Kuuldused telefonimüügi surmast on tugevasti liialdatud

Kuigi avalikust ruumist võib jääda mulje, et telefonimüük on surnud, sest inimestel on tekkinud müügikõnede ees paaniline hirm, ei ole see koolitaja Mihkel Reinsalu arvates siiski põhjendatud.

Mihkel Reinsalu:

Üha vähem on efektiivseid kanaleid, kuidas oma müügi- ja turundussõnumiga jõuda uute klientideni, sest sõnumite rohkus ja muu müra on täitnud kõik võimalikud ja võimatud suhtlemiskanalid kliendiga. Selles olukorras näen ma hoopis telefonimüügi uut eelist, mida ehk veel paar aastat tagasi pähegi ei oleks tulnud. Kui mulle helistab müügiinimene, siis samal ajal koos tema kõnega ei tule taustal seotud reklaami (veel ei tule). On tavaliselt ainult üks müügisõnum. Seega julgen väita, et telefonimüük vastupidiselt ootustele, saab lähiajal hoopis olulisemaks müügikanaliks, kui ta ehk täna isegi on. Olen kohanud juba ettevõtteid, kes on sellest aru saanud, ning lisaks müügiga tegelevatele inimestele, on need ettevõtted hakanud oma kõiki töötajaid koolitama telefonimüügi vallas. Elagu telefonimüük!

Mõned mõtted, kuidas olla valmis oma äris telefonimüügi uueks tõusuks:

  • Vaadake üle, kes peale müügiosakonna on veel suutelised ettevõttes tegema telefonimüüki. Paremini sobivad inimesed ja üksused, kus on olemas muudel teemadel suhtlemine klientidega. Oluline on, et enne tuleb mitte müügiinimesi õpetada ja siis alles panna nad müüma. Kõigile ei sobi müügitöö ning valesti käitudes, võib kaotada senise hea töötaja.
  • Müügiosakond lahutada väiksemateks gruppideks ehk väiksemad müügitiimid. Nii on võimalik paindlikumalt nende tööd juhtida ning hoida neile antud toote või teenuse müük fookuses.
  • Müügijuhtide rolli muutus. Tiimijuht peaks olema ise ka aktiivne müüja, kes igapäevaselt tegeleb samuti müügiga. Administratiivsete juhtide osakaal peaks langema ning nn müügistatistika ja aruandlus peaks olema müügiassistendi töö osa.
  • Toode tuleb esmalt teha meeldivaks müüjale, siis alles kliendile. Selleks on vaja õppida koos tiimiga tundma toodet mitte ainult teoreetiliselt, vaid võimalusel ka praktiliselt. Kindlasti tuleb rohkem tähelepanu pöörata sellele, miks ma seda toodet kliendile müün.

Müügiinimesi tuleb koolitada ja neid arendada laiapõhjalisemalt kui täna. Usaldus müüb. Mida kompetentsema, laia silmaringi ja hea suhtlemisoskusega inimesega on tegemist, seda suurem on tõenäosus, et kliendis tekib usaldus müüja vastu. Lisaks müügiinimese baasoskustele on hea mõte pakkuda neile kõnetreeninguid, näitlemise algõpetust, aktiivse kuulamisoskuse-, seoste loomise- ja loova mõtlemise treeninguid.

Osale arutelus

  • Bestsales

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

INTRUM otsib AKTIIVSET B2B MÜÜGIJUHTI

Tripod Grupp OÜ

25. juuli 2018

Teabevara