Müügimotivatsioonist UK eksperdi pilgu läbi

Chris Murray, Varda Kreuz Training tegevjuht
Chris Murray, Varda Kreuz Training tegevjuht

„Ära vingu nigela äri üle, see on sinu töö, mine ja otsi uusi võimalusi,“ ütleb Chris Murray, Varda Kreuz Training tegevjuht ja koolitaja. Loe bestsales.ee intervjuud Chrisiga!

Kuidas müügispetsialiste uues reaalsuses motiveerida?

Siinkohal peaks iga tööandja iseendale otsa vaatama. Kõik soovivad töötada ettevõtlike inimestega, kes ise initsiatiivi üles näitavad. Selleks tuleb tagada teatud tingimused. Kõigepealt tuleb töötajaid usaldada, mitte igal võimalusel hindavalt üle õla piiluda. Hea väljaõpe on müügitöö alustala ja tööandja huvides on pidevalt koolitada oma müügiinimesi. Samas kui koolitamine ei ole osa ettevõtte kultuurist, siis peab töötaja vigadesse mõistvalt suhtuma. Iga viga on pisike õppetund. Ja viimaks tuleb värbamisel olla eriti hoolikas, sest keskpärasust on võimalik varakult märgata. Ole oma soovidega konkreetne ja vali inimesi, kel on silmis kas või natukene sädet.

Motivatsiooni viib tihtipeale alla ebameeldiv kogemus või konflikt ostjaga. Kuidas ärritunud inimesega toime tulla?

Konfliktid ja nendega toimetulek on ilmselt müügitöö kõige raskem osa. Kuigi esmane inimlik reaktsioon oleks ennast kaitsta või vaielda, siis tegelikult tuleks kõigepealt kliendi rahulolematust mõista ja alustada probleemi lahendamist puhtalt lehelt. Ärritunud inimene ei vaja selgitusi ega õigustusi vaid empaatiat. Uurige täpselt mis-kus-miks valesti läks ja millist lahendust klient soovib. Proovige muret mõista inimlikust vaatepunktist.

Mis on sinu hinnangul müügiedu saladus? Millest peaks iga müügispetsialist lähtuma?

Isiklikust kogemusest tean, et mind tabas edu siis, kui hakkasin ise aktiivselt uusi võimalusi otsima. Eelnevalt olin pidevalt äraootaval seisukohal. Ootasin, et võimalused ise mulle avanevad. Teatud hetkel käis minus klõps ja mõistsin, et pean minema ise uusi kliente otsima. Turundustiim või juhtkond ei pea sulle hõbekandikul kontakte tooma – sa pead nad ise leidma! Kui oodata initsiatiivi väljastpoolt, siis jäävadki tulemused kesiseks. Orienteeru kasvule: leia uusi kontakte, proovi taastada suhted vanade rahulolematute kontaktidega ja paku lisaväärtust olemasolevatele klientidele. Proovi nüüdsest teha tööpäeva lõpus kas või üks kõne rohkem, sest aastaga koguneb neid kõnesid juba 200 ringis. Ja mis kõige tähtsam – ära vingu nigela äri üle, see on sinu töö, mine ja otsi uusi võimalusi!

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara