Arvamus: Ka müügis oli kunagi rüütlite aeg

Villu Hansen
Villu Hansen

Kummaline on lugeda erialameediast "edulugusid" kangelasest, kes müüs uppujale tonni vett, rapsis ostjale mittevajalikku kaupa parseldades plaani täis ja liikus "Tegijana" kiiresti edasi uude valdkonda, põrutab 22-aastase müügikogemusega Villu Hansen.

Tema sõnul andis kunagi müüja tootele kohustusliku lisaväärtuse positsioneerides toote/teenuse sinna, kus sellest ostjale kõige rohkem kasu tõusis. Esitles kogemuse ja kodutöö pealt selgelt ja kliendile arusaadavalt tema poolt pakutud lahenduse väärtusi ja võrdles alternatiividega, mida tundis.

„On kummaline lugeda erialameediast "edulugusid" kangelasest, kes müüs uppujale tonni vett, rapsis ostjale mittevajalikku kaupa parseldades plaani täis ja liikus kiiresti "Tegijana" edasi uude valdkonda. Või lõi kino ees mulla müümiseks eduka "brändi " ja suutis müüa kinokülastajatele lühikese ajaga mitu tonni mulda ning sai lõpuks aasta brändi ja reklaamiteo eest ilusa "Muna". Edasisest meedia vaikib...

Näites välja toodud müügimehed oleksin mõttelaiskuse ja turul pika edu võimaluse rikkumise eest päevapealt müügivälisele tööle suunanud...
Vett müüb müügimees ikka sauna või SPA eesruumis ja mulda (+ lisaväärtust : lilli + tikke + küünlaid) näiteks surnuaia väravas. Loob klientidega vastastikku kasulikud suhted ja eduka stabiilse äri.

Õige müügimees pole mitte kliendi vastas, vaid on kliendiga ühel pool lauda.
Iga väärtuse tootmiseks ja tarbimiseks mõeldud lahendus on osa ahelast, mis peab sobituma kellegi väärtuse loomise ja tarbimise protsessi. Tunned oma toodet ja selle võimalusi. Oskad neid igat liiki kliendile erinevates olukorras edastada.
Kui sa näed , et sinu lahendus ei sobi kliendi tegelike vajadustega, siis tuleb oma ülemuse pahameeleks tehingust ära tulla. Pikem edu ja rahuldus müügiprotsessist saabub siis, kui ollakse koos kliendiga lõpptulemuse eest väljas, igaüks oma panusega. Leitakse Win-Win lahendus .
Alati annab indu uue õppimiseks ja müügijuhtumi analüüsimiseks , kui sinu kolleeg on osavam , sind tehingust välja tõstab. See on kolleegile, mitte kliendile ära tegemine ja on tihti suurem motivaator kui müügipreemia.

Jagan oma vanade kolleegidega arvamust, et hea ärkvele tuleku hetkega, manipuleerimise nippe täis, musta ( määrdunud ?) vöösse keritud, ülima motivatsiooniga, auahned, valmis-jutu noored kolleegid on vana-kooli müügiinimesele kirstunaelaks.
Järjest raskem on sind mitte tundva, uue kliendiga müügikohtumist kokku leppida, kuna sellised müüjad on juba seal käinud ja klient teab, mida oodata.

Seega peab baleriini kombel varase pensioni peale mõtlema.

Tänapäeval ebapopulaarne alla võimete elamine ja müügiboonuste investeerimine on teinud võlgadest vabaks ja andnud aja tervise eest hoolitsemiseks ning hobidega tegelemiseks.“

Villu Hansen
praktik, ärikorralduse magister, müügitöö kogemus 22+ aastat

Osale arutelus

  • bestsales.ee

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

INTRUM otsib AKTIIVSET B2B MÜÜGIJUHTI

Tripod Grupp OÜ

25. juuli 2018

Teabevara