Kas viimane Facebooki uudisvoo muudatus peaks sind murelikuks tegema?

Jaanuaris hõikas Facebook välja värske uudisvoo muudatuse pealkirjaga “News Feed FYI: Bringing People Closer Together”, mis on juba paljudel tekitanud ärevust ja küsimusi.

Pealkirjad nagu “Facebook ZERO?”, “The news feed change is big..”, “RIB Facebook news feed for publishers” aitavad sellele kindlasti kaasa.

See värske muudatus peaks tooma inimesed rohkem kokku ja et aeg, mis inimesed Facebookis veedaks, oleks time well spent ehk kvaliteetne aeg, mis pakub väärtust.
Mark Zuckerbergi postitus võtab idee kokku:

 
 

Mida see muudatus tähendab?

Ideaalis peaks see tooma inimesi lähemale nende sõpade ja pereliikmete kirjutatud tähendusrikastele postitustele. Muutused ei toimu kohe, vaid neid hakatakse ellu viima lähikuudel.

With this update, we will also prioritize posts that spark conversations and meaningful interactions between people. To do this, we will predict which posts you might want to interact with your friends about, and show these posts higher in feed. These are posts that inspire back-and-forth discussion in the comments and posts that you might want to share and react to – whether that’s a post from a friend seeking advice, a friend asking for recommendations for a trip, or a news article or video prompting lots of discussion.

Mida see tähendab sinu ettevõtte Facebooki lehele?

Suure tõenäosusega sinu lehe postituste levik väheneb veelgi. 

As we make these updates, Pages may see their reach, video watch time and referral traffic decrease. The impact will vary from Page to Page, driven by factors including the type of content they produce and how people interact with it. Pages making posts that people generally don’t react to or comment on could see the biggest decreases in distribution.

Postituste leviku vähenemise pärast ei ole vaja suure tõenäosusega palju muretseda, kui sinu loodud sisule reageeritakse ja seda just sõpradevahelistes diskussioonides:

Pages whose posts prompt conversations between friends will see less of an effect.

See ei ole esimene kord, kui Facebook ütleb, et hakkab prioritiseerima kasutajatega seotud tegevusi. 2016. aasta suvel tuli suur teade, et Facebook hakkab veelgi rohkem kasutajate loodud sisu seadma ettepoole ettevõtete loodud sisust. Aasta varem oli ka teema kuum, kui räägiti kasutajate ja lehekülgede sisu tasakaalust.  Kummagi uuenduse puhul polnud tegelik mõju suur ja kes enne seda muudatust edukad olid, nägid oma postituste levikus kas väga väikest muudatust, või ei olnud seda üldse.

Aeg näitab, kui palju tulev uuendus tegelikult ettevõtete postituste levikut mõjutama hakkab. Hetkel on detaile vähe ja küsimusi palju. Kindlasti on oodata rohkem infot, millele annab vastuseid ka aeg ja erinevate Facebooki lehtede statistika.

Orgaanilise sisu levik on üldiselt langevas trendis ka ilma selle uuenduseta. On ettevõtteid, mis ei jõua juba ammu mittemakstult oma fännideni, ja on ettevõtteid, kes teevad seda edukalt ka pärast muudatust. Aeg jälle kohaneda ja muutuda.

Täismahus ametliku postituse leiad siit.

Andruse artikkel ise on pärit siit.

Osale arutelus

  • Andrus Kiisküla, Äripäev, Facebooki ja instagrami analüütik ja strateeg

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

OMNIVA otsib INFOÄRI MÜÜGIJUHTI

Eesti Post AS

16. detsember 2018

FITEK otsib potentsiaalikat MÜÜGITALENTI

Tripod Grupp OÜ

16. detsember 2018

Teabevara