5 näidet kehvast müügist, 2 näidet kehvast kliendist

Näide kliendi kirjast
Näide kliendi kirjast

Vahel teevad müügiinimesed vigu kliendi probleemide lahendamisel ja vahel tekitavad kliendid ise probleeme. Siin on viimaste kuude jooksul kogutud näited.

Kui klient pöördub sinu poole küsimuse või probleemiga, on mõistlik hoiduda igasugusest eneseõigustamisest. See ei aita kuidagi olukorda lahendada ning pigem ärritab klienti.

Mõned nopped vastuskirjadest, mille oleks võinud ära jätta:

„Kahjuks ei saa me täpset päeva ette määrata, kuna meie saame ka informatsiooni, mida logistika osakonnast öeldakse.“

„Selle kasutusjuhendi on koostanud meie tarnija ja meil pole paremat kusagilt võtta. Kui soovite, võite otse tootja poole pöörduda.“

Vahel juhtub, et müügiinimesel puudub soovitud info või õigus kliendi poolt palutud muutuse tegemiseks. Kui tahad säilitada kliendi silmis autoriteeti, siis pole oma piiranguid mõistlik presenteerida. See tekitab kliendis pigem tunde, et tahaks siis targema ja väärilisema esindajaga suhelda.

Siin mõned näited, mis pigem vähendasid respekti:

Telefonioperaatori vastus, kui klient küsis telefoni teel teise teema lõpetuseks ühe küsimuse arve kohta: „Minul puuduvad kahjuks õigused arvete vaatamiseks.“

Klienditeenindaja vastus olukorras, kus kaupluses oli väljas ebaloogilise hinnaga eripakkumine:„Hinnad sisestatakse peakontorist ja meie siin ei saa midagi teha. Süsteem annab sellise hinna.“

Automüüja vastuskiri olukorras, kus müügilepingus oli ilmselgelt viga, märgitud komisjonitasu % ja summa erinesid: „Kahjuks selline leping tuleb mul automaatselt ette ja mul endal ei ole õigust seda muuta. Tingimuste ja trahvide teemal võite rääkida juhiga, kuna mul endal ei ole õigust selliseid otsuseid teha.“

Tasakaalustamaks müügivigu, toon paar näidet ka klientidest, kes ületasid minu hinnangul ise väärikuse piiri.

Klient tuli aiandustarvikute lattu väga konkreetse ostusooviga. Kuigi ost oli väga väike, tuli hulgiladu kliendile vastu, ei suunanud jaekauplusesse ja müügiesindaja müüs kliendile täpselt sellise mini-kasvuhoone, nagu ta oli välja valinud. Hiljem selgus, et polnud vist ikka õige valik. Klient helistas ja nõudis toote ümbervahetamist, kusjuures esitas lisatingimuse, et toode toodaks talle ca 100km kaugusele kohale. Hulgiladu oli nõus toote väljavahetamisega, kuid kohale viimisega ei nõustunud. Seejärel sõimas klient sõnu valimata müügiesindaja läbi ja ähvardas Tarbijakaitseametiga. Ost oli tehtud firma nimel, seega ähvardus asjakohatu nii ehk naa.

Hoolimata kliendi ebaviisakast käitumisest ja ebareaalsetest nõudmistest on loomulikult mõistlik viisakaks jääda, kuid põhjendamatuid nõudmisi ja tühje ähvardusi ei pea arvesse võtma.

Teine näide on vastus ühele müügipakkumisele, millele ei pea minu hinnangul reageerima. Selle kirja on saatnud ärikliendi esindaja. Avaldan täiesti teadlikult sõna-sõnalt ja muutmata kirjapildis: „Fuck offteoma e-mailidega,ma ei soovi seda sitta!!!“

Tegemist ei ole põllumajandusettevõttega...

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

FITEK otsib potentsiaalikat MÜÜGITALENTI

Tripod Grupp OÜ

16. detsember 2018

OMNIVA otsib INFOÄRI MÜÜGIJUHTI

Eesti Post AS

16. detsember 2018

Teabevara