Neli viisi uute klientide saamiseks

Arlie Peyton
Arlie Peyton

Meie käsutuses on tuhandeid kursuseid, äppe ja tarkvaraprogramme. Seetõttu tundub, et igaüks võib olla müügi superstaar, eks? Mitte päriselt. Tõde on see, et eduks müügis ei piisa mõne raamatu lugemisest või mõnel müügiseminaril käimisest.

Kõik algab mõistusest.

Sinu mõtteviis, samuti nagu oskuste pagas, vajab väljakujunemiseks aega. Nagu on öelnud Gerhard Gschwandtner: "Kõige olulisem element määramaks edu müügis ja elus on mõtteviis"
Õnneks on mõtteviis midagi, mille saab tekitada optimismi ja avatusega erinevatele vaatenurkadele või tõestatud raamistikele. Üks sellistest raamistikest on müügi 3 C'd. Lisaks mõistusele (teadmised, oskused, mõtteviis) on laias laastus kolm viisi uute klientide saamiseks: raha(cash), tutvused(connections) ja mugavustunne(comfort).

Osta müügitulemus.

Tänapäeval on võimalus osta tee tippu. Näiteks võib kasutada Google'i pay-per-click reklaamisüsteemi ning saada ülisuurt kajastust. Kui sul on rahuldav toode siis mida rohkem raha kulutad, seda rohkem saad tagasi. See on kasulik, kuid kallis lühiajaline turundustrikk.
Siiski on kliendi tähelepanu ostmine sama nagu suhte loomine nõrgale vundamendile. Kui sul ei ole põhjatut turunduseelarvet, soovitan esimese "C" unustada ning keskenduda järgmisele kahele.

Loo tugev tutvuste võrk.

Pead olema oma peaminister, kuid mitte otseses mõttes. Näiteks kui müüd arvuteid, pead olema "Arvutite-riigi" peaminister. Sinu nimi peab olema selle tegevusharu sünonüümiks. See tähendab, et pead olema oma alal tugev ning samal ajal professionaali kombel võrgustikke looma. On oluline, et teeksid endale nime ka väljaspool oma võrgustikku. Kuid kuidas?
Ühe taktika pakub välja Malcolm Gladwell’i "The Tipping Point". Gladwell soovitab keskenduda mõjutajatele - spetsialistid, müügimehed ning ühendajad - et levitada sõnumit kui kulutuld. LinkedIn teeb selle protsessi lihtsaks.
Kuid ütleme, et sa ei ole veel nii võimsat mõjutajate kontaktipagasit tekitanud. Hea uudis on see, et pooled sinu soovitustest tulevad rahulolevate klientide käest. Mõned lihtsalt unustavad küsida.
Kui ma klienti ei tunneks, siis pingutaksin, et seda muuta. See on lihtsalt minu stiil, kuigi olen klassikaline introvert. Mulle meeldib lihtsalt inimesi naerma panna ning mingil põhjusel on see nakkav. See ei ole alati nii olnud, kuid usun, et kui esitled ennast siirana, siis mõjud huvitava inimesena ning sind soovitakse tundma õppida. Huumor on vaid üks jäälõhkuja, lähenemisviise on tosinaid. Ajapikku suurendad mugavustunnet ning oled oma klientide elus vajalik.

Tekita enda ümber mugavustunnet.

Minu strateegia mugavustunde kasvatamiseks ei ole keeruline. Ole seiklushimuline, kuula hästi ning lisa väärtust seal, kus saad.

Kas igaüks võib need müügimasina oskused välja arendada? Jah, kuid see ei ole kerge ega kiire. Müügi suurendamiseks ei ole võlukuuli. Sa pead inimestega osav olema ning oma teemat valdama. Kuid kui oled järjepidev ning hoiad kolme C'd meeles, vormistad juba kiiresti hulganisti müüke.

Mida teha juba homme?

1. Tekita nimekiri mõjukatest inimestest, keda sa tunned.

2. Võta ühendust 10ga neist, lihtsalt vundamendi loomiseks.

3. Leia viis nende ellu väärtust luua. Vastastikkuse seaduse tõttu pakuvad nad varsti ka sulle abi. Kui oled seltskonnas, siis uuri millega inimesed tegelevad ning räägi neile põgusalt enda tegemistest. Pane seeme mulda, kuid ära liialt suru. Mängi pikka mängu. Omaette väärtus on olla huvitav, naljakas ja meeldiv inimene. Kui nad sinuga väga kiiresti äri ei tee, keskendu mugavustunde loomisele pikema aja jooksul.

4. Tee nimekiri oma tippklientidest. Millised on võimalused neid suhteid tugevdada? Küsi neilt ning siis tee seda.

 

Arlie Peyton is a writer and coach who loves to help entrepreneurs and creatives lead remarkable lives through the power of story. Download his free 38-page business planner at arlie.peyton.com.

Osale arutelus

  • Arlie Peyton

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara