Müügiinimene – kas aktiivne või agressiivne?

DreamTraining müügikoolitaja Urmas Kamdron.
DreamTraining müügikoolitaja Urmas Kamdron.

Mõni nädal tagasi oli mul suurepärane võimalus külastada Lääne-Eesti koolide õpilasfirmade tiime ja neile müügist rääkida. Panin oma jutu kokku nii, nagu ma oleks tahtnud, et mulle oleks müügist põhikoolis räägitud.

Kogu koolituse kandev mõte oli, et alustamiseks pole paremat päeva, kui täna. Eksimine on kohustuslik osa ettevõtja elust. Mida varem alustad, seda kiiremini hakkad tulemusi nägema. Kasutan oma koolitustel huvitavat sõnapaari, et üht olulist vaatenurka avada. Nendeks sõnadeks on aktiivne vs. agressiivne. Need sõnad on minu jaoks märgilise tähendusega kirjeldamaks müügiinimese suhtumist, nimelt naudin ma täiel rinnal, kui mulle aktiivset müüki tehakse ja vihkan kui kohtan agressiivset müügiinimest.

Kokkupõrge!

Palusin ettevõtlikel noortel nende kahe sõna järgi käituvat inimest kirjeldada ja nad tegid seda nii.

Agressiivne: vihane, kuri, pealetükkiv, ebameeldiv, häiriv, õnnetu, rahutu, jõuline, kärsitu, tige,

Aktiivne: energiline, sõbralik, meeldiv, abivalmis, arenev, rõõmus, sportlik, hakkaja, ettevõtlik, kiire, agar, elujõuline.

Keha õpib ära sinu võtud hoiaku!

Mind paelus selles sõnade loetelus üks sõna ja selleks on arenev. Kas sa oled aktiivne või agressiivne, see on sinu enda otsus ja tegemist on enesehäälestusega. Lihtsalt müügitööga alustades on hästi kerge olla agressiivne. Ise ennast peeglist vaadates on nendel kahel hoiakul raske vahet teha. Kõrvalt vaataja eristab su käitumist kergelt. Keha on valmis alati hoiakut, mille sa iga hommikul võtad ja mida endale sisendad. Arenev inimene õpib pidevalt midagi uut juurde!

Miks sa teed seda, mida sa teed?

Minu jaoks õhkub aktiivse müügiinimese käitumises soovi mind teenindada. Simon Sinek ütleb oma kuldse ringi keskel, et kõige tähtsam küsimus on, et miks sa seda teed? Kui müügiinimesel puudub miks, siis töötab ta ju nagu robot. Robotil ei ole hinge ega empaatiavõimet. Teda juhib protsessor. CRM süsteem ütleb talle hommikul, et tee täna korduskõne neile viiele inimesele. Robot valib numbri ja küsib tungival toonil: "Tere, lubasin täna tagasi helistada. Siin ma nüüd olen. Kas on sobiv aeg rääkida? Kas on uudiseid?". Vastuseks saad tavaliselt, et: "Kõik endine ja midagi pole muutunud!. Sellele järgneb tavapärane järgmise kõne kokku leppimise protsess. Pilt oleks juba natuke parem, kui soe ja siiras müügiinimene alustaks kõne nii: "Tere hommikust! Mõtlesin kohvi juues teie tegemiste peale ja mul turgatas pähe üks huvitav mõte...". Ootamata kliendi käest vastust, et kas ma ostab või ei osta. Pigem otsib vastust sellele, kas see toode lahendab ära kliendi soovi ja kas see teeb ta elu mugavamaks. Alati on varrukast võtta mõni uus vaatenurk või infokild, mis lisab vestlusele väärtust.

Elevant on alati toas, patsutame siis teda vesteldes!

Öeldakse, et müügivestlusel on elevant alati toas. Kuna mõlemad pooled teavad seda, siis milleks teeselda, et elevanti pole. Igas müügivestluses on alati rasked küsimused. Kas teie olete otsustaja või peaks meiega keegi veel liituma? Kas olete investeeringuks valmis või tutvute lihtsalt pakutavate võimalustega? Kas probleem teie jaoks üldse eksisteerib ja kas meie toode võib midagi teie elus paremaks muuta? Mõistlik on tänada klienti ausa vastuse eest, sest see säästab su aega.

Liigu edasi

Hea müügiinimene aktsepteerib raskete küsimuste mitte alati meeldivaid vastuseid ja liigub kiiresti edasi. Tänab partnerit võimaluse eest oma toodet/teenust tutvustada. Jagab rahulolevate klientide kontakte juhuks, kui kliendi aeg või mõte on küps edasi liikuma. Jätab vestluse avatuks ja on valmis igal kliendile sobival hetkel sama koha pealt jätkama. Kaks kõrva üks suu, tähendab siin kohal seda, et müügiinimene on alati avatud vestluseks ja ei pea olema vestluse algataja. Ta teeb oma tööd ja kuuldes Eesti kuldsed sõnu: „Mulle tundub, et siit hakkab müügijuttu tulema?“ vastab ta rahulikult: „See on mu amet, ma väga soovin sulle müüa ja sind aidata!“

2018

Soovin sulle kõike head, naeru ja mõnusat energiat. Vaata ennast müügikohtumisel kõrvalt ja tee kõik selleks, et vastata noorte antud kirjeldusele ehk ole – energiline, sõbralik, meeldiv, abivalmis, arenev, rõõmus, sportlik, hakkaja, ettevõtlik, kiire, agar ja elujõuline.

Osale arutelus

  • Urmas Kamdron, (DreamTraining) müügikoolitaja

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

COMPENSA LIFE otsib PIIRKONNA MÜÜGIJUHTI

Compensa Life Vienna Insurance Group SE

31. august 2018

Teabevara