5 väärarvamust seoses kliendikontaktide kasutamisega müügis

Andmekaitse müügitöös
Andmekaitse müügitöös

Müügijuhtide hulgas on liikumas mitmeid väärarvamusi seoses määrusega, mis jõustub 25.mail. Vaatame mõningaid kahtlasi väiteid lähemalt.

Uus isikuandmete kaitse määrus B2B müüki ei puuduta…

Puudutab küll. Kõige olulisem muutus on ärikontaktide käsitlemine eraisiku kontaktina juhul, kui pöördutakse mitte ettevõtte üldmeilile vaid otse konkreetse töötaja poole ja seda isegi juhul, kui andmed on avalikult ettevõtte veebilehel väljas. Näiteks e-kirjad aadressidele nimi.perenimi@ettevõte.ee. Mõningal määral leevendab olukorda nn õigustatud huvi klausel, kuid selle tõestamine jääb müügikontakti võtjale.


Meie kasutame müügis vaid neid kliendikontakte, mis kliendid ise on andnud

Tasub kontrollida, kas see fakt on ka tõestatav. Ja kas klient on andnud nõusoleku ka müügipakkumiste saamiseks. Samuti ei saa kordusmüügi korral õigustuseks olla see, et klient on kunagi ostu sooritanud. Kui ka viimased aastad on turunduskampaaniate käigus kogutud kliendiandmete allikas ja pakkumiste lubamine fikseeritud ja säilitatud, siis kas see on nii ka vanemate kontaktide puhul. Igal juhul tasub oma kliendibaas enne 25.maid kriitiliselt läbi vaadata.


Andmebaase, mis on sisse ostetud enne 25.maid, võib ka edaspidi müügis kasutada…

Nii lihtne see paraku pole. Oleneb, kelle kontakte baas sisaldab. Vastutus kliendikontaktide hoidmise ja kasutamise eest lasub ikkagi ettevõttel, kes neid kontakte müügiks kasutab. Pelgalt fakt, et see on sisse ostetud baas, ei vabasta vastutusest.
Kui on sisse ostetud baas, siis läheb keeruliseks .. eriti isiku teavitamise osa, sest õigustatud huvi kasutamise eelduseks on informeerimine ja kas te tegelikult tahate kuhugi avalikult kirja panna, et kust te baase kokku ostate.


Mina müügitöötajana ei vastuta selle eest, kuidas konkreetne kliendikontakt on kunagi ettevõtte baasi sattunud…

Tõsi, vastutab ettevõte. Kuid siinkohal võib sinu teadmatus ettevõttele karuteene teha. Näiteks oluline on teada, mida sa pead kliendikontakti allika kohta kliendile vastama. Samuti see, millist infot tohib säilitada ja kasutada ning mida mitte. Müügitöötaja on siinkohal nagu sütik, mis võib pommi plahvatama panna. Ja kliendi õiguste täitmise eest vastutad ikkagi tema ees sina müügitöötajana. Ei saa ju öelda, et mina ei tea, mina sain kontakti lihtsalt meie CRM-ist.


Meie ettevõte on nii väike, et kes meid ikka kontrollib…

Üldiselt kontrollib klient. Kui te ühtegi müügipakkumist ei tee, ühtegi uudiskirja ei saada, siis pole tõesti probleemi. Kuid trahvide summasid, mis andmekaitsemääruse jõustumisega tekivad, tasub teada. Näiteks kui mikroettevõtte käive on 100 000 eurot, siis alates 25.maist võib rikkumiste korral rakendada trahvi kuni 4000 eurot, 1 miljon käivet tähendab juba trahvisummat kuni 40 000 eurot. Suured rahvusvahelised ettevõtted on pool aastat või enam tegelenud süsteemselt kliendiandmete legaliseerimisega, määrusest tulenevate nõuete täitmisega ning käimas on kampaaniad müügipakkumiste tegemiseks nõusolekute saamiseks. Tõenäoliselt jõuavad need projektid enne 25.maid ka lõpusirgele ja baasidest kõrvaldatakse kõik kahtlased kontaktid. Hoopis tõsisem on probleem väiksemate ettevõtetega, kes võivad 25.mail olla tõsise probleemi ees, kellele üldse müüa tohib.


Kokkuvõttes on muutus tõsisem ja suurem, kui paljud müügijuhid ja müügitöötajad täna veel aduvad. Tõsi, ka juristide seisukohad on uue andmekaitse määruse tõlgendamisel veel vastuolulised. Seda enam on vaja ise teadlik olla. Kui suurtel ettevõtetel on isikuandmete kaitse määruse muudatustega seoses käimas mahukad arendustegevused ja kaasatud on spetsialistid eri valdkondadest, siis väiksemate ettevõtete puhul jääb vastutus paljuski müügijuhile. Vaata oma kliendikontaktide baas üle ja ära jäta seda suurt tööd viimasele minutile!

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

INTRUM otsib AKTIIVSET B2B MÜÜGIJUHTI

Tripod Grupp OÜ

25. juuli 2018

Teabevara