Sisuturundus teeb võidukäiku – kas müügimeeste aeg on ümber?

Kaarel Talvoja
Kaarel Talvoja

Sisuturundust on nimetatud uue aja müügimeheks ja hea põhjusega. Kas see tähendab, et sinu aeg müügieksperdina on ümber saamas? Õnneks mitte.
Sisuturundus on vahend, mis sinu tööd hoopis lihtsustab. Rohkem kui sa arvata oskad.

Unusta müümine hetkeks täiesti

Sisuturunduse raames luuakse järjepidevalt erinevat sisu, mis on kliendi jaoks

  • huvitav
  • hariv
  • kasulik

Tarbijale peab tarbitav sisu olema igal juhul praktilisi teadmisi pakkuv. Või siis puhtalt meelelahutuslik, sest ka meelelahutus on väärtus omaette.

Kindlasti oled meediaportaalides näinud artikleid tähisega „Sisuturundus“. Kui need sarnanevad lugedes kangesti tüüpilistele reklaamartiklitele, ei ole tegemist mitte sisuturunduse, vaid sisuturunduse laadse tootega.

Seega räägime sisuturunduse puhul ainult sellisest sisust, mis ei ürita mitte midagi reklaamida ega müüa.

Milles on sisu väärtus, kui see ei ürita müüa? Veelgi enam – kuidas see sind aitama peaks?

1. Klient jõuab sinuni külmade müügikõnedeta.

Et ettevõtte veeb oleks Google’i otsingutulemustes võimalikult eespool, pole vaid turundusosakonna huvi. See on kasulik ka sulle, sest mida kiiremini kliendid sind ise üles leiavad, seda vähem pead sina neile külmi müügikõnesid võtma.

Sisuturundus aitab veebilehel Google’i otsingus positsiooni parandada läbi

  • märksõnade –blogi abil saad ettevõtte kodulehe teha leitavaks läbi mitmete märksõnade.
  • autoriteetsuse – mida rohkem relevantset sisu toodad, seda suuremaks eksperdiks Google sinu veebilehte pidama hakkab.

Kuna üha enam inimesi on asunud enne ostu sooritamist veebis eeltööd tegema – 2017. aastal koguni 81% – on lihtne leitavus Google’is võtmetähtsusega.

Lisaks guugeldavatele klientidele saad oma kodulehe külastatavust tõsta ka teiste kanalite abil.

Sisuturundusega on võimalik kliendid oma veebi tuua

  • sotsiaalmeediast. Selle asemel et sihtida tulevasi kliente reklaamidega, jaga nendega kasulikku sisu, mille lugemine võiks neile meeldida ja kasulik olla.
  • meiliturundusega. Uudiskirjad, sh külmadele ostetud meilibaasidele, võiks sooduspakkumistest ja kampaaniatest teavitamise kõrval teada anda ka huvitavast sisust.

2. Sinu toode või bränd püsib pidevalt pildil.

Sisuturunduse üks märksõnadest on järjepidevus. Järjepidev sisu tootmine tagab selle, et sinu bränd on pidevalt kliendi silme ees.

Sealjuures on oluline, et koos brändiga ei oleks kliendi silme ees müügisõnumid, vaid hea sisu, mida ta tarbib vabatahtlikult.

Ideaalis saab korrapäraselt ilmuva sisu tarbimisest kliendi jaoks meeldiv harjumus.

Toome ühe lihtsa näite.

Oletame, et tegeled autode müügiga. Oma sisuturunduslikes materjalides adresseerid autoomanike probleeme ja annad neile pidevalt praktilisi näpunäiteid alates rehvivahetust kuni aknapesuvedelike alternatiivideni.

Kui sinu nõuanded on tõeliselt väärtuslikud, tuleb klient nende järele ikka ja jälle tagasi. Ta ei näe sind enam pelgalt automüüjana, vaid pigem valdkonna eksperdina.

Püsid seeläbi kliendil pidevalt meeles (top-of-mind) ning valdkonna märksõnadega nagu „uus auto“, „autoremont“ ja „autohooldus“ meenub sinu bränd talle esimeste seas.

Päeval, mil ta soovib ise autot osta, pöördub ta tõenäoliselt just sinu poole, sest ta usaldab sind ja sinu ekspertteadmisi.

3. Pool müügitööd saab veebis tehtud.

Rääkisime, et enne ostu teeb järjest rohkem inimesi internetis eeltööd. Guugeldav ostja otsib neutraalset infot, mitte promotekste või erapoolikut kiitust.

Ta tahab

  • teada, mida enne toote või teenuse tellimist silmas pidada;
  • hajutada oma ostueelseid kõhklusi.

Kui oled neid teemasid oma veebis või blogis käsitlenud, saab klient tarviliku info sealt kätte, ilma et peaks müügiinimesega ühendust võtma.

Temast on saanud teadlik ostja, kes oskab ostu sooritamisel toote kohta õigeid küsimusi küsida.

Oled ilmselt isegi märganud, et asjatundliku ostjaga läheb müügiprotsess hoopis kiiremini ja sujuvamalt, sest räägite ühist keelt.

Paljud turundajad murravad päevade viisi pead, et välja nuputada, mille vastu klient kõige rohkem huvi tunneb ja mille osas tema teadlikkust tõsta tuleks.

Sinul on aga suur eelis – kõnealune info on sul juba olemas. Tänu igapäevasele kliendisuhtlusele tead täpselt, millised küsimused neil tekkinud on ja kuidas võimalikke kahtlusi hajutada.

Pane need teadmised läbi sisuturunduse enda kasuks tööle!

Ole nutikas – loo sisu, mis ei vanane

Nüüd sa tead, milline sisuturunduslik materjal olema peab ja kuidas see sinu tööd lihtsustab.

Ning sul tekkis küsimus – kust küll kogu see aeg võtta?

Sest olgem ausad – sisu tootmine on aeganõudev töö, mida tuleb teha läbimõeldult ja pidevalt.

Õnneks on ka üks lihtsam lähenemine..

Loo aegumatut sisu!

See on alati a(s)jakohane, sest keegi alati vajab ja otsib seda – nii toob see inimesi sinu blogisse ja kodulehele aastaid.

Mis EI OLE aegumatu sisu?

Mis ON aegumatu sisu?

 

x       uudisartiklid

x       statistilised ülevaated ja numbrilised raportid, mis vananevad

x       mõnele trendile või popkultuuri uudisele keskenduv teave

x       viimased moeuudised

 

- õpetliku sisuga artiklid / videod / podcast’id

- ühte teemat terviklikult käsitlevad artiklid / videod / podcast’id

- kõiksugu nimekirjad

- nipid ja soovitused

Ehkki oluline on ka teema, millel kirjutad, tutvustame järgnevalt kolme formaati, mille abil saad hõlpsalt aegumatut sisu luua.

  1. Õpetliku sisuga „Kuidas...“ artiklid

 „Kuidas…“ artiklid/videod jm on üks parimaid aegumatu sisu ideid, sest need annavad vastuse inimeste „korduma kippuvatele küsimustele“.

Ikka ja jälle otsitakse Google’ist vastuseid küsimustele

  • Kuidas saada rikkaks?
  • Kuidas autot vahatada?
  • Kuidas krunti valida?

Sinu ülesanne on lihtsalt leida Google Trends või Keyword Planner tööriista kasutades (küsi vajadusel turundajalt abi) üles oma valdkonda puudutavad ajatud ja pideva otsimahuga „kuidas…“ küsimused.

Seejärel kirjuta artikkel või salvesta video või podcast, mis sellele lihtsalt vastuse annab.

Alati on keegi, kes sellise artikli abil targemaks saab ja sulle tänulik on.

  1. Lihtsaid nippe algajale

Paljud „Kuidas…“ artiklid kõnetavad pigem uusi lahendusi otsivaid, ent juba teemaga kursis olevaid lugejaid. Päris algajaile võivad need aga mõjuda heidutavalt.

Kasuta seda oma eelisena.

Tee teemaga alles esmakordselt kokku puutuvatele huvilistele puust ja punaselt selgeks, millest üldse räägitakse ja kuidas tema mingi teema või lahenduse enda kasuks tööle saab panna.

Selle formaadi puhul hoia kindlasti teema võimalikult lai ja keelekasutus lihtne.

Näiteks:

  • Nipid algajale reisijale
  • Ettevõtte loomise ABC
  • Näpunäiteid oma esimese maja ehitamiseks
  1. Nimekirjad ja soovitused

Nimekirjas olevad ideed, nipid või näited ei aegu kunagi sel lihtsal põhjusel, et tegu on IDEEDEGA (need pole veel teoks saanudki).

Koosta oma ideedest nimekiri ja see on alati igihaljas.

Mitmesugused loetelud töötavad suurepäraselt ja on kodulehele liikluse tekitamisel vägagi jätkusuutlikud. Nutikas on oma nimekirja puudutavas artikli pealkirjas välja kirjutada, et tegu on aegumatute ideedega.

Näiteks „15 aegumatut ja ülilihtsat viisi raha säästmiseks“ toob lugeja ikka ja jälle su lehele tagasi.

Seda muidugi eeldusel, et välja pakutud lahendused töötavad.

Veel näiteid:

  • 7 asja, mida korteri ostmisel tähele panna
  • 3 fakti, mida pead kindlasti abieluvaralepingu kohta teadma
  • 5 meetodit hallitusest vabanemiseks

Lisaideid aegumatu sisu loomiseks leiad siit >>.

Hoia alati meeles seda, et sinu eesmärk on lugejat harida ja pakkuda käegakatsutavat väärtust. Lahendada päris probleeme.

Vaid nii ehitad kliendiga usaldusliku ja tugeva sideme ning saad sisuturunduse näol endale abimehe, kes toetab sind 24/7.

Osale arutelus

  • Kaarel Talvoja, Eiffeli strateeg

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara