K-Rauta juht: Rahulolev klient on parim müügimees

Kesko Senukai Estonia ehk K-Rauta juht Ramunas Adamonis.
Kesko Senukai Estonia ehk K-Rauta juht Ramunas Adamonis.

Äripäeva hulgikaubanduse TOPis platseerus teist aastat järjest kõrgel teisel kohal ehitus- ja sisutuskaupluste kett Kesko Senukai Estonia, mille võrku kuulub Eestis kaheksa K-Rauta kauplust. Ettevõtte juht Ramunas Adamonis rõhutab intervjuus teemaveebile kaubandus.ee, et pikaajaline edu ei ole sündinud üleöö.

Alates eelmise aasta sügisest ettevõtte eesotsas olnud leedulasest juht peab ettevõtte edukäigu saladuseks nutikat juhtimist ja töö otstarbekalt planeerimist. Tema sõnul ei pea nad tegelema uute klientide otsimisega, sest uued kunded sajavad ise uksest sisse: kui klient on saanud meie juurest hea kogemuse, siis jagab ta seda ka oma tuttavatega.

Millega olete muutnud oma ärikliendimüüki efektiivsemaks ning kuidas on õnnestunud teha sellest enda äri peamine tuluallikas?

Äriklient on kuningas ja ta tahab, et teda ka kuninglikult koheldakse. Nad väärtustavad väga personaalset teenindust, professionaalset nõu, korralikku allahindlust ja laia tootevalikut. Tegelikult kõlab see liigagi lihtsalt ja see ei ole päris nii. Seetõttu hindame väga oma kliendihaldureid, sest tänu neile on ärikliendimüük edukas.

Alljärgnevalt toome teieni 3 müüki puudutavat küsimust-vastust, täismahus intervjuu leiate Äripäeva teemaveebist Kaubandus.ee.

Kuidas te endale kliente leiate?

Meie parimad müügimehed on rahulolevad kliendid, kes on jäänud meile lojaalseks. Uued kliendid leiavad meid ise üles, sest kui klient on saanud meie juurest hea kogemuse, siis jagab ta seda ka oma tuttavatega. Kuid et üksikutest ostjatest saaksid rahulolevad ja lojaalsed kliendid, peame pakkuma neile mingit lisahüve, mida konkurendid ei paku.
Kõik peab olema suurepärane: tootevalik, hinnad, teenindus, asukoht ja lisateenused. Kui klient lahkub poest rahulolevana, siis peagi saadab ta poodi uue potentsiaalse kliendi.kud, sest äkki saab tehnoloogiaga tööd lihtsustada jne. Mida nutikamalt tööd planeerida, seda suurem võit kõigile – klientidele tähendab see hinnavõitu, töötajatele paremat palka ning omanikule suuremat kasumit.

Missuguseid innovaatilisi lahendusi olete hulgimüügis ellu viinud?

Loomulikult peame ajaga kaasas käima. Põhilised tehnoloogilised uuendused on tehtud meie informatsioonisüsteemides, mis muudavad meie töö süstemaatilisemaks ja töötajatele lihtsamaks, sest rutiinsed tegevused on asendatud huvitavamate ja tähtsamatega. 
Isegi riiulite paigaldamisel kasutame uuenduslikke tehnoloogiaid ja loomulikult peab olema logistika tasemel. Siiski ei leia ma, et robotid hakkaksid veel nii pea ladudes ja kauplustes ringi sõitma, ja masinad asendaksid inimesed. See ei ole kahel põhjusel nii. Esiteks ei ole robotid praegu majanduslikult efektiivsed, ja teiseks ootab klient ikkagi personaalset lähenemist. Meie klienditeenindajad ei ole kauplustes vaid selleks, et anda kliendile soovitud kaup, vaid nende ülesanne on anda ka asjalikku nõu. Ehituses ja remonditeenusest on väga tähtis, et kõik saaks esimese korraga korrektselt tehtud ja ei peaks pärast midagi korrigeerima.

Osale arutelus

  • Merit Pärnpuu, Äripäev

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara