99% müügikirjadest ei toimi lihtsatel põhjustel

Kaarel Talvoja
Kaarel Talvoja

Müügikirjaga sinu potentsiaalse kliendi meilboksis läheb 99% juhtudel nii: 1) ta ei ava seda üldse, 2) ta loeb paar rida ja saadab kirja prügikasti, 3) ta kirub, kui mõttetud kõik need müügikirjad on.

5 põhjust, miks su müügikiri ilmselt kiirelt kustutatakse

1. Tõenäoliselt üritad sa meilisaajale midagi läbinähtavalt müüa. Miks muidu kirjutad meili teemareale „Mustamäe uue korterelamu kliendipäev“?

Või on sinu kirja teemarida nii igav, et isegi töötegemine tundub selle lugemise asemel hea mõte: „Parimad sülearvutid soodsa hinnaga“, „Selle nädala eripakkumised teile“. Delete.

2. Muidugi võib ta sinu toodet või teenust vajada. Aga – kirja esimeses ja ka teises lauses kirjutad sa peaasjalikult endast: „Kutsume teid x koolitusele y kuupäeval“ või „Meil on hea meel teile pakkuda…“ Delete.

3Emotsioon, mis lugejat valdab, on „Juba jälle!“. Tema postkast on täis sarnaseid kirju, mis ei eristu üksteisest: need on pikad ja soovivad kõik kohe ära rääkida, vormindamata ning ratsionaalsed.

Ah, juba jälle!“ mõtleb ta ka siis, kui hakkad kohe oma toote superomadusi kirjeldama: tippkvaliteet, unustamatu elamus, uskumatult tõhus … Lugejat ei huvita sinu enesekiitus. Delete.

4. Hmm. Pakkumine on ju hea, aga pakkuja tundmatu, kuigi nimetab end „nr 1 tegijaks maailmas“.

Ükski muu lause kirjas ei viita sellele, et lugeja võib müüjat usaldada ja kindla peale välja minna. Delete.

5. Isegi kui said lugeja peaaegu konksu otsa, jääb ta kirja lõpus nõutult toppama. Mida ta peab edasi tegema?

Halloo! Kas kuskil on mõni nupp või link, millele vajutades saaks rohkem infot?

Tegelikult oleks tal seda toodet/teenust ju tõesti vaja, aga … Delete.

Pane lugeja otsustama 20 sekundiga

Kokkuvõttes tähendab strateegilise müügikirja koostamine seda, et sa juhid lugejat teadlikult otsuse tegemise suunas. 

  • 1. Äratad temas uudishimu;
  • 2. Ärgitad teda tegema muudatust, mida sa pakud;
  • 3. Veenad teda, et just sinu toode/teenus on parim valik.

Selleks peab sinu 100–150-sõnaline müügikiri olema lihtne ja lööv, tooma selgelt välja kliendikasu ja eelised ning ennekõike tabama lugeja valupunkti. Sa pead teadma lugejast ehk rohkemgi kui ta ise. Ning sa ei tohi unustada enda (toote) kohta sotsiaalset tõestust lisada!

Traditsioonilises mõttes ei peaks sa oma müügikirjas mitte sõnagagi müüma. Müük toimub tänapäeval juba pigem kliendi vajadusi esile tõstvate küsimuste kaudu.

 

Kuidas seda kõike ikkagi täpsemalt teha, et kirjasaajaga järgmisesse etappi liikuda, saad teada 28. veebruaril toimuval koolitusel Müügi Edulood: „Kuidas kirjutada müügikirja?“.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • Kaarel Talvoja, Eiffeli strateeg

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Nordea Eesti otsib KOMMUNIKATSIOONIJUHTI

Nordea Bank AB Eesti filiaal

26. märts 2017

ABB is looking for a SALES SPECIALIST

Manpower OÜ

05. aprill 2017

Medical Management otsib MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

01. aprill 2017

Käsi­raamatud