Kuidas turundada väikese eelarvega?

Brit Mesipuu
Brit Mesipuu

Paljudel organisatsioonidel ei ole hiiglaslikke turunduseelarveid, mille abil kalleid reklaamilahendusi luua. See ei tähenda, et ka nemad ei võiks turundada! Siin on ideed, kuidas oma sõnum kliendini väga soodsalt või lausa tasuta viia.

1. Usu endasse. Kõige alus on eneseusk. Kliendid tunnetavad selle ära, kui su jutt ei ole veenev ja kõhkled oma väljaöeldus. Alusta sellest, et kasvatad endas enesekindlust. Siinkohal mõned mõtted the balance’ilt.

2. Avalda väärtuslikku sisu. See on vast kõige elementaarsem punkt. Parim, kui koostad sisu ise (või mõni töökaaslane), siis on kuluks vaid sinu (töökaaslase) aeg. Kuidas saada paremaks kirjutajaks? Copyblogger jagab mõningaid nippe. Inimestele lähevad hästi peale kõik võimalikud "top" listid, nõuanded ja nipid oma erialalt jne. Palju mõtteid, mida postitada, leiad siit.

3. Koosta õpetlikke videoid ja artikleid. Videod on väga väärtuslikud. Kui ise end selles teemas kodus ei tunne, tasuks mõelda tegija palkamisele. Ja miks mitte uurida filmiõppe tudengite kasutamise võimalusi. Wistia õpetab hea video tegemist tavalise iPhone'iga. Mari Smith jagab häid nõuandeid, kuidas teha häid Facebooki klippe.
Kui video tegemine tundub esmalt üle jõu käiv, alusta slaidide kokkupanemisest ja SlideShare'iga jagamisest. Vaata nt sotsiaalmeediaga seonduvaid SlideShare esitlusi.
Sama jutt ka artiklite kohta – paku midagi väärtuslikku ja jaga seda tasuta. Nt MOZ koostas väga põhjaliku ja ülevaatliku SEO artikli algajatele.

4. Korralda õpitubasid. Kutsu inimesi enda juurde ja paku neile võimalust teha lähemat tutvust sinu ettevõttega. Näita kuidas sinu toode valmib, kuidas seda kasutada kodus jne.

5. REDDIT. Rohkem küll välismaal tuntud, aga miks mitte proovida, kui su sihtrühm on Eesti piiridest väljas. Redditis on hea võimalus just konkreetseid niši suundi leida. Seal leidub neid alates kaunist käekirjast kuni monoratasteni – otsi oma turunišš ja proovi õnne!

6. Ole teadlik sotsiaalmeedia kasutaja. Tee firmakontod ja osale suurematel sotsiaalmeedia lehtedel – Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Pinterest. Kui su ettevõte on piltidele orienteeritud, tee ka Instagram. 10 lihtsat nippi Facebookis turudamiseks leiad siit. Kuid pea ka piiri, parem on olla ühes edukas, mitte igal pool keskpärane.

7. Infograafikud. Inimestele meeldivad kõikvõimalikud kokkuvõtlikud ja kenad infograafikud. Nad on pilkupüüdvad, neist saab kiirelt hea ülevaate ja neid armastatakse jagada. Inspiratsiooni on võimalik ammutada näiteks Visual.ly.

8. Anna uus elu vanadele postitustele. Kui turunduseelarve ja aeg on piiratud, ei ole sul pidevalt võimalik toota värsket sisu. Vaata üle varasemad postitused. Äkki on mõni neist ajatu ja saab jagada kohe (või väikse värskendusega) uuesti.
Samuti võid teha vebinarist videoõpetuse, postitustest e-raamatu. Ära karda, et kõik on postitusi juba näinud. Kui väga me seda ka ei sooviks, Facebook juba sellist võimalust ei paku, seega alati on inimesi, kes näevad sinu vana postitust esimest korda ja seega on see nende jaoks täiesti uus sisu. Teiste jaoks on aga kordamine tarkuse ema!

9. Ole aktiivne LinkedInis. LinkedIn on suur sotsiaalne võrgustik, mis on tihtipeale alahinnatud. Ära otsi lihtsalt uusi tutvusi vaid liitu gruppidega, astu dialoogi kontaktidega ja jaga oma postitusi. Siin on palju võimalusi enda ettevõtte tutvustamiseks, ideede jagamiseks ja brändi ehitamiseks.

Oma lehe edendamiseks tutvu juhistega ja kontaktide võrgustiku ülesehitamiseks vaata nõuandeid WordStream lehelt.

10. Kasuta teiste materjale. Samuti on mõeldav jagada oma valdkonnaga seonduvaid uuringuid, põnevaid näpunäiteid jms. Internet on neid täis. Saad neid täiendada omapoolsete mõtetega (muidugi sellest selgelt märku andes), lisada pilte, miks mitte ka uuringuga seonduvaid oma tooteid ja teenuseid linkida. Lihtsalt pea meeles, et kui kasutad teisi allikaid, märgi alati juurde ka viide!
Eestiga seotuid statistilisi andmeid leiab Statistikaameti lehelt, Tartu Ülikooli teadusartikleid leiab DSpace lehelt ja haridusega seonduvaid andmeid Haridussilmast. Abiks võivad olla ka WHO ja UNICEF lehed.

11. Tööta välja kliendisoovitusprogramm. Paku on praegustele klientidele võimalust saada määratud perioodil tasuta teenust või mõnd toodet, kui ta soovitab sind oma sõbrale ja too ka kliendiks hakkab. Sõbra soovitus on parim reklaam ja äärmiselt väärtuslik promo sinu ettevõttele.

12. Korralda mänge. Põhimõte on selles, et ära jaga lihtsalt väärtuslikku auhinda, et saaksid rohkem like'e. Eesmärk on ju leida reaalseid kliente, seega parim (ja ka tihtipeale soodsaim) valik on auhind oma toodete/teenuste seast.

13. Koostöö teiste ettevõtetega. Tehke koostööd teiste firmadega (oma erialalt), kuid loomulikult mitte konkurendiga. Seda saab teha nii offline'is kui online'is. Näiteks ühisüritus või vebinar või miks mitte ka ühine auhinnamäng. Seeläbi saad kaks korda suurema tähelepanu oma ettevõtmisel teise ettevõtte klientide näol.

14. Esitle oma saavutusi. Enamik tööstusharusid jagab erinevaid äriauhindu. Kui ka sinul on see õnn olnud edukalt konkursse läbida, märgi kindlasti see oma lehel ära. Sama kehtib nt kõikvõimalike märgiste puhul (a’la mahetooted jne). Sellised märgised ja auhinnad tõstavad kõvasti usaldusväärsust ja seeläbi ka müüki.

Mida aga teha, kui sobivat kategooriat sinu ettevõtmise puhul siiski konkurssidel veel ei ole? Mis siis ikka – tee ise konkurss. Seeläbi saad kindlasti palju tähelepanu teistelt firmadelt oma tööstusharus, kes sooviksid ka auhinnaga pärjatud saada. See tähendab aga veelgi rohkem kontakte ja koostöid edaspidi.

15. Jaga oma teadmisi. Leia enda valdkonnale sobivad foorumid ja jaga seal asjatundlikke nõuandeid. Kuid pea silmas, et otsene müük ei löö läbi. Pigem jäta endast asjalik ja valdkonda tundev kuvand ning küll kliendid ise sind seejärel üles otsivad.

16. Küsi tagasisidet. Palu oma klientidel jagada tagasisidet toote/teenuse kasutamise kohta. See lisab tublisti usaldusväärsust.

17. Paku tasuta konsultatsioone. See on hea võimalus pakkuda rohkelt infot enda firma pakutava kohta ja jätab kliendile mulje, et midagi on võimalik tasuta saada. Kui sul ei ole võimalus kõigi soovijatega näost näkku kohtuda, proovi Skype'i teel või vähemalt telefontsi. Viimaseks variandiks jätaks e-mail. Kirja teel on kõige lihtsam keelduda.

18.Google ja Bing. Google My Business ja Bing Places on täiesti tasuta võimalused enda firma esitlemiseks.

 

Allikas: milos.ee

Osale arutelus

  • Brit Mesipuu, Milos kujundus- ja reklaamitööd

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

PROVITEK bALTI OÜ otsib Eesti turuMÜÜGIJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

05. november 2017

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Teabevara