Müügijuhid, mis teil viga on!

Müügijuhtidele!
Müügijuhtidele!

Paar korda aastas saan ma tõesti pahaseks. Või, noh, tegelikult olen müügiinimestes pettunud. Üle hulga aja (õnneks!) tunnen ma taas, et müügivaldkonna otsustajad peaksid endale tõsiselt peeglis otsa vaatama.

Tõsi, mitte kõik. Seetõttu vabandused igaks juhuks, kui ma kellelegi liiga teen.

Asi puudutab GDPRi, ehk siis isikuandmete kaitse määruse muudatusi, mis jõustuvad alates 25.maist ja sellele järgnevat e-privaatsuse määrust, mis on juba menetluses ning jõustub samuti üsna pea. On üsna selge, et suur osa müügijuhte ja veelgi suurem osa müügiinimesi ei tea nendest määrustest suurt midagi. Kontrollisin. Küsisin elementaarseid küsimusi kaheksalt müügijuhilt ja sain sellised vastused:
„Sellega meil keegi tegeleb küll, aga mitte mina“
„Meil on vist mingi andmekaitse spetsialist… või vähemalt kuulsin midagi sellist“
„Kuidas see müüki puudutab?“

No tõesti! Need muudatused puudutavad just müüki ja oluliselt rohkem, kui täna veel adutakse. Tele2 sulges seetõttu oma telemarketingi üksuse, Äripäev on vedanud ligi pool aastat keerulist projekti, et saaksime kõik isikuandmed korrektselt hoitud ja kirjeldatud, mina ise olen kulutanud kümneid tunde, et selles arvamuste ja tõlgenduste virr-varris mingigi selgus saada. Sest kui ma müügijuhina ise aru ei saa, argumenteerida ei oska ja usun sinisilmselt mõne omakasupüüdliku „klindibaaside müüja“ või „eksperdi“ arvamust, siis ühel hetkel olen ma jamas. Andmekaitse spetsialist paneb müügi lihtsalt kinni ja siis pean ma juba äärmiselt kriitilises olukorras toime tulema. Sest lõpuks vaadatakse ikka mulle otsa, et otsi siis lahendus…

Mind pahandavad vastuolulised kommentaarid ekspertidelt, kus üks ütleb, et ei muutu midagi ja teine ütleb samas, et alates 25.maist ei saagi enam proaktiivset müüki teha. Eriti vastutustundetu on näiteks CRMi teenusepakkujate ja andmebaaside müüjate omakasupüüdlik sõnum, et kogu see GDPR on üks suur mull, tulge aga meile ja ostke kliendikontakte edasi. Pole keeruline aru saada, et muutus mõjutab nende äri ja seega võetakse veel viimast, kuniks saab. Müügijuht, tee endale selgeks, kas teie CRMi lahendus ikka võimaldab sisestada ja säilitada vajalikku infot, kas see on piisavalt turvaline, kuidas kiiresti kliendiandmed vastavalt reeglitele korda teha… Ja kas sisseostetud kliendibaasidega on tulevikus üldse midagi peale hakata. 

Kui palju on teil tehtud küsimustikke ja loose ja kliendimänge? Seal ju puhtalt isikuandmed. Kas tead, mis nende andmetega nüüd tegema pead? Näiteks meil kulus nädalaid, et kõik see materjal läbi lapata, sisestada, kontrollida, hävitada…

Iga müügiinimese postkast ja ka kaustad on täis isikuandmeid. Ettevõttes saadetakse klientide nimekirju edasi-tagasi.

Vaatasin just, et minu töömeilile ja isiklikule meilile tuleb kesmiselt 25 müügipakkumist päevas. 95% juhtudest pole ma andnud selleks mingit luba. Ootan huviga, mis saab alates 25.maist.

Jah, väga paljud müügivaldkonna vastutajad ja müügitöötajad loodavad, et „keegi teine“ tegeleb. Paljud veel üldse ei mõista asja tõsidust. Kõige olulisem – praktilist lähenemist on vähe.

Kui nüüd keegi mõtleb, et minu arvamuslugu on inspireeritud soovist müüa veebiseminari „GDPRi debatt: Müügijuhid versus jurist“, siis ole päris rahulik, nii see pole. 49 eurot, mis on selle veebika osalustasu, ei ole Äripäeva müügijuhtide teemaveebi jaoks mingi kasumiteenimise koht. See veebiseminar on tehtud selleks, et info liiguks ja müügijuhid saaksid kõik küsimused küsitud ja vastuolud selgeks räägitud. Aga jah, ma ei saa aru, miks absoluutselt iga müügijuht pole seni ennast sellele seminarile registreerinud. Raamatupidajaid on registreerinud sarnasele veebiseminarile paarsada, personalijuhte ligi sada. Aga müügijuhid, mida teie ootate? Kliendile peate oskama selgitusi jagada just teie. Müügivõimalusi peate oma ettevõttes kaitsma ja leidma just teie. Mitte raamatupidaja.

Kui 49 eurot tundub tohutult suur summa selle eest, et asi endale kiirelt ja sealjuures töökohalt lahkumata selgeks teha, siis kirjuta, ma otsin lahenduse. Aga tule osalema, sest GDPRi ja e-privaatsuse määruse mõju müügile on karm.

15.mail 11:00-12:30  veebiseminar "GDPR-i debatt: Müügijuhid versus jurist", osalustasu 49 eurot+km

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara