sse novembri alguses;
Järjest enam inimesi kasutavad ostlemiseks digikanaleid, eriti mobiili. Mõttekoht: tee oma reklaam mobiilisõbralikuks!
Pühade ajal jagatakse Facebookis 26% rohkem postitusi, pilte ja videoid, kusjuures viimaseid neist koguni 49% enam;
Päev enne jõule hakatakse juba jagama ka uusaasta lubadusi. Enim loomulikult 31.detsember. Samas 22.12 – 9.01 on 34% Facebooki vestlusi uue aasta lubaduste teemalised. Neist omakorda 40% on tehtud millenniumi põlvkonna (18-34a.) poolt;
65% kõigist pühadetervitustest on tehtud jõulude ja aastavahetuse teemadel. Kokku üle 800 miljoni postituse, millest 86% on tehtud mobiiliga. · Pühadeperioodil jagavad naised Facebookis ka teistele vaatamiseks 68% oma online ostudest;
62% vastanutest teevad enamus pühadeostud alles detsembris. Kusjuures neist 25% teevad seda 11-20.detsembri vahel. Mõttekoht: Paku viimase hetke hindu ja kiiret transporti;
52% inimestest teevad kingi ka endale. Kusjuures need, kes sooritavad oste telefonis, teevad endale kingi 1,3x suurema tõenäosusega. Loomulikult suurendab seda protsenti ka suurem sissetulek (1,36x). Mõttekoht: 2=1 pakkumised;
Mobiiliga oste sooritavad inimesed uurivad suurema tõenäosusega kingi ideid Facebookist (1,81x) ja Instagramist (1,85x) kui need, kes, mobiili ei kasuta. Kusjuures millenniumi põlvkonna vastavad näitajad on FB 1,53x ja Instagram koguni 3.19x.
 

Detailid

Edukas kampaania saab algus õigesti valitud sihtrühmast, selgest sõnumist ja hästi valitud sihtrühmast. Nendega lood vundamendi, millele hakata oma tegevust üles ehitama. Seega pane paika, kellele sa tahaksid silma jääda, mida neile öelda ja millised on su rahalised vahendid selle tegemiseks. Samuti mõtle läbi, millistes kanalites kampaaniat läbi viia soovid – kas sobiks üks kõigile (vähetõenäoline)? Kas sul on inim- ja ajaressurssi neis kõigis see korralikult ka läbi viia?

Ideed

1. Kingitused

Pühad panevad kõik kingi tegemise lainele. Tee seda ka sina. Pane loosi üks suur või mitu väikest auhinda. Kuid tavapärase liitu-jaga-võida postituse asemel tee seda põnevamalt. Palu postituse all tag’ida sõber, kellele auhind läheb ja juurde lisada ka põhjendus. Teine variant – las iga üks kirjutab, miks just tema peaks selle auhinna saama. Auhinna võidab aga see, kelle kommentaar enim like’e kogus.

2. Sotsiaalmeedia eripakkumised

Pane oma jälgijad end erilisena tundma. Paku soodustusi, mis on kättesaadavad vaid sinu kontode jälgijatele – spetsiaalne allahindluskood, tasuta transport jms. Et asja põnevamaks teha, ja rohkem jutuainet jätkuks samal teemal, lisa eripakkumisele countdown

3. Praktiline abi

Paku võimalust tasuta alla laadida pühade teemalisi materjale – pilte, kalendreid, kaartide põhju jms. Lae nad üles oma kodulehele. Kui huviline soovib neid saada, palu tal kirjutada oma e-maili aadress, kuhu ta saab siis soovitud materjali. See on hea viis koguda ka kontakte.

4. Ole sotsiaalne

See tundub nii lihtne, kuid samas aeg ajalt unustatud väljund. Ei pea pidevalt midagi kinkima, mänge tegema ja uudiseid jagama. Sotsiaalsus tähendabki seda, et sa suhtled oma jälgijatega, küsid nende arvamust. Kuigi mõnele võib meeldida ka pikem arutelu kirja panna, on lihtsam ja suurema kaasatusega kõikvõimalikud kas-see-või-teine postitused. „Kumba eelistad – piparkooke või verivorsti? Miks?“; „Aastavahetus pere või sõpradega?“, „Uusaasta lubadused – jah või ei?“ jne. Samuti võib pakkuda küsimuste esitamise võimalust ettevõtte ja toodete/teenuste kohta. Sarnase kampaania tegi aastaid tagasi REI.

5. Advendikalender

Paku iga päev oma fännidele tükike eksklusiivsest sisust. See võib olla lihtsalt allahindluskood või päevapakkumine, 24 tundi kestev kampaania, tasuta allalaetav materjal, kuid ka varem mitte nähtud fotod ja videod. Tasub välja anda ka kinkekaarte. See võib tagasi tuua palju enam, kui arvata oskate. 61% inimestest kulutab rohkem, kui kinkekaarti väärtus. Neist omakorda 75% teevad seda summas, mis on 60% rohkem, kui oli kinkekaarti väärtus. (Intrix) Või tehke oma töötajatega iga päev mingi põnev videopostitus, õpetage uusi luuletusi, jagage oma kingiideid, valige päeva päkapikk jne jne.

6. Huvitav info

Kõikvõimalikud ülevaated ja asjalikud faktid pakuvad huvi paljudele. Ülevaate võid teha aasta populaarseimatest postitustest oma lehel või topp uudised sinu valdkonnas. Kuid see võib olla ka pisut „teemaväline“ – selle aasta populaarsed kingitused, DIY kingid, kingipakkimise abi (sinu materjalide abiga J ), jõulusalmid, retseptid ja palju muud. Mõtle, mis sinu sihtrühma huvitada võiks ja asu aga kirjutama. Või veel parem, koosta infograafik. Vahel võib tunduda, et sinu ettevõtmine ei seostu kuidagi jõuludega. Vale, kes otsib see leiab! J Näiteks Intel leidis seose, kus tehnika ja jõulud kohtusid. See leidis palju positiivset vastukaja ning lahket edasijagamist. OfficeMax lõi esimese päris meme Elf Youself, mis muutus viraalseks ja on nüüd ka eraldi äpina saadaval. Ainuüksi esimesel hooajal sai ta üle 193 miljoni külastuse!

7. Fotokonkurss

Tee fotokonkurss. Teemaks nt sinu toote kasutamine alternatiivsel viisil – jõulukaunistusena, kinkide pakkimise juures, rõivastuse või ehtena jne. Või lihtsalt üks pühade meeleolus pildike, esimese lume selfie, kus oleks nähtaval kohal ka sinu toode/logo. Et see liiga promo ei paistaks, võid öelda, et mängu idee on leida uus ja huvitav moodus, kuidas sinu fännid sinu toodet/teenust reklaamiksid.

8. Väljakutse

Esita iga päev mingi väljakutse - kirjuta 4 realine luuletus, joonista jõulukaart, valmista jõulehe töölaual olevatest asjadest jne, ja palu see pildina jäädvustada. Samas ei pea see olema just jõuluteemaline. Võid kõigi vahel, kes terve nädala osalesid, ka auhindu jagada. Või saab auhinna enim nädala jooksul like kogunud osaleja. Samas võib proovida ka ilma auhinnata. Kui suudad piisavalt põnevalt selle teha, ei ole pidevalt präänikut vajagi.

9. Heategevus

Vana hea klassikaline heategevus. Kuigi isiklikult ma väga ei fänna neid jõulude ajal. Neid on juba nii palju, et jätab minu arvates tunnetel mängimise maine juurde. Aga hästi välja mõeldud ja asjalikult tööle pandud kampaania võib kindlasti head vastukaja leida. Üks selline oli kindlasti UNICEF’i Rootsi kampaania: "Likes don't save lives“. Video sai üle 700 000 vaatamise ja üle 8 000 kommentaari. Raha koguti üle 600 000 lapse vaktsineerimiseks. Erinevaid ideid, kuidas neid läbi viia, on muidugi palju. Mõned mõtted, mis esimesena pähe tulevad:
Kogume kodutute loomade varjupaigale loomatoitu ja viime koos ära. Nt kogumispunkt on kontor ja seal siis saab jooksvalt pildimaterjalina kajastada, mis seis on. Ka toojatest võib teha pilti ja postitada sots meediasse. Eks me kõik oleme veidi edevad ja seega selline tunnustus mõjuks nii mõnelegi fännile tagant tõukena, et ka enda panus anda ja pildile pääseda.
Iga uus fänn/ like pildile = X EUR.
Iga toote/teenuse ostult läheb X EUR heategevusele.
Kuuluta välja konkurss – parim heategu! Las sinu jälgijad sooritavad heateo ja teevad sellest pilti. Enim like saanud pilt saab ka väikse auhinna ning loomulikult hea karma!

Lisamõtted

10. Muuda oma sots.meedia leht pühademeelseks.
11. Lisa kampaaniale spetsiaalne hashtag, et saaksid selle kulgu ja toimimist jälgida. Ideid leiab näiteks siit. Üks edukas hashtag’i kampaania oli TopShopil - #DearTopshop
12. Kasuta sotsiaalreklaame, et suurendada reachi.
13. Ajasta pühadepostitus. Tänapäeval ei pea sa enam füüsiliselt arvuti taga istuma postituste tegemiseks. Ajasta lihtne pühadepostitus jõulupäevale, et leebelt end viimastele osturetkedele minejatele meelde tuletada.
14. Mobiilisõbralikkus! Oluline märksõna, mida ei tohi unustada!
15. Ära unusta kampaania kokkuvõtet, et sellest teha omad järeldused järgmiseks aastaks. Mis olid eesmärgid ja mis tegelikkus? Mis töötas hästi, mis oleks järgmine kord vaja teist moodi teha?
nii, nüüd olete vist ise ka täidetud pühademeeleoluga – hõõgvein, seapraad ja hapukapsad, aisakell. Aga toon teid maapeale tagasi! Täpselt 6 nädalat on pühadeni jäänud. Seega on nüüd tagumine aeg hakata mõtlema oma pühade reklaamide peale. Niisiis – andke minna!

Osale arutelus

  • Brit Mesipuu, Milos kujundus- ja reklaamitööd

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Teabevara