Tele2 juht: inimesed ei taha müügikõnesid

Tele2 Eesti tegevdirektor Chris Robbins
Tele2 Eesti tegevdirektor Chris Robbins

Tele2 Eesti juht Chris Robbins kommenteeris telemarketingi müügi lõpetamist Äripäeva müügiveebile bestsales.ee, kui ettevaatavalt tehtud otsust. Telemarketingi müüjatest saavad klienditeenindajad.

Tele2 on otsustanud alates mai lõpust loobuda soovimatute müügikõnede tegemisest viidates Kantar Emori läbiviidud uuringule, mille kohaselt on kaks kolmandikku eestlastest saanud viimaste kuude jooksul müügikõnesid ning 85 protsenti suhtub neisse negatiivselt. Siiski paneb selline otsus tahes või tahtmata küsima, kas klientide suhtumine on mõjutanud ka telemarketingi tulemuslikkust. Kui kulud ja müügitulud on tasakaalus, siis naljalt toimivat müüki ümber ei mängita.

Kas viimasel ajal toimus mingeid muutusi Tele2-e telefonimüügi efektiivsuses?

Vastab Tele2 Eesti tegevdirektor Chris Robbins: Soovimatute müügikõnede tegemine on pea igas EU riigis ning ka ülemaailmselt kas lõpetatud või tugevalt reguleeritud. Siiski toimib see Eestis igasuguse regulatsioonita ja hoolimata faktist, et inimesed seda ei soovi. Telefonimüük on olnud seni Eestis tulemuste mõttes üldiselt edukas, kuid pigem on küsimus selles, kas tehtavad pakkumised on pikas perspektiivis jätkusuutlikud.

Otsus on mõneti üllatav, millega plaanite asendada proaktiivset müüki? Või on telekomi turg nii jaotatud, et seda pole enam vaja?

Proaktiivne müük eraklientidele tegelikult ei kao, kaob lihtsalt müügikõnede pool. Riikides, kus müügikõned on reguleeritud, toimib konkurents ning pakkumiste tegemine teistes, heaks kliendikogemuseks sobivamates kanalites. Ärikliendipakkumiste puhul muutusi ei toimu. Konkurentsivõimelised pakkumised jäävad turule alles, lihtsalt kasutame edaspidi Tele2-s teisi turunduskanaleid, kus kliendil on võimalik müügipakkumiste saamist kontrollida. Näiteks loome kodulehekülje, mis annab soovijatele võimaluse paremat pakkumist küsida. Läbi oma rahuloleva kliendi oleme turul edukamad.

Kirjutasite pressiteates, et loote 40 uut töökohta, kuid palju te koondate seoses telemarketingi müügi lõpetamisega? Minu teada on teie telemarketingi üksuses tööl sadu inimesi…

Tele2 tegi osa telefonimüügist ise ja ostis osa müügifirmadelt teenusena sisse. Kuna edaspidi paneme põhirõhu olemasolevate klientide paremale teenindamisele, siis majasisene telemarketingi tiim suunatakse eelkõige klienditeeninduse osakonda loodavatele uutele töökohtadele.

Kirjutate oma pressiteates, et „…Hiljuti Kantar Emori läbiviidud uuringu kohaselt on kaks kolmandikku eestlastest saanud viimaste kuude jooksul müügikõnesid ning 85 protsenti suhtub neisse negatiivselt.“ Millise uuringuga on täpsemalt tegemist?

Tegu oli Emori 2017. aasta sügisel läbi viidud omnibuss uuringuga.

Kantar Emori sõnul olid telefonimüügi teemalised küsimused sees sügisel toimunud omnibuss uuringus. Tegemist oli veebiuuringuga, mille valimi suurus oli 500.

Kuivõrd mõjutab Tele2 otsus telemarketingi kasutamist Eesti turul laiemalt ja mida otsustavad teised telekomi turul tegutsevad ettevõtted, selgub tulevikus. Eesti ühte suurimat telemarketingi üksust omav Elisa ei kipu otsutega ruttama, kuigi Elisa juht Sami Seppänen kinnitab, et ka nemad on suurema osa telemüügi teenindusest juba täna suunanud oma olemasolevale kliendile. „Samas on aktiivne telemüük olnud loomulik osa Eesti telekommunikatsiooni valdkonna tööst. Eelkõige plaanimegi nüüd järgmise tegevusena uut olukorda analüüsida ja alles seejärel hakata mõtlema tegevustele,“ kommenteerib Seppänen.

Telefonimüügi ekspert Mihkel Reinsalu jaoks jääb selle uudise valguses segaseks, kuidas Tele2  hakkab edaspidi uusi kliente juurde hankima. "Või neid polegi enam juurde vaja, kui tänased kliendid saavad super teeninduse osaliseks ja seeläbi kasvatavad ettevõtte kasumit? See jääb hetkel lahti rääkimata," kommenteerib Reinsalu. "Tore uudis iseeneses, aga ... . Tele2 sai alles hiljuti endale uue juhi, seega on loogiline, et uus juht tahab olla nähtav ja ellu viia oma nägemust. Ja see on loomulikult positiivne," lisab ta.

Reinsalu ei veena ka Tele 2 plaanitav veebilahendus, kuhu inimesed saaksid kirja panna, kas nad tahavad müügikõnesid või mitte. "See tundub mulle hetkel veel emotsionaalse valimiskampaaniana. Loomulikult "valijatele" meeldivad sellised lubadused. Mu küsimus on, et kuidas selle lehekülje järgimine teistele ettevõtetele kohustuslikuks muudetakse?"
Reinsalu rõhutab, et EMORI uuringute numbrid oleksid palju positiivsemad, kui osad ettevõtted saaksid aru: heaks telefonimüüjaks ei sünnita.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

RICKMAN TRADE otsib EESTI TURU MÜÜGIJUHTI

Ariko Reserv OÜ

30. november 2018

Tule ja ole TNT MÜÜGIHÄÄL

Manpower OÜ

22. november 2018

Teabevara