Taanis kanda kinnitanud Eesti e-poe õppetunnid

Taanis uksi ja aknaid müüv Eesti e-pood klarvinduer.dk turundusjuht Matthias Vutt rääkis kaubandus.ee-le, miks nad otsustasid oma tooteid müüa ainult Taani turul, kuidas nad seal ennast nähtavaks tegid ja konkurentidega võistlevad ning mis on nende suurimad õppetunnid.

Vutt rääkis, et nad otsustasid enda Valga tehases toodetavat täispuidust ja väljapoole avanevat akent ja ust Taani turul müüa sellepärast, et seal on nõudlus selle toote vastu kõige suurem. “Eesti turg on tootjatest üleküllastanud ning kümnest kaheksa ostavad oluliselt soodsamat plastakent. Lisaks levib Eestis ja Baltimaades peamiselt Saksa tüüpi aken,” rääkis Vutt.

Nähtavaks välisturul

Välisturul turundab klarvinduer.dk ennast peamiselt kolmel erineval viisil. Esimene on makstud turundus ehk peamiselt Google AdWords, Bing Ads, kohalikud veebilehed ja aeg-ajalt ka erinevad sotsiaalmeedia kanalid. “Hoiame pidevalt oma reklaame üleval 4-5 erinevas kanalis korraga, mõõdame väga täpselt return of investmenti,” ütles Vutt. Tema sõnul proovivad nad iga päev enda tegevustest õppida, et tulevikus targemad olla.

Teine väga oluline väljund on ettevõtte jaoks nende enda e-pood ja seal sees olev sisu. “See on ka kõige olulisem osa meie turundusest ning nõuab ka kõige rohkem aega. Igapäevane veebi optimeerimine, parendustegevuste otsimine ning sisu tootmine.” Kliendi jaoks on oluline mugav veeb, kus õige sisu on kergesti kättesaadav. Vuti sõnul on e-pood kui puzzle, mis koosneb 1000 tükist ja mis kunagi päris valmis ei saa.

Kolmas oluline faktor on Klarvindueri jaoks kvaliteetse toote õigel ajal kliendini toimetamine ning kliendisuhtlus. “See on meie jaoks n-ö tasuta turundus. Paneb sõna levima. Üritame hoida klienti kogu aeg kursis, mis tema tellimusega toimub ning lisaks saada kliendilt peale tellimuse täitmist tagasisidet,” ütles Vutt. Tema sõnul on neil selle jaoks automatiseeritud protsessid, kus kliendile saadetakse peale tellimuse täitmist tagasiside küsitlus ning kutse neid hindama mõnda populaarsesse hinnanguportaali. Vahel käivad nad ka ise kliendi juures kodus, teevad uute akende ja ustega majast pilte, küsivad kliendi käest intervjuud ning panevad saadud info oma kodulehele üles.

“Meie eesmärk on hoida klienti tellimuse protsessiga kursis, kuna tegu on tihtipeale 30-40 aastaks ostetava tootega, mis maksab väga palju.”

Vuti sõnutsi teevad nad suurema osa turunduse mõttetööst ikkagi ise Eestis ära. “Küll aga on meil Taanis olemas mõned partnerid, kes aitavad mõtteid teostada ja Taani turu jaoks sobivaks teha. Näiteks on meil üks partner, kes aitab sisu kirjutada (blogipostitused, reklaamtekstid jms).” Lisaks alustasid nad hiljuti koostööd SEO agentuuriga, kes aitab nende veebi kohalikul turulparemini leitavaks teha. Parasjagu otsitakse oma Taani kontorisse ka turundusspetsialisti, kelle abiga soovitakse uutesse kõrgustesse jõuda. Veebiarendus, disain ja tasulise reklaami haldamine toimub Eesti partnerite abiga.

Pikemalt saab õppetundidest lugeda SIIN.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • Kaubandus.ee

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Nordea Eesti otsib KOMMUNIKATSIOONIJUHTI

Nordea Bank AB Eesti filiaal

26. märts 2017

ABB is looking for a SALES SPECIALIST

Manpower OÜ

05. aprill 2017

Medical Management otsib MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

01. aprill 2017

Käsi­raamatud