Case study: Kuidas Elisa müügiinimesi võlus

Elisa otsustas kasutada töötajate tõmbamiseks 6-tunnist tööpäeva. Case studyst saad teada, mis etappidest pisut teistmoodi värbamiskampaania koosnes ning millised olid tulemused.

Projekti eesmärgid:

• Leida Elisa Kristiine esindusse viis suurepärast suhtlejat (müügiinimest), kes saavutavad lühikese tööajaga väga häid müügitulemusi ja kellele sobib selline elustiil - vähem töötunde, rohkem töötasu.

• Kujundada Elisa mainet tööandjana ning muuta värbamine tänu sellele tulevikus lihtsamaks.

• Katsetada, kuidas selline kontseptsioon nagu „Vähem töötunde. Rohkem töötasu“ töötab - kas see kõnetab potentsiaalset sihtgruppi (inimesed, kellele 12-tunnised tööpäevad ei sobi, kuid kes on huvitatud müügivaldkonnas töötama) ning kas tänu sellele on võimalik leida tööjõuturult üles rakendamata potentsiaal.

Värbamiskampaania plaani loomine

Kohtumisel Elisa projektimeeskonnaga panime paika konkreetsed eesmärgid, millest lähtuvalt koostasime värbamiskampaania plaani. Kasutame värbamiskampaania loomisel kandidaadi teekonna loogikat: mõtlesime läbi kõik punktid, kus (potentsiaalne) kandidaat Elisaga kokku puutub.

Järgisime turunduses tuntud AIDA mudelit: (esmalt tekitame teadlikkuse, seejärel huvi tööpakkumise vastu ning viimaks soovi kandideerida. Kandidaadi teekonna lõpuks peab olema kandidaat veendunud, et just Elisa on koht, kuhu ta tahab üle kõige tööle tulla!

Sihtrühmade kaardistamine ja argumentide sõnastamine

Pärast kampaania plaani kooskõlastamist Elisaga läksime edasi sihtrühmade kaardistamisega. Selleks kasutasime üle 12 000 vastajaga tööjõuturu- ja palgauuringu andmeid. Lisaks vaatlesime, mida pakuvad potentsiaalsetele kandidaatidele konkurendid. Kui sihtrühmad ja konkurendid said kaardistatud, töötasime välja kolm põhiargumenti (vähem töötunde, rohkem töötasu, väga hea müügikool) ja kogu toetava argumentatsiooni, (miks peaks sihtgrupp Elisasse tööle tulema).

Reklaammaterjalide disain ning teostus

Lähtuvalt eelmisest punktist olid meile teada potentsiaalseid kandidaate kõnetavad värbamissõnumid. Kasutasime neid kõikide reklaammaterjalide sisus ja disainis: välimeedia, töökuulutuste, kampaanialehe ning sotsiaalmeedia reklaamides.

Kampaanialeht:

www.elisa.ee/suhtleja

Töökuulutus:

Elisa töökuulutust näeb siit: http://www.brandem.ee/elisasuhtleja

Värbamis- ja reklaamkanalite valik

Kui töökuulutus oli valmis, jagasime seda kanalites, kus potentsiaalsed kandidaadid liiguvad.
Kasutasime järgnevaid kanaleid:

1. Välimeedia: bussipeatuste vitriinid, Kristiine Keskuse reklaampinnad

2. Sotsiaalmeedia: Facebook ja Instagram

3. Kõrgkoolid: plakatid kuues Tallinna kõrgkoolis, ja e-maili listid

4. Sisekommunikatsioon: Elisa intranet ja töötajate kinnine grupp Facebookis

5. Tööportaal: CV-Online

6. Kampaanialeht: www.elisa.ee/suhtleja

Valmistasime ette informatiivse artikli, mida jagasime Elisa sisekommunikatsiooni kanalites, et Elisa töötajad teaksid ja saaksid oma tuttavatele ning pereliikmetele kandideerimist soovitada.
Kandidaatidele lisainfo saamiseks oli paralleelselt käigus ka kampaanialeht, kus oli võimalik tutvuda näiteks töö kirjeldusega, tööandja pakutavate soodustuste ja karjäärivõimalustega. Soovijatel oli võimalik oma kandideerimisavaldus tööle panna karjäärilehelt lahkumata. 
“Juba esimene grupivestlus läks väga hästi. Erinevalt tavapärasest tulid kõik 6 kutsutut kohale. Kandidaadid tegid väga hästi grupitöid ja olid motiveeritud.” Sigrid, Elisa värbaja

Suurimad väljakutsed

Projekti ettevalmistusajaks oli vaid kaks nädalat, mis oli eesmärke arvestades tavapärasest lühem aeg. 

Elisa ei olnud varasemalt müügivaldkonnas paindliku tööaja ja väljaõpe kohapeal kontseptsiooni katsetanud. Seetõttu ei olnud teada, mida arvavad potentsiaalsed kandidaadid ja kuidas suhtuvad uude lähenemisse olemasolevad töötajad, kes teevad praegu pikemaid tööpäevi. 

Tulemused

Saime kinnitust hüpoteesile, mis tugines meie varem läbi viidud tööjõuturu uuringutel. Selle järgi eelistavad potentsiaalsed kandidaadid töötada osalise tööajaga, kuid müügi ja kaubanduse valdkonnas pakutakse selliseid võimalusi vähe.

Värbamiskampaania kestis kaks nädalat ning selle tulemusel:

• Leiti 5 sobivat inimest.

• Kokku kandideeris 224 inimest, kellest 80 vastasid kandideerimistingimustele. Grupivestlusele kutsuti 35 kandidaati, kellest seitse kutsuti proovipäevale esindusse.

• Kampaanialehte külastas 3710 inimest. Mõni kandidaat külastas lehte korduvalt, seega kogukülastuste arv oli 4159! 60% kampaanialehe külastajatest tegid seda mobiilist, 38% olid arvuti ja 2% tahvelarvuti kasutajad.

• Sotsiaalmeedias jõudis kampaania 80 000 inimeseni.

Projekti tiim

  • Projektijuhtimine ja kampaania väljatöötamine: Kaisa-Triin Karu
  • Disain: Juss (Juho Kalberg)
  • Copywriting: Juss (Juho Kalberg), Pille Riin Pettai, Kaisa-Triin Karu
  • Värbamisturunduse konsultant: Paavo Heil
  • Veebidisain ja -arendus: Tauno Poks
  • Agentuur: Brandem

Pille Riin Pettai, Brandem

Allikas: Brandemi blogi

Osale arutelus

  • Bestsales

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

M-Partner HR otsib VÄRBAMISTEENUSTE MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

06. august 2017

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Käsi­raamatud