Mis on UGC ja miks Sa peaksid kasutama seda juba täna?

Brit Mesipuu
Brit Mesipuu

Alustame halva uudisega – sa ei ole oma firma parim müügimees. Vahet ei ole, kui palju koolitusi, motivatsiooniprogramme jms läbid, keegi sinu ettevõttest ei saa nii heaks müüjaks kui sinu klient. Ja just see ongi põhjus, miks sa pead ära kasutama kasutajate poolt loodud sisu (edaspidi UGC – user-generated content, kasutatakse ka CGC – consumer-generated content).

UGC on tulnud (,et jääda) just tänu sotsiaalmeediale. Seeläbi on võimalik muutuda tarbija sõbraks ja pealegi on sellist tüüpi sisu soodne või täitsa tasuta! Selleks aga, et sinu kasutajatest saaksid sõbrad, pead nendega käituma kui sõpradega. Sinu jälgijad eeldavad, et vastad nende küsimustele 4 tunni jooksul. Uuringutes on ilmnenud, et keskmine vastamise kiirus on aga 10 tundi!

Miks UGC töötab?

Mis paneb kliente jälgima võõraste nõuandeid, arvamusi ja tegevusi? See on inimese baasvajadus ka Maslowi püramiidis ja põhineb sotsiaalsel tunnustusel. Soovime õppida teistelt, et vältida ise vigade tegemist. Kuid siiski on ka erandeid . Nt kui sulle ikka väga maitseb Coca-Cola hoolimata sellest, et kõik sõbrad Pepsit joovad jms näited. UGC töötab eriti hästi siis, kui ostja on ebakindel. Ta soovib osta, kuid selleks viimaseks ostulükkeks ei ole veel täiesti valmis. Sellises olukorras eeldatakse tihtipeale, et teistel on rohkem infot sarnase olukorra lahendamiseks. Seega on UGC-l väga suur mõju just müügilehtri kõrgeimas tipus. Lausa 71% ütlevad, et teevad ostuotsuse lihtsamalt, kui on näinud positiivset UGC. Kuidas sellises olukorras potentsiaalset klienti ostlema saada, loe pikemalt siit YotPo. lehelt.

Kuidas UGC aitab Sinu ettevõtet?

Tarbijad usaldavad rohkem teiste inimeste arvamust (eriti millenniumlased – 51%), kui brändi enda öeldut (millennium kõigest 16%). Kusjuures rohkem usaldatakse lausa võõra kirjutatut ettevõtte lehel võrreldes pere või sõbra soovitusega! Samuti saab see rohkem tähelepanu. ComScore andmetel kasvab brändiga kaasatus 28%, kui toodet/teenust tutvustavas videos kasutatakse UGC materjale. Ka sõpradele jagatakse 2 korda meelsamini sisu, mis on teiste kasutajate poolt loodud. · UGC aitab tublisti kaasa ka SEO-le. Kiss Metrics leidis, et maailma 20 suurima brändi otsingu tulemustest 25% linkisid UGC sisule. See tähendab ju suuremat orgaanilist liiklust ja rohkem backlinke. · Lihtsustab ostuotsuseid. L2 Inc raporti kohaselt leidis Olapic, et tarbijatel, kes oma ostuprotsessi kestel nägid UGC, oli 4,6% suurem conversion rate. Kui aga nö. astuti kontakti selle sisuga, tõusis CR 9,6%-ni. · Suurendab jälgijate arvu. Kliendid tulevad su lehele tavaliselt kampaaniate ja eripakkumiste leidmiseks. Kuid nad otsivad lisaks ka head vestluskanalit. 35% inimestest kasutavad sotsmeediat klienditeenindusega suhtlemiseks. UGC abil julgustad inimesi end rohkem jälgima ja endaga suhtlema.

Pane paika strateegia

SEMrush andmetel on 86% ettevõtetest proovinud kasutada UGC, kuid GoodVid leidis, et vaid 27%-l neist oli selleks paika pandud ka strateegia. Ära kaota jälgijate usaldust ja tegutsemistahet ebamäärase sisu genereerimisega. Selleks, et su strateegia oleks paigas, jälgi neid kaheksat sammu:

1. Vali välja kanal

Igal kanalil on oma demograafiline jälgijaskond, seega üks sisu ei sobi kõikjale. Seega määratle esmalt oma soovitav sihtrühm. Seda, kes su lehel liiguvad, saad näha ka nt Twitteri ja FB statistikast.

Mis kanalis mis töötab?

Facebook – hea keskkond video ja tekstimaterjali jagamiseks. Kasuta FB-d kasutajate loodud videote levitamiseks, sest see aitab kaasa selle viraalseks muutumisel. Ja kuna kanal on kõikvõimalikke reklaame täis, on sedasi võimalus paremini silma torgata. Video näiteid: Coca-Cola „Happiness is Movement“ Nextel - #1minutodecoragem Independent Lens - Don't Stop Believin'

Twitter – kuigi vaid 140 ühikut, ei ole see siiski nii vähe, kui arvad. Siin on hea piltidel põhinev materjal. Pildiga saad öelda rohkem kui 140 tähte ja seega palju paindlikum olla. Samuti mõjub see positiivselt ka sinu lehele, sest hea pildimaterjal on väärt jagamiseks.

Instagram – Üks parimaid UGC jagamise lehti. Siin on aga ääriselt oluline Regram’i tundmine.

LinkedIn – Kasuta väga kontrollitult, et see oleks asjakohane ning vastaks brändi eesmärkidele. See ei ole koht, kus lihtsalt postitada teiste kasutajate sisu, sest sulle see meeldib. Tähtis on, et vastaks ka sinu brändi olemusele. SNAPCHAT – populaarne ja efektiivne taktika on mõjuisikute nö. takeover’id. Teine suur trend on esitada küsimusi.

2. Pane paika täpsed eesmärgid

Ole kindel, et sa tead, mis on täpsed eesmärgid. Üks huvitav tulemus oli Pepto Bismol, vaata seda siit, ja saad aru miks on nii oluline kindla eesmärgi seadmine.

3. Ütle, mida Sa tahad

Soovid pilti, mõtteid, video, kõike koos…? Kui said paika eelmise, eesmärgi, siis vastavalt sellele mõtle, millist UGC sul täpselt selle saavutamiseks vaja on. Ebaselgete juhistega võid saada küll mingit ebamäärast sisu, kuid kas see aitab saavutada ka soovitud eesmärki? Kui esimestel päevadel ei tule soovitud sisu, ära hakka muutma stiili või reegleid. Anna inimestele aega. Vastasel korral lood negatiivseid emotsioone neis, kes hakkasid üleskutsele vastavat sisu sulle looma ja nüüd peavad plaanid ümber tegema. See on aga hea aines netitrollidele. Seega ole kindel kohe alguses, et seadsid õige ülesande püstituse.

4. Vali sisu tüüp

On mitmeid võimalusi kuidas lisada UGC oma turundusstrateegiasse. Populaarseim, ja vast ka lihtsaim, on sotsmeedia võistlused. Samuti kõikvõimalikud hashtagi kampaaniad (kuid ära nendega liiale mine). Seeläbi saad publikut siduda oma sõnumi ja/või kampaaniaga. Nt Chobani tegi hiljuti laste tervisliku toitumise kampaaniat #ChobaniKids. Bränd andis nippe ja nõuandeid tervislikuks toitumiseks ja enda toodetest, mis sobivad lastele. Hastag sai palju positiivset vastukaja ja arutelusid. Ka siis, kui su ülim eesmärk on oma brändi tutvustada, võid teha seda ka lihtsalt mõne ilusa pildiga, mis seondub ka sinu ettevõtmisega. Näiteks Bass Pro Shop jagas ühe oma fänni metsiku looduse pilti. Sellist laadi postitused võivad täiendada sinu jälgijate ridu hoopis uute inimestega.

5. Vali parimatest parim

Ära lepi keskpärasega, vali välja parim. Küsi endalt, kas see võiks olla pilkupüüdev ka teiste jaoks. UGC juures on tore see, et saad näidata oma brändi kreatiivset poolt ilma suurte lisakulutusteta. Instagram on väga hea kanal, kust leida ja kus jagada suurepäraseid videoid ja pilte. See keskkond baseerub suuresti edevusel. Isegi kui sul on „igav“ valdkond, ei tähenda, et sisu seda olema peaks.

6. Keskendu kogukonnale

UGC annab võimaluse kontakteeruda uute inimestega läbi vestluse. Sinu kogu point on kasvatada usaldusväärsust. Tehes seda õigesti, saate kasutajad suunata sujuvalt turundustunnelisse. Sinu jälgijad on äärmiselt oluline osa su sotsmeedia strateegiast, seega kohtle neid hästi – vasta küsimustele ja näita enda inimlikku poolt. Kasutajad teavad, et teisel pool ekraani istub samuti reaalne inimene. Seega loo oma ettevõttele köitva kuvandiga isiksus.

7. Jaga tunnustust

Sa kasutad kellegi teise materjali, seega ole kindel, et pakud talle piisavalt tähelepanu tag’ides, linkides jne. See on tore viis luua kasutajatega suhteid ja tuua naeratus nende näole. Samas ole kindel, et sul on ka õigus võõrast sisu kasutada. Anna omanikule teada kus ja kuidas soovid tema materjale kasutada.

8. Aanalüüsi ja mõõda

Kui sa tahad olla kindel, et sinu UGC strateegia toimib, pead seda mõõtma. Ja selleks, et mõõta, peab sul paigas olema loomulikult soovitud eesmärgid (punkt 2). Võid teha seda oma jõudude ja tasuta varaga (nt GA jms), kuid on ka mitmeid tasulisi variante.

Kokkuvõtteks

UGC on pisut keerukam, kui sinu enda loodud sisu, kuid seda õigesti kasutades, saab sellest kindlasti sinu brändi eelis. Võta seda kui võimalust luua ühtsem kogukond oma jälgijatega. See teadlikkuse kasv ei aita kaasa mitte ainult inimeste suunamisele sinu toodete ja teenuste juurde, vaid näitab lisaks ka ettevõtte personaalsemat poolt.

Statistika

· 4x kasvas CTR kui reklaami oli kaasatud UGC ja 50% langes CPC

· 5,4 tundi veedavad tarbijad päevas UGC seltsis

· 10x suuremat tähelepanu saavad YouTube’is kasutajate endi loodud videod võrreldes ettevõtete poolt tehtutega

· 25% väiksem tõenäosus, et minnakse konkurendi juurde, kui vastad talle kiiresti

· 25% väiksem tõenäosus, et kasutaja kirjutab sinust negatiivse kommentaari sotsmeediasse, kui annad talle kiire vastuse

· 28% kasvas brändi kaasatus, kui kasutajatele näidati mõlemaid – nii professionaalset videomaterjali kui ka kasutajate endi loodud toote videoid

· 54% USA täiskasvanud ostjatest on vähemalt 1 kord üles laadinud ja jaganud toodete originaalfotosid

· 59% millenniumlastest ütleb, et nad uurivad UGC enamus elektroonika ostu eel. Sellele järgnevad autod (54%), mobiilid (46%), hotellid (45%) ja reisiplaanid (40%).

· 65% suurem brändilojaalsus

· 70% suurem tõenäosus, et kasutatakse sinu tooteid/teenuseid

· 70% kõigist UGC loojatest on vanuses 25-54 aastat

· 75% suurem tõenäosus, et kirjutaja jagab positiivset kogemust ka enda või sinu lehel, kui oled talle ammendava vastuse andnud

· 86% millenniumlastest väidab, et UGC on üldiselt hea indikaator toote või teenuse kvaliteedi kohta

· 92% tarbijat üle maailma väidavad, et usaldavad suust suhu infot rohkem, kui ükskõik millist reklaami.

Palju statistikat leiab ka Goodvidio lehelt.

Lisalugemist

The Marketer’s Guide to User-Generated Content

4 Unexpected Benefits of Marketing with UGC 

User-Generated Content is Transforming B2C Marketing—Are You Ready? 

UGC Is the Key to Instagram Success [Study] 

User-Generated Content Is How You Get Your Customers to Sell for You 

10 excellent examples of user-generated content in marketing campaigns 

10 User Generated Content Campaigns That Actually Worked 

Nutvad beebid lennukis – tähtis osa turundus­kampaaniast

50 Stats About 9 Emerging Content Marketing Trends for 2016 

10 Great Examples of User Generated Content Campaigns

Artikkel on pärit Brit Mesipuu kujundus- ja reklaamitööde agentuuri Milos Facebooki lehelt.

Osale arutelus

  • Brit Mesipuu, Milos kujundus- ja reklaamitööd

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara