Negatiivne tagasiside müügitöötajaid ei mõjuta

negatiivne tagasiside müügiinimesi ei mõjuta
77% müügitöötajatest ei lase ennast kliendi negatiivsest tagasisidest mõjutada

Ligi 77% müügitöötajatest klientide negatiivne tagasiside pigem ei mõjuta, näitab teleteenuse pakkuja Viasati müügimeeskondades läbiviidud värske uuring.

Viasati otsemüügi, telefonimüügi ja klienditeeninduse üksustes läbiviidud uuringus paluti 52 töötajal skaalal 0-10 hinnata, kuivõrd igaüht neist mõjutavad kokkupuuted negatiivselt meelestatud klientidega. 23% vastanute arvates ei mõjuta negatiivsed kliendid üldse müügitöötajaid (hinded 0 ja 1), ligi 54% hinnangul pigem ei mõjuta (hinded 2-4) ning 15% arvates pigem mõjutavad. Seejuures ei olnud ühtki vastanut, kelle hinnangul oleks negatiivse tagasiside mõju väga suur (hinded 9 ja 10).

Viasati F2F müügi suunajuhi Lauri Soosaare sõnul jagatakse inimesed isiksuseomaduste järgi mitmetesse erinevatesse süsteemidesse. Näiteks Dustin Hillise "Navigate" määrab inimesed nelja kategooriasse - meelelahutajateks, võitlejateks, detektiivideks ja nõuandjateks. Kui statistiliselt on iga antud tüüpi inimesi 25%, siis praktiliselt ühele inimtüübi kirjeldusele vastavaid inimesi ei ole.

“Müügiinimesed on olemuselt enim meelelahutajad, kellele meeldib hea seltskond ja elav töökeskkond, neile meeldib lugusid kuulata ja rääkida,” lausus Soosaar. “"Navigate" järgi võiks arvata, et tegelikult kliendi negatiivne tagasiside avaldab meelelahutaja tüüpi müügitöötajale väga suurt mõju, sest nad on võimelised muutuma vastavalt keskkonnale kas siis rõõmsamaks või mornimaks. Tänu müügiesindaja kogemustele ja positiivsele ellusuhtumisele oskavad nad siduda meelelahutaja positiivsed isikuomadused ja oma rõõmsa suhtumise ning lasta negatiivne tagasiside ‘’kõrvust mööda’’.”

Viasati F2F müügi suunajuhi hinnangul on väga tõenäoline, et päevas vähemalt 100 inimesega suheldes on kindlasti olemas võimalus luua kontakt veidi rohkem häiritud kliendiga. “Antud uuring näitab selgelt, et just heade töötulemustega tegijad on need, kelle jaoks kliendi negatiivne tagasiside ei tee meeleolu morniks,” selgitas ta.

Uuringu andmetel aitavad müügitöötajatel töörõõmu hoida kõige enam töökaaslased, kliendid, töötulemused, positiivsus, huumor, eneseareng, hea tööõhkkond ja ühtehoidmine. Suurimate õppetundidena Viasati müügitöös nimetasid vastanud seda, et igaüks vastutab ise oma palga eest, võitjad ei loobu ja loobujad ei võida, 9 korda mõõda ja 1 kord lõika ning eesmärgile keskendumise ja hea suhtlemisoskuse vajalikkust.

Viasat on üle-Eestiline teleoperaator, mis pakub telekanaleid satelliit-digitelevisiooni vahendusel. DigiTVga on Eestis võimalik kaasa elada laiale valikule meelelahutuskanalitele alates tõsielu- ja uudistekanalitest laste- ja spordikanaliteni. Viasati omakanaleid edastatakse Eesti suuremates kaabelvõrkudes.

 

Osale arutelus

  • bestsales.ee

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

COMPENSA LIFE otsib PIIRKONNA MÜÜGIJUHTI

Compensa Life Vienna Insurance Group SE

31. august 2018

Teabevara