Tõnu Pekk: Kui hind pole õiglane, on müük paratamatult pahatahtlik manipulatsioon

Tuleva asutaja Tõnu Pekk.
Tuleva asutaja Tõnu Pekk.

"Inimeste mõjutamine on müügitöö osa: kui toote hind on proportsioonis loodava väärtusega, on kõik korras. Kui hind ei ole õiglane, on müük paratamatult pahatahtlik manipulatsioon ja sellist tegevust ei peaks üldse ette võtma," ütleb Tuleva asutaja ja juhatuse liige Tõnu Pekk.

Viimastel aastatel on üha enam tekkimas uutel põhimõtetel äriettevõtteid, mille loovad nn klientide kogukonnad oma vajadustele vastavalt või mis toimivad kui turuplatsid/kohtumispaigad. Sellisel põhimõttel toimivad ühisrahastusplatvormid, nii luuakse riskide maandamiseks kindlustusseltside laadseid ühinguid, samuti toimib ka sõiduteenuse jagamine jms. Kas ja millistes ärisektorites on lähiajal oodata, et peamisteks konkurentideks kujunevadki kliendid ise?

Kui sinu töö on midagi müüa, siis vaata hetkeks külmas hommikuvalguses omaenda väärtuspakkumisest läbi.

Küsi endalt: kas sinu tööandja vajab sind selleks, et aidata inimestel üles leida oma probleemile parim lahendus? Või on su ülesanne pigem müüa rohkem keerulisi, kalleid ja kaheldava väärtusega teenuseid? Viimasel juhul hakka parem uut tööd otsima, sest varem või hiljem teeb keegi su tööandja elu raskeks vaatamata sellele, et sina tema heaks oma elu parimaid aastaid raiskad.

Mida keerukam teenus ja kõrgem kasumimarginaal, seda suurem on paradoksaalselt ärisektori vanade tegijate vastupanu innovatsioonile. Tänased „masinapurustajad“ pole lihttöölised, vaid valgekraed. Kui laotöölise asendab robot, nimetame seda progressiks, aga kui fondijuhi või kindlustusnõustaja asemele astub robot, peetakse seda ohuks. Tegelikult on lihtsalt finantsspetsialistidel esialgu rohkem võimalusi kui töölistel oma ajale jalgu jäänud teenistust kaitsta, jutustades iseendale ja klientidele müstilisi lugusid ja kasutades järjest agressiivseid müügitaktikaid. See aeglustab, aga ei takista tuleviku-tegijate tulekut.

Millisel kohal asub Sinu hinnangul müügitulemuse mõjutajana toote või teenuse (õiglane) hind?

Konkurents ei taga tingimata parimat, õiglase hinnaga teenust, vaid on paljudes valdkondades hoopis viinud kõrgete müügikulude ja röövellike vahendustasudeni (näiteks finantsteenused) või kehvema kvaliteedini (näiteks takso- ja majutusteenused). Nendel turgudel on tihti pakkumisi näiliselt palju, aga tegelikku valikut tarbijal vähe.

Võrgustiku-põhised tehnoloogiad on loonud eeldused, et seda probleemi järjest paremini lahendada. Aga tehnoloogiad ei taga lahendusi: paremaid, õiglasemaid ja meile endile kasulikumaid lahendusi peame ise teadlikult kujundama.

Inimeste mõjutamine on müügitöö osa. Kui toote hind on proportsioonis loodava väärtusega, on kõik korras. Kui hind ei ole õiglane, on müük paratamatult pahatahtlik manipulatsioon ja sellist tegevust ei peaks üldse ette võtma.

Mulle näib, et maailmas on hulk intelligentseid ja särasilmseid inimesi, keda nende töö sunnib teistele pähe määrima igasugust väärtusetut jama. See on nende inimeste elude ja võimete küüniline raiskamine.

Kuhu ja miks Sina täna oma raha kindlasti ei investeeriks?

Ma ei investeeriks sellistesse toodetesse, millest ma aru ei saa. Ja ma ei investeeriks oma raha nende inimeste vahendusel, kelle motivatsioonist ma aru ei saa.

Osale arutelus

  • Aira Tammemäe

    Aira Tammemäe

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara