Cleveron: me jagame kliente haldurite keeleoskuse järgi

Sten Argos
Müügitegu 2018 finalist, Cleveroni müügi ja teeninduse divisjoni juht Sten Argos

Eile nimetati Eesti aasta ettevõtteks pakiautomaate arendav ja tootev Cleveron AS, kes kuulub ka Müügitegu 2018 kolme finalisti hulka. Cleveroni müügi- ja teenindusdivisjoni juhi Sten Argose sõnul on globaalsel turul kõige enam piikide murdmist oma kaubamärgi säilitamise nimel, aga kõige enam toetab müüki haldurite keeleoskus.

Äripäeva müügi- ja ekspordiveebi bestsales.ee konkursi Müügitegu 2018 finalisti Cleveroni on  müügis aidanud toode ja keeleoskus.

Küsimusele, kuidas maailma suurimatele müük käib, vastas Argos, et see on hull töö ja võtab aega vähemalt 1,5-2 aastat. "Suurte klientide puhul on tegemist keeruliste ja mitmekihiliste organisatsioonidega, teed ühel tasemel kokkuleppe ära ja siis tuleb kusagilt mujalt signaal, et oot oot, ma ikka ei saanud aru. Inimesed on erinevad ja see teeb müügitöö keeruliseks." Argose sõnul on nende eelis olnud tugev toode, mis tõesti lahendab suure kliendi konkreetse probleemi. "See on viinud meid läbirääkimiste laua taha. Mitte, et me ilmtingimata maha müüksime, aga oleme saanud laua taha."

Cleveronis on tööl kuus müügiinimest. Neil ei ole haldurite vahel ära jagatud kliendid ega ka mitte turud. Kõik käib keele järgi. "Millist keelt haldur oskab, sinna klient läheb. On hästi oluline, et kliendiga suheldakse tema emakeeles. Isegi juhul, kui äriline otsus tehakse inglise keeles, masinate paigaldamisel on palju olulisi detaile," põhjendas Argos, miks müük peab käima kliendi emakeeles.

Cleveroni põhimõte on olla turul oma kaubamärgiga. "Üks asi, millega me hästi palju vaidleme, on see, et meie masinatel oleks meie logo peal. Me ei taha alltöövõttu," rõhutas Argos. "Saadame lepingu välja ja siis seal on punkt meie logo kohta. Esimesena tuleb tagasi sõnum, et võtame logo ära. Meie saadame vastuse, et ei, me ei võta seda logo ära. Kirjutame ilusti, et see ei ole arutelu koht. Hästi, siis tuleb mingeid muid asju, kuni taas jõutakse selle logo juurde, et kas me tõstame selle kusagile teise kohta. Me kirjutame uuesti, et ei, see pole arutelu koht, see on seal ja jääb sinna."  Argose sõnul on nende põhimõte olla turul oma brändiga, tõestada, et Eesti on ka tööstusmaa, mitte pelgalt IT riik. "Jah, on jäänud mõned kliendid ka selle tõttu tulemata, näiteks Amazon. Aga just kohtusime nendega taas."

 

Äripäeva müügi- ja ekspordiveebi bestsales.ee konkursi Müügitegu 2018 võitja valiti eelmisel nädalal eelkõige müügikäibe kasvu järgi. Lisaks oli tingimuseks, et ettevõttel peab olema müügikäive aastast 2015, seega pole tegemist alustava ettevõttega, firma on ärikasumis ning töötajaid on vähemalt kümme. Müügitegu 2018 tiitli võitis HEATHMONT OÜ.

Müügitegu 2018 üks kolmest finalistis oli Heathmont´i ja Matsimoka AS kõrval Cleveron AS, kes suutis eelmisel aastal kasvatada müüki 3,5 korda. Aasta 2018 II kvartali käive oli ettevõttel 13 miljonit eurot, seega kasv jätkub hoogsalt ka sellel aastal. 2018 müügikäibe prognoos on 37,5 miljonit ning töötajate arv kasvab 145 inimeseni.  Firma on tuntud pakirobotite eksportija. Nende eripäraks on müüa maailma võimsamatele oma kaubamärgiga toodet. 

Müügikäive 2017: 11 222 095 
Müügikäibe kasv kordades võrreldes aastaga 2016: 3,445 
Ärikasum 2017: 78 3450
Töötajate arv 2017: 87

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

OMNIVA otsib INFOÄRI MÜÜGIJUHTI

Eesti Post AS

16. detsember 2018

FITEK otsib potentsiaalikat MÜÜGITALENTI

Tripod Grupp OÜ

16. detsember 2018

Teabevara