Neid näitajaid pead oma veebipoes kindlasti jälgima

Veebipood
Üle poolte eestlastest ostab veebipoest

Eestlaste seas on veebikaubandus kiirelt tõusmas – Eurostati andmetel ostis üle poolte eestlastest viimase aasta jooksul mingeid teenuseid või tooteid digikanalite kaudu. Kliendi tegevusi analüüsides saame nende ostuotsust e-poes mõjutada.

Edukas müük e-poe kaudu eeldab tulemuste mõõtmist ja analüüsimist. See on e-müügi üks olulisi eeliseid tavamüügi ees - võimalus kõike väga täpselt ja reaalajas analüüsida ning andmete baasil poe efektiivsust ja tulusust pidevalt parandada

Mõned näitajad, mida iga veebipood peaks jälgima:

  • Konversiooni- või ostumäär (ingl.k Conversion Rate) näitab, mis % sinu veebipoe külastajatest sooritab ostu, näiteks 2% konversioonimäära puhul jõuab ostuni 2 külastajat 100st.
  • Kliendi püüdmise keskmine kulu (ingl.k Cost of Acquiring Customer) näitab, kui palju reklaamraha kulub keskmiselt ühe kliendi püüdmiseks tasulistes kanalites. Näiteks kui kulutad kokku €100 ja selle tulemusena saad 10 uut ostu sooritanud klienti, siis on kliendi püüdmise keskmiseks kuluks €10. See aitab otsustada, kuhu on mõttekas rohkem reklaamiraha ja aega investeerida.
  • Keskmine ostu suurus (ingl.k Average Order Size) näitab täpselt seda, millele nimi viitab - milline on keskmine ostukorvi suurus. Teades keskmist ostu suurust saad otsustada, millistesse reklaamikanalitesse investeerida, pidades silmas, kust tulevad suurema ostujõuga külastajad.
  • Ostukorvi hülgamise määr (ingl.k Shopping Cart Abandonment Rate) näitab seda, kui suur osakaal tooteid ostukorvi lisanud inimestest lahkub lehelt ilma ostmata. Selle info toel saad oma tellimisprotsessi lihtsustada ja usaldusväärsust parandada.
  • Tagasipöörduvate klientide osakaal (ingl.k Repeat Customer Rate) näitab, kui suur osa müügitehingutest on korduvad, et kui paljud kliendid pöörduvad tagasi sinu e-poodi.

Jälgi kindlasti ka läbimüüki erinevate kanalite lõikes, see aitab jällegi hinnata, millistesse kanalitesse on mõtet rohkem aega ja raha investeerida.

Osale arutelus

  • Keit Ausner

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Tule ja ole TNT MÜÜGIHÄÄL

Manpower OÜ

22. november 2018

RICKMAN TRADE otsib EESTI TURU MÜÜGIJUHTI

Ariko Reserv OÜ

30. november 2018

Teabevara